Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2014, 08:30
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matias. Näytä viesti
Hilux -02 ohjaus narisee / jurisee satunnaisesti. Teki jo viime talvena pakkasilla. Kostealla kelillä ei juuri esiinny tai on vaimeampi. Tänä syksynä etenkin kuivemmilla ilmoilla tekee vähän turhan usein. Ei normiajossa mutkissa mutta parkkipaikoilla käännellessä tai pihaan peräkärryä peruuttaessa joutuu tekemään nopeita pyöräytyksiä. Silloin narahtaa.

Etupäässä oli yläpallojen rasvat tulleet ulos ja vaihdettiin pallonivelet. Ikävä kyllä narinaan se ei auttanut.
Ohjaus ei takertele mutta ehkä ratti vähän resonoi kun narahtaa. Ensin epäilin ohjauksen ristikkoa mutta se sijaitsee ohjaamon puolella ja näyttää päällisin puolin rasvaiselta. Akseli näyttää suoralta eikä ristikko tee töitä kun käännän rattia? Oletan ristikon olevan vain kolaritilanteita varten? Vai onko havaintoni väärä?
Suihkuttelin WD40:stä tulipellin kumitiivisteeseen mutta sillä ei ollut vaikutusta joten se ei liene kuivunut.
Vähän sellaista tuntumaa että ohjaus narahtaa useimmin kun ratti käännetty äärivasemmalle ja siitä sitten lähdetään oikaisemaan etupyöriä. Auto juuri huollettu ja siihen on vaihdettu myös ohjaustehostimen nesteet. Sekään ei auttanut narinaan. Brittien palstalta luin että ohjauksen voisi ilmata nostamalla keulan ylös ja pyörittämällä parikymmentä kertaa rattia ääriasentojen väliä tasaisesti. Lienee toimiva tapa?
Voikohan ohjaussimpukan öljyjä vaihtaa vai miten siellä olevan öljyn määrä tai sen puute ilmenee? Luulisi että se vaikuttaisi koko ohjauksen alueella ja koko toiminnassa. Ohjaus sinällään on täysin kunnossa ja parempi kuin monessa uudessa autossa. Menee tien päällä suoraan ja on herkkä eikä ole klappia.

Auto on takavetoversio ja 130 tuhatta ajettu.

Nyt on vähän sellainen epävarma fiilis mistä lähden seuraavaksi etsimään tuota äänen aiheuttajaa....

Tuli aika monta kysymystä.......
Ilmaaminen juurikin noin luonnistuu

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2015, 10:32
Matias. Matias. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
Ilmaaminen juurikin noin luonnistuu
Narina jatkuu ja kovenee pakkaskeleillä. Etupää on nostettu ilmaan ja narina kuuluu kun kääntelee rattia. Ohjaustehostin ilmeisesti ei aiheuta mitään koska ääni kuuluu vaikkei moottori ole käynnissä. Kaverin kanssa kuunneltu ääntä eikä se tule moottoritilasta vaan ihan ratin tienoilta. Kun ohjauspyörän korkeussäätöä laskee, narinakin vähenee, mutta ei poistu. Uusi säätö ja narisee ala-asennossakin. Tulipellin tiiviste rasvattu ja se on pehmeä. Ääni on myös mekaanisempi (metallinen jurina - laakeri?) kuin kumipalkeen mahdollinen narina.
Netistä löytyi kuva: http://japan-parts.eu/EU/3/451583I.png

