![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä pitäs jännitteet hypätä heti huomattavasti korkeammalle, kun heittää jälkihehkutuksen pois..... Voisko Hehkutus olla jäänyt päälle? Jos laturi on kunnossa, niin minnekkään muualle ei oikein voi kulua tuommoista sähkömäärää.... Tuo, että kierroksia lisäämällä alkaa jännitemittarin lukema nousta, tarkoittaa sitä, että laturi lataa ainakin jotenkin. Ja akut menee pilalle hyvin nopeasti, jos on jännitteet on alle 10 volttia. Tarkista se sinun volttimittari jostain kunnossa olevasta autosta mittaamalla auton akun jännitteen siten että auto an ollut sammuksissa väh. 10 minuuttia. silloin akun napajännite pitäs olla noin 12,6-12,8 volttia. (tai testaa että näyttää saman, mitä joku taatusti kunnossa oleva mittari) Ota molemmista akuista miinuskenkä irti (auto sammuksissa) ja lataa akkulaturilla, taikka toisella autolla kaapeleilla akkuun sähköä sen verran että pystyy hakemaan tuota vikaa: Ja sitten vian hakuun: tee halogeenihehkuun sopivat johdot, että saat kytkettyä sen akun miinusnavan ja maan(irtiolevan kengän) väliin. Jos jossain oikosulku, tai paljon kuormaa, niin hehkussa palaa valo, taikka hehkuu punaisena. (pienempiä vuotovirtoja metsästetää pienemmällä hehkulla, esim. virtakynällä, mutta silloin pitää olla kaikki kulutus pois päältä, esim. hanskakotelon valo taikka sisävalo näkyy heti) Sitten vaan sulake kerrallaan käytät pois paikaltaan, että milloin lamppu sammuu, siis silloin on oikea sulake, kun virran meno lakkaa. Tuon hehkutulppien sulakkeen käyttäsin ensiksi irti, onko hiluxissa erillistä sulaketta, vai onko johtosulake akun navan läheisyydessä. (toki voi olla ajastinkin rikki, joissain autoissa silloin hehkutulppen kautta ei kulje virtaa muulloin kuin käynnissä ollessa)
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pitikin sanoa, että testasin sen mittarin parin muun auton akuilla, ja kylle se ihan asiallisesti pelaa.
Nyt juuri latailen Kingin akuilla Hilun akkuja - tai siis yritän ladata. Vielä ei oo Hilun akut ottneet mitään vastaan. Kattoo nyt saisko ne heräteltyä vielä henkiin, vai onko seuraava etappi akkukaupoilla. Nii, ja maadotuksia on tarkasteltu ja paranneltu matkan varrella ahkerasti. Akkulaturin saan hyppysiini huomenna. Se vio tosiaan olla, että tyhmyyksissäni päästin vaan akut liian tyhjiksi, eikä enää onnistu lataamaan sen takia. Sen nyt ainakin tarkastan ennenku alan laturia irrottamaan. Viimeksi muokannut juuri : 04.07.2015 22:10 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sulla on melko monta muuttujaa nyt tuossa ja sähkö ei tarvii kuin yhden niin homma kusee. Jos ei ala selviämään niin varmistu että laturi on sopiva ulkoiselle säätimelle. Sitten sen kytkennät että varmasti on kaikki kunnossa, sulaneita sulakepohjia ei ole mulla olleissa toyotissa tavattu, se ei kuulu asiaan. Johtosarjoissa saattaa esiintyä sellaisia häiriösuodattimia piuhojen välissä, musta litteä piirilevyn palanen jossakin kutsarin tapaisessa. Voi olla oikarissa koska hapettuuvat ajan kanssa. Jos ei sittenkään pelaa niin purkaamolta esim. opelin laturi sisäisellä säätimellä, uusi latauksen merkkivalo kabiiniin ja erotat koko lataus-systeemin alkuperäisestä. Näinkin on tehty kun ei muuten ruvennut pelaamaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 05.07.2015 21:11 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ehjän akun napajännite on 12.7 tms. Ja jos on alle sen niin se on joko tyhjä tai vainaa alle 12 volttia tarkoittaa että ainakin yksi kenno on mykkänä. Tämä siis ilman kuormaa,ja joko muutama tunti latauksen jälkeen tai muuten vaan ilman että sitä on esim.startattu kuiviin. Ennen investointia uuteen akkuun tarkista siitä vedet jos mahdollista ja lisää sitä. Kennoissa on jonniilaiset merkit jotka näyttää oikean tason. Jos se purkaa akun esim.yön aikana , niin yksi syyllinen on laturin palanu diodi. Mutta 1. Tarkista akun vesitilanne 2.lataa se. Jos ei auta niin. 3 hommaa uusi akku. 4 jos ja kun lataus ongelmat jatkuu ja hommaat uuden laturin niin osta samalla uusi säädinkin. Ihan vaan siksi että sillä saa katkaistua noidan kehän joka aiheutuu kun viallinen laturi rikkoo säätimen joka rikkoo uuden laturin joka rikkoo takuuseen vaihdetun säätimen joka rikkoo takuuseen vaihdetun laturin ja muutaman kierroksen jälkeen menee vielä osaputkan tiskillä nenähommiksi ja poliisi antaa lopuksi viimeisen apuvirtapiikin etä lamauttimella...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etälamautinvaiheen välttämiseksi on ehjäysprosedyyri hyvä aloittaa akun kuntoharjoitteilla...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Höpö höpö, kyllä tollasen koomaan vaipuneen akun saa heräteltyä henkiin hyvällä ehjällä akulla ilman että ehjä akku on millänsäkään. Ainakin mä niin tein. Kun älykäs akkulaturi ei suostunut alkaa lataamaan, niin toisella akulla vähän älytöntä virtaa väkisin, ni johan kohta älykkäämpikin laturi tunnisti akun ja rupesi lataamaan. Toinen akku on nyt ladattu ja pitää latauksensa ainakin vuorokauden. Nyt on toinen akku latauksessa. Ja veikkaan, että ku lyön auton piuhat kii, ni alkaa taas purkamaan, että on se varmaan laturikaupoille lähettävä. Ja juu, otetaan säädin samalla vaivalla. Mutta ei ihan vielä. Eka nyt yritetään vielä kahdella täydella akulla huomenna, josko kuitenkin kaikki olisi hyvin!
![]() EDIT: vedet toki oon kattonut akuista. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hämmennän tätä soppaa vähän omalla kysymykselläni,
LN65 hiluss, orkkis laturi, tarvike säädin.. ajossa puhallin pois ja valot pois lataus jännite on jopa 16V, missä vaiheessa "ylimääräset" voltit rupee rikkomaan jotain? Meinasin tässä jokupäivä koittaa orkinaalilla lataus säätimellä mimmosia arvoja antaa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin rengassota | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 25.04.2009 21:45 |
M hiluxin jouset | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.01.2008 15:26 |
M: Hiluxin levikkeet | ohvipete | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 09.11.2007 21:26 |
Paljonko BJ-40:n latausjännite? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.02.2006 22:36 |
hiluxin tankki | Karhu67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.01.2006 19:38 |