Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak
Luin oman viestini tuosta aiemmpaa ja itse itseäni kompaten:
Ei tässä kurassa ole ensisijaisesti siitä kyse että voit ajaa 130 asteen lämmoillä ilman kiehumista vaan siitä että moottorissa oleviin hotspotteihin ei muodostu mikrokuplia tjsp. ja lämpö siirtyy tehokkaammin nesteeseen ja METALLI viilenee tehokkaammin vaikka itse NESTE olisikin kuumempaa. Ja edelleenkin, sama se mikä kura siellä kiertää, termostaatti aukeaa ihan samassa lämpötilassa kuin ennenkin joten mittarin pitäsi napottaa just siinä samassa lämpötilassa kuin ennenkin.
Sitä ongelmaa tämä ei poista että jäähdyttimen/flektien kapasiteetti ei riitä poistamaan moottorin kehittämää lämpöä.
Kiehumattomuutta voidaan toki käyttää hyväksi kun sattuu patentin paikka kohalle
Itse en sitä korkkia kuitenkaan pois heittäis vaikka tuollaista mämmiä koneeseen laittaisinkin.
Uusissa henkilöautoissa on järjestelmiä joissa moottorinohjainlaite pystyy ohjaamaan termaria jossain määrin. Tasakaasulla kone käy yli 100 asteisena ja kun painetaan liipasinta niin termaria aukaistaan jotta lämmöt tippuu 10-20 astetta.
Jotkut jo tästä hoksasikin että uusien autojen mahdolliset lämpömittarit ei näytä koneen todellista lämpötilaa vaan sitä mitä valmistaja on käskenyt moottorinohjainlaitteen näyttää 
Omassa jo 12 vuotta vanhassa kipossa ohjainlaite peukaloi lämpötilatietoa.
|
Tämä oisi kyllä kokeilemisen arvoinen liemi tuohon aurahommaan. Siinä kun nimenomaan käy välillä niin että kone kiehuu kun ensin on pitkään työnnetty kiuhumisrajalla ja sitten ei tarvi kuin se viimeinen niitti että jostain muodostuu höyrykupla ja kun kaikki rauta on hehkuvan kuumaa niin laite kiehuu ja komeesti.
.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
|