Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.04.2014, 07:33
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.04.2014, 08:38
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Jos sulla on ollut 95+2T öljyt talvet niin voipi olla kaasarissa töhnää eikä jaksa käydä kun ei saa bensaa. Jos saha on enemmän varastoituna kuin käytössä, niin käytä pienkonebensaa jatkossa. Se toimii eikä ole kauhean kallista jos ei ihan työkseen sahaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2014, 12:03
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Stihlin käyntihäiriöt häipyy sillä, kun vaihtaa merkin Husqvarnaan.

Itellä pari Stihlin 023:sta tuolla varastossa, ja noita Husqvarnoja sitten enemmänkin. Ja ei noita jälkimmäisiä tarvi kauheesti ruuvata vaikka ois seisoneet kauankin. Pari viikkoa sitten otin kaks 246:sta esille, kun polttopuita piti rueta sahaan. Molemmissa viime syksynä jääneet omasekotteet (98E:tä ja 2.5% öljyä) tankeissa ja käyntiin lähti ja ei nikotelleet yhtään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2014, 13:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

No jaa, näiden Stihlien kanssa olen ikäni pelleillyt ja hyvin ne kestää huonoa ylläpitoa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2014, 14:15
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
No jaa, näiden Stihlien kanssa olen ikäni pelleillyt ja hyvin ne kestää huonoa ylläpitoa
No, nuo Stihlithän on mulle tulleetkin kaupoissa. Mut täytyy silti sanoo, että Huskeista mitkä tullu maailmalta ei oo yksikään ollut noin v-mäinen kapistus ku Stihli on huoltaa. Toisen kaasarin kalvot vuoti yli, jotka vaihtaen sai käymään. Toinen vielä vaatii operaatiota. Ja vaikka on sakun tekele saha, niin siellä silti kiinalaisen tekemä kaasari ku vaatii kalvot ihan eri ku kirjat antaa (Echo:n kalvot tuli ku hain mallin mukaan tokalla kerralla). Tai sit vaan kahdesta setistä naitettava, kun ei yhdestä saa noita kasaan.

Viimesinkin Hvan 350:nen tuli maailmalta ei käyntiin lähtevänä. Siin polttaineletkun ku vaihto ja käänsi kaasarin ruuvit perusasentoon ni lähti tulille. Ja saha sen näkönen et kyllä on sahattu ja huolto ollut vähän sitä ja tätä... Ja olihan siin takapotkun kahvakin vähän kulahtanut ku trio-brake jarru tuossa. Mut en voi moittii ku ei kauheen hintava ollut. Ja vähän aikasemmin tuli myöskin ei käyvä Hvan:n 55:nen ja siin joku mystinen vika ku kipinä hukassa.... Mut mukana tulleella puolalla käy ja kukkuu ihan oikeen. Tässäkin ruuvasin kaasuttimen persusäädöille, ennen ekaa käynnistystä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2014, 14:31
lampola:n Avatar
lampola lampola ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.03.13
Sijainti: nousiainen
Viestit: 533
Perusasetus

Mul on kans melkee kaikki sahat stillei. Si ku oot saha äärel nii katos se polttoaine letku. Se mikä tulee tankill se haitariputki mist polttoaine tulee kaasariin. Paris stillis murtunu se putki hiukan ja ollu samanlaisia oireita
__________________
kyllä hojo kuljettaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2014, 19:21
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Voisin sen verta jatkaa alkuperäistä ketjua, että nyt saha 023C pelittää jotenkuten. On sahattu viitisen tuntia rempan jälkeen. Uutta siis kaasarin korjaussarja, imusarjan tiiviste, imuletku ja tulppa + kaikkien paikkojen putsaus.

Viileällä kelillä pystyy sahailemaan polttopuita ongelmitta, mutta näillä +20c keleillä alkaa vartin jälkeen tehot hieman häviämään (ilmanotto on kesäasennossa). Edelleen pystyy sahaamaan, mutta pelaa paremmin, kun antaa jäähtyä vähän aikaa.

