![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulle sano inssi joulukuussa kun wj jeeppiä leimasin, ettei aja jarruja dynolla vaikka on semmonen neliveto-ohjelma, mikä pyörittää erisuuntiin pyöriä. Auto kun oli quadra-drive vehje.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Mullakin on hodarin kanssa ollut keskusteluja konttorilla:
Siis hj-80 on alkujaan jatkuva neliveto, ja jokaisessa tasauspyörästössä mekaaniset 100% lukot-; mutta minun hodarissa vielä on edessä napalukot, siis kun ajelen 99% ajasta takavetoisena, niin keskilukon merkkivalo palaa mittaristossa.
Ja vaikka sanoin katsastusmiehelle, että edessä napalukot, siis nyt pelkästään takavedolla, aja vaan jarrudynolle, siis samaan tapaan kuin -70 luvun takaveto corollat.... peruutti parkkiruudusta pois, ja sitten alkoi kuulumaan sisälle jakiksen hampaiden ylihyppäämisestä johtuva karina... 3 kertaa koetti saada keskilukkoa takaisin kiinni (kun napalukot auki, siis ei vedä awd), siis kyseessä automaattilaatikolla oleva hodari, ja sitten sammutti auton, ja sai keskilukon kiinni, ja totesi soralla, että kyllä perä irtoaa kaasulla.. Savutus testissä viälä kerroin, että aja dynolla, niin kuin vanhat autot, niin jarrut ajettiin molemmilta akseleilta vastakkaisiin suuntiin pyörivillä rullilla, ja puolsivat pöytäkirjan mukaan lähes maksimin, mutta leima tuli. Sen verran nuo puoltamiset kismitti/pelotti, että kävin 5 km päässä olevalla katsastuskonttorilla teettämässä 10 e maksavan jarrutestin, ja heittoa oli sekä etu-että takajarruissa 5-10 prosenttia, ja etupäässä tuo 5% oli toiseen suuntaan... ja käsijarrukin oli 10 vai 15 prosenttia Tietääkö kukaan, ottaako tuo vastakkaiseen suuntaan pyörittävä jarrudyno vertailua viereisestä renkaasta, vai pelkästään kuvitteellisesta jarrupoljin voimasta? siis tuo inssi oli normikengillä ja ei mitään palikkaa polkimella! ja hodari kampesi poikittain rullilla, siis alkoi renkaan kylki puhdistua. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä että millään asemalla olis poljinvoimamittaria, eli tarkkaa tulosta ei voi saada. Ainoastaan selvästi huonommin pitävät jarrut saa raakattua pois, tehoeroakin tietysti voi arvioida jos pyöriltä ei tule jarruvoimaa lukkoon asti.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Eikös poljinvoimamittari ole pakollinen varuste uuden toimilupalain mukaisilla asemilla ja jossain vaiheessa sitten muillakin?
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin 97 - 04 mallisissa nelivedoissa. 05 vaihtui sitten malli ja kone on siitä eteenpäin poikittain ja neliveto haldexilla.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 01.02.2015 16:36 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tulee tuohon jarrudynotestiin: mistä se jakolaatikon visko tietää tuleeko voima moottorilta, vai jarrudynolta akselin ja kardaanin kautta väärään suuntaan? Tulee voima kummasta vain suunnasta, visko toimii ihan samalla tavalla -> hajoamisen vaara on olemassa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.02.2015 00:16 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Etuvinssi ja katsastus | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.10.2012 19:18 |
Snorkelli ja katsastus | fintroll | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2010 14:14 |
Vinssiasennus ja katsastus | Patu925 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2008 15:35 |
panhard ja katsastus | SLehto | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.02.2008 20:49 |
Levike ja katsastus? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 22.01.2006 17:33 |