Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 02.01.2015, 23:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
No juu kyllä mä tuota epäilinkin ettei se ole mikään valmistajan rajoitus, mutta minkälainen sen koukun ny sitte tarttis olla ja minkälaisia papereita ja todistuksia vaatii että saa muutoskatsastettua?

Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.

Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vanha 03.01.2015, 10:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.
Minä en jotenkin luota ollenkaan noihin tuontyyppisiin tappikuuliin.. olkoonkin sitten e-hyväksytty tai ei.

Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa).
Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 03.01.2015, 11:30
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä en jotenkin luota ollenkaan noihin tuontyyppisiin tappikuuliin.. olkoonkin sitten e-hyväksytty tai ei.

Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa).
Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.

Paljos tollasesta joutuu köyhtymään, kun asennus ainakin ois helppo pulttaa vaan rungon vahvistettuun poikittaispalkkiin kiinni

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vanha 03.01.2015, 11:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Muistaakseni oli jotain 80-90€ luokkaa kun ostin muutama vuosi sitten. Saattoi olla jopa vähemmänkin. Ei ihan ilmainen, mutta ainakin laadukas ja varmasti vahva

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 03.01.2015, 12:02
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Muistaakseni oli jotain 80-90€ luokkaa kun ostin muutama vuosi sitten. Saattoi olla jopa vähemmänkin. Ei ihan ilmainen, mutta ainakin laadukas ja varmasti vahva
Ei paha hinta ollenkaan, tuo Teohydraulin kuula on jo 67€.
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vanha 03.01.2015, 13:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Ei paha hinta ollenkaan, tuo Teohydraulin kuula on jo 67€.
Kallis Teohydraulissa. Ite ostin viime kesänä Saksan ebaystä 3,5t kuulan 20€ postikuluineen. Ei nyt samalla myyjällä enää, mut abaut vastaavia löytyy melkein yhtä halvalla, esim:
http://www.ebay.de/itm/3-5-to-Kugelb...item20d7d7abfa
Vastaa lainaten
Vanha 03.01.2015, 17:38
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kallis Teohydraulissa. Ite ostin viime kesänä Saksan ebaystä 3,5t kuulan 20€ postikuluineen. Ei nyt samalla myyjällä enää, mut abaut vastaavia löytyy melkein yhtä halvalla, esim:
http://www.ebay.de/itm/3-5-to-Kugelb...item20d7d7abfa
Kai noissa kuulissa silti jotain eroja on, vaikka onkin ilmoitettu maksimi kärryn paino sinne 3500 kg:n. Tuossa yksi kohtuuhintainen vaihtoehto:
http://www.ikh.fi/Peravaunut_ja_tarv...udet#!tid48861

Olen näitä katsellut ja D-arvot vaihtelevat noin 20 kN - 31 kN. Johtuuko sitten materiaalista vai mistä? Toki tuollaiselle RAMille riittää vaikka se 20 kN, mutta painavammalle vetoautolle välttämättä ei ja ainahan se parempi, jos kestävämpi on. Tuon IKH:n vaihtoehdon taidan omaan maastokuorkkiin valita, kun koukun meinasin siihen tehdä (D-arvo tarvitsee olla n. 24 kN).
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan dodge ram 2500 temes O/M/V Ajoneuvot 1 01.08.2014 21:53
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 2 24.02.2013 20:45
Myydään dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 3 09.09.2012 14:10
Dodge Ram 2500 Swoop Tekniikka & Jutustelu 4 12.08.2008 19:21
M dodge ram 2500 nivea2 O/M/V Ajoneuvot 0 20.06.2007 18:02