Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2014, 21:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hmmm...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
On näköjään vaikea pala sinulle autojen letkunlämmittimet. jos nyt haluat ehdottaa niin miksei malli venäjä kamiina polttopuilla toimiva hyttiin ja kunnon kokko moottorin alle tai kaasulla toimiva ikh.sta
Nyt en oikein ymmärrä, mitä tarkoita tuolla kommentilla?
(siis tarkoitat varmaan tuota Hilux-topiikkia http://forums.offipalsta.com/showthr...00#post1167300 ja siinä viestini 09.10.2014, 22:30)

Tarkoitukseni on/oli opastaa/neuvoa niitä harrastajia, joilla ei ole yhtä paljoa kokemusta letkulämppäreistä, kuin esim. minulla.
Jos ja Kun itseäni nuoremmat? ihmiset alkaa harrastamaan "vanhoja" autoja, niin mieluummin neuvon/herätän keskustelua, kuin jälkikäteen nauran räkänä, että minullekkin kävi justiinsa noin...
Mutta jos pahoitin mielesi, niin olen pahoillani.

p.s mulla on tuossa -80 luvun 90hv dieselissä 1500w vapaakiertoinen letkulämppäri 19mm? letkussa, ja ylilämpösuoja ei ole lauennut kertaakaan sen jälkeen, kun korjasin lämppärin letkuvetoja muutaman sentin eri asentoon, ja käänsin lämppäriä parempaan asentoon...
Ja mulla olisi puolivalmiina letkulämppäri 19mm letkuun, säädettävällä termostaatilla ja kolmella eri teholla; 1-2-3kw
p.s.s mulla oli nimimerkin mukaisessa bj:ssä (silloin minun käyttis) kaasutoholla toimiva lämppäri, ja nimenomaan konehuoneeseen asennettuna, koska silloin asuin Oulun ydinkeskustassa ilman parkkipaikkaa, ja Webastot yms. dsl lämmittimet maksoi suhteessa huomattavan paljon enemmän kuin nykyään...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.10.2014, 09:04
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
mulla on tuossa -80 luvun 90hv dieselissä 1500w vapaakiertoinen letkulämppäri 19mm? letkussa, ja ylilämpösuoja ei ole lauennut kertaakaan sen jälkeen, kun korjasin lämppärin letkuvetoja muutaman sentin eri asentoon, ja käänsin lämppäriä parempaan asentoon.
Asennettiin veljen kanssa vuosia sitten 1500 Defa 5000 Fordin moottoriin, lyhyellä letkun tumpilla lohkoon ja lämmittimestä letku kanteen. Toimi kuin unelma. Dodgeen laitoin samanlaisen, ja se ei lähtenyt toimimaan, suoja paukkui hetkessä. Lohkon kupeesta vesi sisään ja pois lämmityslaitteen letkuun. Tiputin Defaa niin alas kuin tilat antoi myöten ja sitten se toimi paremmin, MUTTA, oli tarkka auton asennosta. Kotipihalla tpimi satunnaisesti, eli ikinä ei tiennyt että oliko lämmin moottori vai ei. Mutta työpaikan pihassa, missä parkkipaikka on aavistuksen yläviistossa, lämmitin toimi useammin. Ajattelin sen asentaa uudelleen, nyt reilusti alemmas ja vaakatasoon, edellinen paikka ei sallinut täysin vaakaa asennusta. Epäilin aikaisemmin että veden ulostulon ja sisäänmenon korkeusero toisiinsa nähden ei ole riittävä koska lämmitin ei toimi. Saas nähdä miten nyt käy.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2014, 01:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Juurikin tätä yritin kertoa....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Asennettiin veljen kanssa vuosia sitten 1500 Defa 5000 Fordin moottoriin, lyhyellä letkun tumpilla lohkoon ja lämmittimestä letku kanteen. Toimi kuin unelma. Dodgeen laitoin samanlaisen, ja se ei lähtenyt toimimaan, suoja paukkui hetkessä. Lohkon kupeesta vesi sisään ja pois lämmityslaitteen letkuun. Tiputin Defaa niin alas kuin tilat antoi myöten ja sitten se toimi paremmin, MUTTA, oli tarkka auton asennosta. Kotipihalla tpimi satunnaisesti, eli ikinä ei tiennyt että oliko lämmin moottori vai ei. Mutta työpaikan pihassa, missä parkkipaikka on aavistuksen yläviistossa, lämmitin toimi useammin. Ajattelin sen asentaa uudelleen, nyt reilusti alemmas ja vaakatasoon, edellinen paikka ei sallinut täysin vaakaa asennusta. Epäilin aikaisemmin että veden ulostulon ja sisäänmenon korkeusero toisiinsa nähden ei ole riittävä koska lämmitin ei toimi. Saas nähdä miten nyt käy.
Siis lämppärin asento, ja letkujen asento, on pahimmillaan kiinni sentistä, että toimiiko vai ei....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2014, 12:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Kyllä varmasti lämpiää maastoauton moottori 1500 W lämppärillä.