Tuo ketjun vapaakytkin vaan alkoi reistaamaan pari tuntia rempan jälkeen eli ketju jää pyörimään tyhjäkäynnilläkin = ei hyvä. Ohjekirjahan kertoo, että "vie huoltoon".
Olisiko jotain vinkkejä tuon suhteen?
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2014, 20:37
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
No jaa, näiden Stihlien kanssa olen ikäni pelleillyt ja hyvin ne kestää huonoa ylläpitoa
Mulla on 4 Stihliä, ammattimalleja kaikki. Teen perusputsaukset ja tarkistukset aina sahausten jälkeen. Tähän asti on sahat toimineet. Viime vuonna oli kirjanpidon mukaan 30 metsurointipäivää, että ei noi ihan pelkästään vaan hyllyssä ole

Tämä ei sitten tarkoita sitä, etteikö muitakin hyviä sahoja olisi
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.04.2014, 17:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.04.2014, 17:34
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
Nyt on pakko sanoa, että ei keksi enää kuin jonkun sellaisen vian, joka riippuu kierroksista. Ja se voi tuon kaiken jälkeen ehkä olla enää kipinän loppuminen kun kierrokset kasvaa. Kuulostaa ufolta, mutta niin paljon oot jo tehnyt, ettei paljoa jää jäljelle...

http://www.forestryforum.com/board/i...?topic=67063.0

Tossakin jotain, kaasarijutuista puhuvat ja oireet täsmäisivät.

Koska ei ota kierroksia, niin käy rikkaalla ja voipi hyvinkin olla ilmansaantipulma eli kokeile ilman suodatinta mitä käy.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 22.04.2014 17:45
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.04.2014, 09:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Nyt on pakko sanoa, että ei keksi enää kuin jonkun sellaisen vian, joka riippuu kierroksista. Ja se voi tuon kaiken jälkeen ehkä olla enää kipinän loppuminen kun kierrokset kasvaa. Kuulostaa ufolta, mutta niin paljon oot jo tehnyt, ettei paljoa jää jäljelle...

http://www.forestryforum.com/board/i...?topic=67063.0

Tossakin jotain, kaasarijutuista puhuvat ja oireet täsmäisivät.

Koska ei ota kierroksia, niin käy rikkaalla ja voipi hyvinkin olla ilmansaantipulma eli kokeile ilman suodatinta mitä käy.
Ilman suodatinta käy ja kukkuu ihan samalla tavalla kuin suodattimenkin kanssa. Jos sulkee sormella imuaukosta 3/4 osaa niin johan ottaa kone kierroksia Tarvii varmaan ostaa noita varaosia, voi niissä letkuisa olla vikaa, ei vaan silmällä huomaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.04.2014, 16:10
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ilman suodatinta käy ja kukkuu ihan samalla tavalla kuin suodattimenkin kanssa. Jos sulkee sormella imuaukosta 3/4 osaa niin johan ottaa kone kierroksia Tarvii varmaan ostaa noita varaosia, voi niissä letkuisa olla vikaa, ei vaan silmällä huomaa.
Toi vaikuttaisi siltä, että käy liian laihalla ja kun ilmaa kuristaa niin rikastuu. Voi olla edelleen tuketta polttoainepuolella. Putsaa kunnolla ne kaasarin osat koska sinne se bensa talvella jumittuu ja tukkii. Osta vaikka uusi kaasari, ei se voi paljoa maksaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.04.2014, 16:58
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Tilasin justiinsa uuden kaasarin, pensaletkun ja puolan eBay:n ihmeellisestä maailmasta. Katotaan josko noilla alkaisi toimimaan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.04.2014, 18:06
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tilasin justiinsa uuden kaasarin, pensaletkun ja puolan eBay:n ihmeellisestä maailmasta. Katotaan josko noilla alkaisi toimimaan.
Oikeeta meininkiä.

Tyristori on elektroninen komponentti, jolla kytketään ja katkotaan sähköä nopeaan tahtiin ilman mekaniikkaa. Niinkuin uju totesi, niin se on sahan sytytysjärjestelmä, joka vain on kansan suussa saanut tuollaisen nimen keskeisen komponentin mukaan. Tuossa muovimöykyssä on muitakin erotiikkakomponentteja sisällä.

