![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä hintoja kannattaa kilpailuttaa.
Joskus aikanaan nuorena tyttönä tein soittokierroksen pimppicorollan iskareista. Kalleimmat löytyi Toyota-liikkeestä, niille sai 10 000km takuun ja hinta oli, en nyt enää muista tarkkoja hintoja, mutta sanotaan vaikka 200mk. Halvimmat löytyi Varaosamaailmasta, takuuta sai 2v ilman kilometrirajoituksia ja hintaa oli 69mk. Pimppikseen myös ikkunanvaihto oli halpaa; uusi tuulilasi vanhalla tiivisteellä lasiliikkeen paikalleen asentamana, lauantai-aamuna; 300mk. No sitä mie vaan tulin sanomaan, ett nyt ei ole projekti edennyt, kun oon taas treenannut kovasti ja pajakin meni taas kiinni. Öljynvaihtoon yritän päästä viimeistään maanantaina. Mutta kehuja siitä, että nyt on sellainen auto, että saa penskankin houkuteltua mukaan ihan helposti. ![]() Eihän tuota muuten nyt enää äitin kanssa leikkiminen kiinnosta, yhteiset menot kaatuu siihen että penska lähteekin mieluummin kavereiden kanssa jonnekin. Mutta nyt ei tarvinut edes houkutella; kysyin vaan lähteeks se mun ja Lällin kanssa mettään. Yhtään ei haitannut edes aikainen aamuherätys. ![]() ![]()
__________________
- En pidä teistä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nopeasti on lähtenyt tämä offiharrastus käyntiin Perkeillä. Eli ei parannella autoa ensin paria vuotta vaan lähdetään heti kokeilemaan auton/kuskin rajoja metsään. Asiallista toimintaa
![]()
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No juu käytiin Lällin kans ajelemassa, oli hyvä päivä, eikä tarvinu lähteä tyhjin käsin kotiin, sillä käsiin jäi pakoputki.
![]() ![]() Että jotain pientä laittoo on vissiin tulossa. Nii ja lisäjarruvalokin näyttäis tippuneen. Ja peruuttaessa kuuluu narinaa. ![]() Edit: Lainaus:
![]() Pakoputken teloin ihan omaa tyhmyyttäni kantoon, se oli sitten reitin viimeisellä sadalla metrillä, kun nälkä täristi jo käsiä ja mielessä oli enää kauhia väsymys ja ne makkarat, jotka grillataan seuraavan mutkan takana. Joten kun jysähdin kantoon, niin revitin siitä väkisin vaan yli sen sijaan, että olisin etsinyt paremman ajolinjan. ![]() Tänään opin myös käytännön kautta, että missä kohtaa se olis sitte "kakkonen ja happee". ![]()
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 16:21 Perustelu: Lisäys |
#5
|
||||
|
||||
![]()
-perkei- lienee sen verran nuorempi palstalaisena, ette ehkä muista tarinoita HoTTenToTista, tuli vaan tää kylkipiirros tuosta pakoputki kuvasta mieleen:
siinähän just kuvautui kesken retken irtoilevien mekaanisten välttämättömyyksien ja kuljettajattaren tunteiden summa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
^
![]() ![]() ![]() Joo siis samankaltaisuus on täysin sattumaa! En ollut tämmöiseen vielä törmännyt. Nyt jäi pelottamaan, ettei toi piirretty kuva olis mikään enne. Täytyy kattoa ettei eväsreppuun ole mennyt käärmeitä...ja toivottavasti toi kukka ei kuvasta tulevaa ruosteprojektia... ![]() Edit: varastin t.haapalan kokoelmista pari kuvaa eilisistä ajoista: ![]() Joku näytti meille suolla persettä (ei onneksi paljasta), mutta Lälli kellui suossa kuin palokunnan hevonen juhannusyössä, eiku hä, eikä yhtään jumittanut. ![]() Kakkonen ja happee! Peilit on käännetty virtaviivaisesti ilmanvastuksen vähentämiseksi, sillä näillä nopeuksilla saattaa muuten tulla ulokkeiden kohdalle turbulenssia. Varastin myös Pajaresin kokoelmista pari kuvaa: ![]() ![]() Minuu pelotti nää mäet, oliko kolmas vai neljäs yritys vasta kun uskoin, että kakkonen ja happee. Sitten nousi ihan helposti, turhaan mamoilin.
