![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hmmm...
Lainaus:
(siis tarkoitat varmaan tuota Hilux-topiikkia http://forums.offipalsta.com/showthr...00#post1167300 ja siinä viestini 09.10.2014, 22:30) Tarkoitukseni on/oli opastaa/neuvoa niitä harrastajia, joilla ei ole yhtä paljoa kokemusta letkulämppäreistä, kuin esim. minulla. Jos ja Kun itseäni nuoremmat? ihmiset alkaa harrastamaan "vanhoja" autoja, niin mieluummin neuvon/herätän keskustelua, kuin jälkikäteen nauran räkänä, että minullekkin kävi justiinsa noin... Mutta jos pahoitin mielesi, niin olen pahoillani. p.s mulla on tuossa -80 luvun 90hv dieselissä 1500w vapaakiertoinen letkulämppäri 19mm? letkussa, ja ylilämpösuoja ei ole lauennut kertaakaan sen jälkeen, kun korjasin lämppärin letkuvetoja muutaman sentin eri asentoon, ja käänsin lämppäriä parempaan asentoon... Ja mulla olisi puolivalmiina letkulämppäri 19mm letkuun, säädettävällä termostaatilla ja kolmella eri teholla; 1-2-3kw p.s.s mulla oli nimimerkin mukaisessa bj:ssä (silloin minun käyttis) kaasutoholla toimiva lämppäri, ja nimenomaan konehuoneeseen asennettuna, koska silloin asuin Oulun ydinkeskustassa ilman parkkipaikkaa, ja Webastot yms. dsl lämmittimet maksoi suhteessa huomattavan paljon enemmän kuin nykyään...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Asennettiin veljen kanssa vuosia sitten 1500 Defa 5000 Fordin moottoriin, lyhyellä letkun tumpilla lohkoon ja lämmittimestä letku kanteen. Toimi kuin unelma. Dodgeen laitoin samanlaisen, ja se ei lähtenyt toimimaan, suoja paukkui hetkessä. Lohkon kupeesta vesi sisään ja pois lämmityslaitteen letkuun. Tiputin Defaa niin alas kuin tilat antoi myöten ja sitten se toimi paremmin, MUTTA, oli tarkka auton asennosta. Kotipihalla tpimi satunnaisesti, eli ikinä ei tiennyt että oliko lämmin moottori vai ei. Mutta työpaikan pihassa, missä parkkipaikka on aavistuksen yläviistossa, lämmitin toimi useammin. Ajattelin sen asentaa uudelleen, nyt reilusti alemmas ja vaakatasoon, edellinen paikka ei sallinut täysin vaakaa asennusta. Epäilin aikaisemmin että veden ulostulon ja sisäänmenon korkeusero toisiinsa nähden ei ole riittävä koska lämmitin ei toimi. Saas nähdä miten nyt käy.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Juurikin tätä yritin kertoa....Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä varmasti lämpiää maastoauton moottori 1500 W lämppärillä.
![]() Meillä oli saman kokoinen letkulämppäri MB kuorma-autossa. Iskutilavuus 9.6 litraa, moottorin paino 800-900 kg, ja jäähdytysnestettä muistaakseni 27 litraa? Kun se hajosi, niin tein kuvan (kymmenes postaus tässä jutussa) mukaisen lämmittimen. Pätkä RHS-putkea, päät tukkoon, pari liitintä, ja sisälle 1500 W lohkolämppäri. Hyvin mersu sen tehoisella vastuksella lämpeni, sekä tehdastekoisella, että itsetehtyllä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]() tt-thermo
onhan tuolla www.tt-thermo.fi pumpullista letkulämmitintä 500w aina 3000w saakka, itse olen laittanut asiakkaille 1000w, 1500w ja 2800w:tä .
Pumppu kierrättää, joten lämpiää tasaiseen, termostaatti katkaisee +65 asteessa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jos asentelet noita työkseen kuitilla, niin voin vinkata muutamalle kaverille.... siis esim. nuo 6-koneella olevat dsl LandCruiserit ei oikein lämpiä vajaassa tunnissa 500w lohkolämppärillä... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kilautappa RK-Huolto pyhäjärvi.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
|||
|
|||
![]() 500w liian pieni
kun kierrätetään ja lämmitetään koko nestetilavuus, ei tuo 500w riitä autoon -on tullut kantapään kautta nähtyä. Pumppu ottaa 100w tuosta eli 400w jää lämmitykseen ja jos vertaa lohkolämmittimeen, joka on pistemäinen alue, tällä kierrättävällä on massaa moninkertaisesti lämmitettävänä, mutta kyllä se sitten oikeasti on lämminkin kauttaaltaan.
Normi 4-sylinterisissä 1000w ok, lapissa jopa 1500w ja niin edelleen 6-syl koneisiin 1500w jos sulakeongelmia ei ole esim. kerrostaloparkeista. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
3 ja 4-syl valmeteissa on 750W lohkolämppäri. Kuutoskoneisissa 1100/1500W. Moottorien iskutilavuus 3.3-8.4 litraa, ja painot 350-1000 kg. Mulla on ollut henkilöautojen bensakoneissa, 4, 5 ja 6 pyttysissä, 550-650W lohkolämppäreitä. Niillä olen pärjännyt.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty letkulämmitin DEFA | liero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.07.2013 20:33 |
Defa letkulämmitin (12ht) | Raakakone | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 31.01.2012 16:48 |
Myyty Defa 550w letkulämmitin (type 423) | Reetu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.11.2011 23:49 |
Ostettu Defa Letkulämmitin | toyovoima | O/M/V Muut | 2 | 28.09.2010 09:56 |
Myyty Letkulämmitin defa 420 | 1Chevy80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 20.11.2009 19:12 |