![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() muuten kyllä idea kuulostaa hyvältä, mutta mitä etuja sillä on että saa erivauhtia pyörittää eri akseleita? keppejä ois hytissä ku lentokonneessa ja aina miettiä mikä mihinki vaikutti ![]() itse tekisin semmosen laatikon ihan normaalin jakolaatikon perään millä saa takakartaanin haarotettua. ketjuvälitys ja öljykylpy sinne niin se kestää kyllä iät ja ajat siellä eikä tule pöljän painava. toki saahan se painaa ku on lisäakseli sitä kannattelemassa ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo ketjuvedon toteuttaminen kieltämättä olisi se helpoin temppu, mutta edelleen tekisin homman mieluiten hammaspyörävälitteiseksi. Minä kun en ole mikään ketjufani. Riittää, että mopossa niitä saa aina sillointällöin tiukkoa.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon. -Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mopon ketjuissa ei vaan ole voitelua. oikee ketju kotelossa öljyn kans kestää kyllä maaliman tappii.
isoin homma siinäki on tehä kunnollinen laatikko jos aikoo sopusuhtasen kokosen siitä. melkeen pakko koneistaa lootusta levyt missä ois akseleille laakerien paikat. kaupan laakeri yksiköillä taitaa koko kasvaa isoksi.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa yks näkemys teliperän rakenteeseen:
![]() GM 14FF on sikäli hyvä tuohon kun siinä on pinjoni pulteilla kiinni banjossa, Hiluxiin ehkä kuitenkin turhan painava akseli. Kolmannen akselin irtikytkentä olisi kohtuu helppo rakentaa esimerkiksi sakarakytkimellä ton laatikon taakse. Tuossa taas Dodge T-Rex konseptin toteutus samasta aiheesta: ![]() Tuo säästää yhdeltä kartaanin pätkältä, mutta omaan makuun herkkä paikka alumiinijakikselle. En tiedä miten tuo on kiinni banjossa, Dana 60:ssä ei ole 14FF:ään verrattavaa pinjonin kiinnitystä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
KAH trucks eli kauppilan autohajottamo. Sielä oli pieniä jakolaatikoita, ja kuorma auton "maastolaatikkoja" mitkä tulee vaihdelaatikon persiiseen. Toki mitään niistä ei olisi saanu alle 200€
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Ilmapussit kierrejousien sisään | Rompe1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.07.2009 20:56 |
ei pääse sisään | Rekisteröimätön | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 15.02.2009 18:25 |
bj40 jossa 3b kone, mistä laturi? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2008 23:40 | |
Sisään ajo kilometrit.. | Maastorauta | Chit-Chat | 6 | 04.01.2007 20:55 |
Kumpi tärkeempi sisään vai ulos jousto ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.03.2006 21:12 |