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 16:50 Perustelu: Kuvien lisäys |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toivottavasti ketään ei ihan kohtuuttomasti ärsytä kun mie päivitän kaikenmaailman öljynvaihdotkin tänne...
Mutta niinpä siis menin tekemään, että moottoriöljyt vaihtui uusiin. Öljynsuodattimen kanssa tulikin sitten heti ongelma, kun olivat Motonetistä laittaneet mulle vääränlaisen mukaan. Melkein kyllä arvasinkin oodottaa ongelmia, kun niillä meni heti alkuun siellä varaosatiskillä Land Rover ja Land Cruiser sekaisin... Onneksi löytyi sitten kuitenkin autotallin uumenista oikeanlainen öljynsuodatin, niin tuli sekin vaihdettua nyt samalla. Havaitsin myös ettei öljyvalo toimi ollenkaan. Polttoainesuodatin jäi odottamaan tuonnemmaksi, saapa nähdä onko sekään arvottu Motonetistä oikein. Samalla möyrimisellä tuli havaittua, että auton alla on yksi polttoaineletku aivan saatanan hapertunut, samoin yhdessä jarruletkussa samaa vikaa. Näin ollen taidan puksutella Corollalla hetken aikaa työmatkat ja Lälli jää odottamaan seuraavaa pajapäivää... ![]() Eturenkaat käytetty irti; jarrulevyt ja palat on aivan ok kunnossa. Jarruja ei alettu ilmaamaan, kun se letku on vaihdettava pian niin menee se ilmaus sitten siinä samalla jumpalla. Jaksan ihan hyvin nostaa Lällin rengasta, mutta renkaan suuri koko aiheuttaa kieltämättä ongelmia, kun ei meinaa kädet ylettää ympärille. Eiköhän hienoisella harjoittelulla löydy sopivan toimiva tekniikka... Akun navat ja akkukengät putsattu, suurin osa aivan ok kunnossa, yksi oli aika mössööntynyt. Noh, sitten syyläristä löytyi pelkkää kuravettä, eli se pitäisi pestä vielä ennen pakkasia ja laittaa kunnolliset liemet sisälle. Neste oli myös tosi vähissä, lisätty nyt aluksi pelkkää vettä. Hieman alkaa tuntua, että perien ja vaihdeaskin öljyt on syytä tarkastaa todellakin piakkoin. Siirrelläänpä näitä hommia kiireellisyyslistan kärkipäähän... Mystisen kolinan lähde ei vieläkään selvinnyt. Peruuttaessa jokin kolisee oikealla edessä, ainakin jos kääntää renkaat ihan linkkuun. Jotenkin epäilin kolinan lähteeksi viikonlopun ajopäivillä telomaani pakoputkea, mutta ei se toisaalta oikein käsin heiluttelemalla tunnu minnekään osuvan. Autoa sammuttaessa kuuluu samanlainen kolahdus kuin peruuttaessa, ja taas mie epäilen pakoputkea...mutta kaipa sen sitten näkee ajallaan mikä sieltä aikoo antautua, kun ei nyt ainakaan käsikopelolla eikä edes silmä kädessä mitään löytynyt. ![]() Pakoputki jäi vielä kiinnittämättä, kiirekös sillä. Vähän entistä mureempi saundi ja hienoinen vihellys ei maata kaada. Lähikaupan pihassa joku läski mummo pummasi kyytiä, suostuinkin, mutta joutuipa mamma jäämään kadulle kun se ei saanut omin voimin kiivettyä Lällin kyytiin. "kun on niin korkee". ![]() Note to self: öljyt ja suodatin 348741km
__________________
- En pidä teistä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
voisko se kolina johtua huonokuntoisesta vaihdelaatikon/moottorin tukikumesta??
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis | vv87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2015 05:24 |
Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.09.2013 19:02 |
Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.09.2013 23:51 |
Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli | koboltti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 15.06.2013 22:31 |
Myydään Lj70 startti ja laturi. | ToyotaHj60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 17.05.2012 15:41 |