Meillä oli saman kokoinen letkulämppäri MB kuorma-autossa. Iskutilavuus 9.6 litraa, moottorin paino 800-900 kg, ja jäähdytysnestettä muistaakseni 27 litraa? Kun se hajosi, niin tein kuvan (kymmenes postaus tässä jutussa) mukaisen lämmittimen. Pätkä RHS-putkea, päät tukkoon, pari liitintä, ja sisälle 1500 W lohkolämppäri.

Hyvin mersu sen tehoisella vastuksella lämpeni, sekä tehdastekoisella, että itsetehtyllä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2014, 20:58
jariay jariay ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: oulu
Viestit: 6
Perusasetus

tt-thermo


onhan tuolla www.tt-thermo.fi pumpullista letkulämmitintä 500w aina 3000w saakka, itse olen laittanut asiakkaille 1000w, 1500w ja 2800w:tä .

Pumppu kierrättää, joten lämpiää tasaiseen, termostaatti katkaisee +65 asteessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2014, 23:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jariay Näytä viesti
onhan tuolla www.tt-thermo.fi pumpullista letkulämmitintä 500w aina 3000w saakka, itse olen laittanut asiakkaille 1000w, 1500w ja 2800w:tä .

Pumppu kierrättää, joten lämpiää tasaiseen, termostaatti katkaisee +65 asteessa.
Olipa sitten "maksettu- taikka maksamaton mainos" niin 139e verolla 1500 w ja varsinkin 2850w/ 169e kiertovesipumpulla ja termostaatilla olevasta lämmittimestä on kohtuu hinta, JOS SE on vakuutusyhtiöille ja myös sähköisesti suomeen sopiva.

Ja jos asentelet noita työkseen kuitilla, niin voin vinkata muutamalle kaverille.... siis esim. nuo 6-koneella olevat dsl LandCruiserit ei oikein lämpiä vajaassa tunnissa 500w lohkolämppärillä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2014, 15:01
jariay jariay ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: oulu
Viestit: 6
Perusasetus

Kilautappa RK-Huolto pyhäjärvi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.11.2014, 18:44
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kyllä varmasti lämpiää maastoauton moottori 1500 W lämppärillä.
Mulla oli Jeepissä Fiuden 3,5D koneen kaverina tuollainen. -27 astetta ulkona, tunti roikassa ja kapillaarimittari sanoi +80 moottorinlämmöksi
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.11.2014, 10:47
jariay jariay ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: oulu
Viestit: 6
Perusasetus

500w liian pieni


kun kierrätetään ja lämmitetään koko nestetilavuus, ei tuo 500w riitä autoon -on tullut kantapään kautta nähtyä. Pumppu ottaa 100w tuosta eli 400w jää lämmitykseen ja jos vertaa lohkolämmittimeen, joka on pistemäinen alue, tällä kierrättävällä on massaa moninkertaisesti lämmitettävänä, mutta kyllä se sitten oikeasti on lämminkin kauttaaltaan.
Normi 4-sylinterisissä 1000w ok, lapissa jopa 1500w ja niin edelleen
6-syl koneisiin 1500w jos sulakeongelmia ei ole esim. kerrostaloparkeista.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.11.2014, 15:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jariay Näytä viesti
kun kierrätetään ja lämmitetään koko nestetilavuus, ei tuo 500w riitä autoon -on tullut kantapään kautta nähtyä. Pumppu ottaa 100w tuosta eli 400w jää lämmitykseen ja jos vertaa lohkolämmittimeen, joka on pistemäinen alue, tällä kierrättävällä on massaa moninkertaisesti lämmitettävänä, mutta kyllä se sitten oikeasti on lämminkin kauttaaltaan.
Normi 4-sylinterisissä 1000w ok, lapissa jopa 1500w ja niin edelleen
6-syl koneisiin 1500w jos sulakeongelmia ei ole esim. kerrostaloparkeista.
Mikä pumppu ottaa sen 100W pois 500W vastuksen lämmitystehosta?

3 ja 4-syl valmeteissa on 750W lohkolämppäri. Kuutoskoneisissa 1100/1500W. Moottorien iskutilavuus 3.3-8.4 litraa, ja painot 350-1000 kg.

Mulla on ollut henkilöautojen bensakoneissa, 4, 5 ja 6 pyttysissä, 550-650W lohkolämppäreitä. Niillä olen pärjännyt.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty letkulämmitin DEFA liero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.07.2013 20:33
Defa letkulämmitin (12ht) Raakakone Tekniikka & Jutustelu 4 31.01.2012 16:48
Myyty Defa 550w letkulämmitin (type 423) Reetu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.11.2011 23:49
Ostettu Defa Letkulämmitin toyovoima O/M/V Muut 2 28.09.2010 09:56
Myyty Letkulämmitin defa 420 1Chevy80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 20.11.2009 19:12


Sivu luotu: 04:13 (GMT +2).