Tuossa on ohjausakselissa (ylempi) jonkinlainen paksunnos (45201 Lower) numerosarjan vasemmalla puolella. Onkohan se akselin laakeri vai mikä se on. Jos se on liukulaakeri, pusla tai joku sinne päin, se voisi olla narinan aiheutaja? Jostain luin että myös äänitorven virtaliuska voisi äännellä jos kosketuspinnat on kuivia.
Onko jollain kokemusta tämän tyyppisistä ongelmista. Ja kiitokse etukäteen jos joku jaksoi vaivautua tuohon kuvaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2015, 22:04
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Onko kukaan vaihtaessa vaihdelootan tukikumia kiinnittänyt huomiota kannattimen keskellä olevaan isoon 27mm mutteriin, joka kiinnittää kannatimen ylä-ja ala metallirungon toisiinsa ? Kuuluuko olla kireällä vai löysällä ? Itse vaihtaessani sen huomasin olevan löysällä käsin pyöriteltävissä joten enempiä ajattelematta kiristelin sitä vähän. Nyt mietin voiko se laatikon metallinen kilkatus ajossa tulla siitä kun metalli lähellä metallia ja kumien joustaessa saattaa osua toisiinsa. (oli osuman jälkeä metallipinnoissa kyseisen "pultin" välissä, mutta en tiedä onko tullut normaali ajotilanteessa).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2015, 22:24
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Mulla se iso pultti oli kokonaan irti sen poikkipalkin sisällä...
Nykyään ei ole mitään kun korvasin sen poikkipalkin suoraan panssarilla.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2015, 17:10
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Nojoo, taitaa se mekkala tulla kuitenki laatikon sisältä ei siin oo muita vaihtoehtoja niin kauan mönkiny tuola auton alla otsalampun kanssa jäätiköllä... Kaise täytyy ajella ja odottaa että räjähtää koko loota jso on räjähtääkseen. Suorastaan ottaa aivoon pikkuhiljaa tuo takajarrujen lukittautumis kolistelu vikakin kun ei mitään järkevää vikaa löydy miks aina auton seistessä lähtee liikkeelle ja painaa ekaa kertaa jarrua ni perä lukossa ja auto pitki poiki poikittai liposia teitä... Paalii menee kohta koko vehje vaikka hyväpeltinen onki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2015, 18:44
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Nojoo, taitaa se mekkala tulla kuitenki laatikon sisältä ei siin oo muita vaihtoehtoja niin kauan mönkiny tuola auton alla otsalampun kanssa jäätiköllä... Kaise täytyy ajella ja odottaa että räjähtää koko loota jso on räjähtääkseen. Suorastaan ottaa aivoon pikkuhiljaa tuo takajarrujen lukittautumis kolistelu vikakin kun ei mitään järkevää vikaa löydy miks aina auton seistessä lähtee liikkeelle ja painaa ekaa kertaa jarrua ni perä lukossa ja auto pitki poiki poikittai liposia teitä... Paalii menee kohta koko vehje vaikka hyväpeltinen onki

et ole ainut jolla jarrut lukkuituu, mulla jokanen 2kpl hiluxeja ja 2kpl kincabbeja tehnyt samaa, sama efekti tietysti tulee kun on pessyt auton ja rummun väliin pääsee vettä. eli johtunee oman päätelmään mukaan siitä että rumpu kondensoi kuumana kosteuden kun auto jätetään seisomaan tai muuta tähtitiedettä jolloin rumpu on kevyessä ruosteessa joka taas aiheuttaa lukittumisen, voin tietysti olla väärässäkin mutta tuskin siellä tontutkaan on jarruja nyppimässä.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2015, 20:31
Paasonen Paasonen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.01.15
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 26
Perusasetus

2004 / 4 Tuulilasi Turbo lehti ja projekti hilux


Muistaako kukaan tuulilasi lehden (t)urbo numeron monster hiluxia?

http://www.huuto.net/kohteet/2004-_-...ehti/334683865

Mitä autolle tehtiin ja oliko vm 2004 sr5?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2015, 20:57
jiipeehoojii61 jiipeehoojii61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.10
Sijainti: tussarby 99600
Viestit: 63
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Nojoo, taitaa se mekkala tulla kuitenki laatikon sisältä ei siin oo muita vaihtoehtoja niin kauan mönkiny tuola auton alla otsalampun kanssa jäätiköllä... Kaise täytyy ajella ja odottaa että räjähtää koko loota jso on räjähtääkseen. Suorastaan ottaa aivoon pikkuhiljaa tuo takajarrujen lukittautumis kolistelu vikakin kun ei mitään järkevää vikaa löydy miks aina auton seistessä lähtee liikkeelle ja painaa ekaa kertaa jarrua ni perä lukossa ja auto pitki poiki poikittai liposia teitä... Paalii menee kohta koko vehje vaikka hyväpeltinen onki
Peräöljy jarrurummussa teki itellä samaa vaivaa hiasessa..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.01.2015, 20:02
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mites tollanen hiluxin 2,4 vapari kestää painetta? jos 1bar antas.

ei vissii ihan niinku mersun riisseli?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).