![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle ![]() Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti. Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö ![]() Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Stihlin käyntihäiriöt häipyy sillä, kun vaihtaa merkin Husqvarnaan.
Itellä pari Stihlin 023:sta tuolla varastossa, ja noita Husqvarnoja sitten enemmänkin. Ja ei noita jälkimmäisiä tarvi kauheesti ruuvata vaikka ois seisoneet kauankin. Pari viikkoa sitten otin kaks 246:sta esille, kun polttopuita piti rueta sahaan. Molemmissa viime syksynä jääneet omasekotteet (98E:tä ja 2.5% öljyä) tankeissa ja käyntiin lähti ja ei nikotelleet yhtään. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No jaa, näiden Stihlien kanssa olen ikäni pelleillyt ja hyvin ne kestää huonoa ylläpitoa
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimesinkin Hvan 350:nen tuli maailmalta ei käyntiin lähtevänä. Siin polttaineletkun ku vaihto ja käänsi kaasarin ruuvit perusasentoon ni lähti tulille. Ja saha sen näkönen et kyllä on sahattu ja huolto ollut vähän sitä ja tätä... Ja olihan siin takapotkun kahvakin vähän kulahtanut ku trio-brake jarru tuossa. Mut en voi moittii ku ei kauheen hintava ollut. Ja vähän aikasemmin tuli myöskin ei käyvä Hvan:n 55:nen ja siin joku mystinen vika ku kipinä hukassa.... Mut mukana tulleella puolalla käy ja kukkuu ihan oikeen. Tässäkin ruuvasin kaasuttimen persusäädöille, ennen ekaa käynnistystä. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Mul on kans melkee kaikki sahat stillei. Si ku oot saha äärel nii katos se polttoaine letku. Se mikä tulee tankill se haitariputki mist polttoaine tulee kaasariin. Paris stillis murtunu se putki hiukan ja ollu samanlaisia oireita
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Voisin sen verta jatkaa alkuperäistä ketjua, että nyt saha 023C pelittää jotenkuten. On sahattu viitisen tuntia rempan jälkeen. Uutta siis kaasarin korjaussarja, imusarjan tiiviste, imuletku ja tulppa + kaikkien paikkojen putsaus.
Viileällä kelillä pystyy sahailemaan polttopuita ongelmitta, mutta näillä +20c keleillä alkaa vartin jälkeen tehot hieman häviämään (ilmanotto on kesäasennossa). Edelleen pystyy sahaamaan, mutta pelaa paremmin, kun antaa jäähtyä vähän aikaa. Tuo ketjun vapaakytkin vaan alkoi reistaamaan pari tuntia rempan jälkeen eli ketju jää pyörimään tyhjäkäynnilläkin = ei hyvä. Ohjekirjahan kertoo, että "vie huoltoon". Olisiko jotain vinkkejä tuon suhteen?
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tämä ei sitten tarkoita sitä, etteikö muitakin hyviä sahoja olisi ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan. Mitähän tuolle vielä voisi tehdä ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.forestryforum.com/board/i...?topic=67063.0 Tossakin jotain, kaasarijutuista puhuvat ja oireet täsmäisivät. Koska ei ota kierroksia, niin käy rikkaalla ja voipi hyvinkin olla ilmansaantipulma eli kokeile ilman suodatinta mitä käy.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 22.04.2014 17:45 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Toi vaikuttaisi siltä, että käy liian laihalla ja kun ilmaa kuristaa niin rikastuu. Voi olla edelleen tuketta polttoainepuolella. Putsaa kunnolla ne kaasarin osat koska sinne se bensa talvella jumittuu ja tukkii. Osta vaikka uusi kaasari, ei se voi paljoa maksaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tilasin justiinsa uuden kaasarin, pensaletkun ja puolan eBay:n ihmeellisestä maailmasta. Katotaan josko noilla alkaisi toimimaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tyristori on elektroninen komponentti, jolla kytketään ja katkotaan sähköä nopeaan tahtiin ilman mekaniikkaa. Niinkuin uju totesi, niin se on sahan sytytysjärjestelmä, joka vain on kansan suussa saanut tuollaisen nimen keskeisen komponentin mukaan. Tuossa muovimöykyssä on muitakin erotiikkakomponentteja sisällä. Kyllä tuo vika enemmänkin bensasuonien ahtaumalta vaikuttaa kuin keuhkotaudilta taikka sydämentahdistimen vialta ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdoin bensaletkun ja kaasuttimen niin johan alkoi saha toimimaan. Vanhan letkun testasin paineilmalla niin se on kyllä ihan priimakuntoinen, eli vika oli kaasuttimessa. Varmaan oli vaan likainen. Muutaman koesahauksen perusteella koneeseen tuli aikaisempaa enempi tehoja, eli olisko jo aikaisemmin ollut pientä ahdistusta kaasarissa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Meinaatko tätä: http://www.ebay.com/itm/Stihl-017-01...item2a3b63bcb3 ps. on muuten osat naurettavan halpoja eBay:ssä......
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jostakin verkkosivulta lainaus tyristorin toiminnasta:
Edullisiapa ovat! Se oli muistaakseni 5-10 vuotta sitten -vieläkin kunnossa- olevaan stihliin n. 100€. Mutta jos ilman saannin kuristamisella saha ottaa kierroksia, niin vika ei sillon taija olla ainakaan tuossa.. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri | wuntzikka | O/M/V Muut | 7 | 29.12.2013 20:43 |
Stihl raivaussaha, apuja.. | Ambula | Chit-Chat | 7 | 30.08.2013 22:36 |
Ostettu Stihl 362 moottorisaha | Porvoon Hilma | O/M/V Muut | 4 | 21.03.2013 23:15 |
Stihl -lehtipuhaltimet | AtteL | Chit-Chat | 4 | 11.07.2012 21:32 |
Myyty Stihl 025 | liippari | O/M/V Muut | 7 | 24.04.2010 15:22 |