![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tälläiselle tavantallaajalle mielenkiintoista luettavaa ja "opettavaa" nuo kommentit. Oman auton boksia säädettiin vielä tuon dynolapun jälkeen alaväännön suhteen. (Boksi irti ja kiinni tietokoneeseen) Ylhäällä käyrät aika tappissa. Savutus rupesi olemaan kohtuu kovaa, kun mentiin tosta vielä ylemmäs. Mikään tykki tuo ei säädön jälkeenkää ole, mutta ok ajettava jopa alhaisilla kierroksilla. Täytyy joskus laittaa traileri+puntti perään ja testailla vetoja boksilla ja ilman.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkäs merkkinen boksi kyseessä kun kerran oikein voi läppärillä säätää?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä ei oikein hahmotu miten jollain boxilla saisi auton moottoriin ihmeemmin jytkyvoimaa, mutta jos sen avulla pystyis helpommin säätää esim. syöttöä ja tekisi samalla muita muutoksia, miksei paukut paranisi.
Omaan vehkeeseen ei mitkään boxit taida auttaa kun on niin vanhaa tekniikkaa, mutta veikkaisin vetojen olevan toista luokkaa jos vaihtas vaikka turbon VNT tyyppiseen ja tekisi siihen toimivan ohjaussysteemin, tuli välijäähy ja virtaavampi pakoputkisto ja siihen sitten syöttöjä lisää... Mutta ei se silti vahvista vaihteistoa, kytkintä, eikä perää. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Lahdesta löytyy myös pyörä-tehopenkki patrollista löyty 109hv( takapyörä tehoksi) ja tehdas ilmotti 130hv(moottori tehoksi )
hiluksista3.0td mitattiin samaisessa penkissä 174hv taka pyörältä ja reilusti yli 400nm vääntöä |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koulun penkki ilmotti aikalailla samat vakio GR:stä kun haettiin vertailu paperit. Olikohan moottoritehot sen 127hv kun häviöt lisättiin.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ekan tankillisen jälkeen kulutus aikalailla sama. 9.8ltr/100km Seka-ajoa ja hiukan kärryn vetoa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
BJ-40/76 kirjoitti: " Siis vm.-88 Toyota HJ-60 ja HJ-61 on molemmat käytännössä samalla moottorin lohkolla ja voimansiirrolla, mutta tuo HJ-61, esikammiodiesel turbolla, +n.30% tehoa ja vääntöä, on todella surkea ajaa offroadia kivikossa tms, kun mekaanisen pumpun ohjaus on tehty mukavaksi kadulla, tuo hj-60 esikammio diesel on puolestaan suunniteltu maastoon tms. ja se (syöttöpumppu) huolehtii moottorin tasaisesta pyörintänopeudesta, niin hyvässä kuin pahassa."
HJ61 on suoraruisku ja 60 esikammiokone. Tälläkin jonkinlainen vaikutus ihan pienillä kierroksilla vedossa "rynkytykseen". Tosin ruiskupumpulla varmaan suurempi vaikutus, esim. ruiskupumpun nokka-akseli täysin eri profiilinen, muista pumpun eroista puhumattakaan. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Se on tosi tarkasti säädettävä 12h-t pumppu et vääntää tyhjäkäynnillä. Ja meinaan just sitä säädintä. Ainakin nyt on omassa 2h➕12h-t pumppu. Tyhjäkäynnillä vääntöä riittävästi, pitkän aikaa tappelin ku sitä sitä ei ollut olenkaan
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Mouho Motorsport |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei varmasti halvimmasta päästä. En muista mitä ite maksoin, mutta nyt kuulemma Hiluxiin 600esis.alv, säätö ja dynotuksen.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
No ei todellakaan ole enää kalliita! Mitä kaikkia antureitä tuo hiluxissa huijaa? Saitko sen softan itelles ? Saisko siitä screen-shottia ?
![]() Kyl noi rinnakkais ecut tuo commonraileihin paljon lisää potenttiaalia harrasterakentajille ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() "Softa" jos sitä sitä sellaseks voi kutsua, ni on kaverilla. =) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux 2007 tehot häviää/pätkii | -Hiluski- | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.05.2014 15:14 |
Toyota Hilux d-4d 88kw ahtopaineet ja koneen kestävyys | Marcus78 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.11.2013 16:23 |
Myyty Mittarivaijeri Hilux Ln110 ja VW Taro 2.4D 4x4 UUSI 75€ | bluevan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 11.03.2013 21:20 |
Myydään / Vaihdetaan Myydään Hilux LN110 4x4 2.4D (33x12,5 ja 2L-T) | Ramo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.09.2011 15:14 |
Hilux 110 2.4d 4.3 välityksellä etu ja takaperä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.05.2006 11:00 |