Kyllä tuo vika enemmänkin bensasuonien ahtaumalta vaikuttaa kuin keuhkotaudilta taikka sydämentahdistimen vialta
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.04.2014, 19:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tilasin justiinsa uuden kaasarin, pensaletkun ja puolan eBay:n ihmeellisestä maailmasta. Katotaan josko noilla alkaisi toimimaan.
Vaihdoin bensaletkun ja kaasuttimen niin johan alkoi saha toimimaan. Vanhan letkun testasin paineilmalla niin se on kyllä ihan priimakuntoinen, eli vika oli kaasuttimessa. Varmaan oli vaan likainen. Muutaman koesahauksen perusteella koneeseen tuli aikaisempaa enempi tehoja, eli olisko jo aikaisemmin ollut pientä ahdistusta kaasarissa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 22.04.2014, 17:54
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
Samanmoinen vika korjaantu joku vuosi sotten tyristorin vaiholla omaan stihliin, meni kyllä lopussa jo niin pahaksi että ei saanut enään käyntiin ollenkaan. Kylän moottorisahankorjaaja ei mitään muita vikakohteita heittänytkään. Halpahan se osa ei muistaakseni ollu, mutta kuitenkin murto-osa uuden sahan hinnasta. Niin ja vaihdon jälkeen toiminut kyllä hyvin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.04.2014, 09:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uju Näytä viesti
Samanmoinen vika korjaantu joku vuosi sotten tyristorin vaiholla omaan stihliin, meni kyllä lopussa jo niin pahaksi että ei saanut enään käyntiin ollenkaan. Kylän moottorisahankorjaaja ei mitään muita vikakohteita heittänytkään. Halpahan se osa ei muistaakseni ollu, mutta kuitenkin murto-osa uuden sahan hinnasta. Niin ja vaihdon jälkeen toiminut kyllä hyvin.
Tyhmä kysymys mutta mikä on tyristori

Meinaatko tätä: http://www.ebay.com/itm/Stihl-017-01...item2a3b63bcb3

ps. on muuten osat naurettavan halpoja eBay:ssä......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.04.2014, 17:20
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tyhmä kysymys mutta mikä on tyristori

Meinaatko tätä: http://www.ebay.com/itm/Stihl-017-01...item2a3b63bcb3

ps. on muuten osat naurettavan halpoja eBay:ssä......
Kyllä se taisi hyvinkin saman näkönen mötikkä olla. Sytytykseen liittyvä kampe kyseessä.
Jostakin verkkosivulta lainaus tyristorin toiminnasta:
  • Tyristorisytytys (Condensor discharge) poikkeaa rakenteellisesti perinteisestä katkojan kärjillä varustetusta sytytyksestä siten, että siinä ei ole lainkaan liikkuvia osia. Sytytysjärjestelmä ei näin ole arka sään vaihteluille (kosteus), likaantumiselle eikä se rakeenteellisesti kulu."
google osaa selittää toiminnan myös kuin sähköihminen, jota minä en ole.


Edullisiapa ovat! Se oli muistaakseni 5-10 vuotta sitten -vieläkin kunnossa- olevaan stihliin n. 100€.


Mutta jos ilman saannin kuristamisella saha ottaa kierroksia, niin vika ei sillon taija olla ainakaan tuossa..
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 23.04.2014, 14:52
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Ei kokemusta kyllä ole, mutta voisi olla kyllä jonkinlainen suutinvika?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri wuntzikka O/M/V Muut 7 29.12.2013 20:43
Stihl raivaussaha, apuja.. Ambula Chit-Chat 7 30.08.2013 22:36
Ostettu Stihl 362 moottorisaha Porvoon Hilma O/M/V Muut 4 21.03.2013 23:15
Stihl -lehtipuhaltimet AtteL Chit-Chat 4 11.07.2012 21:32
Myyty Stihl 025 liippari O/M/V Muut 7 24.04.2010 15:22


Sivu luotu: 18:13 (GMT +2).