Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 22.04.2014, 17:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 22.04.2014, 17:34
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
Nyt on pakko sanoa, että ei keksi enää kuin jonkun sellaisen vian, joka riippuu kierroksista. Ja se voi tuon kaiken jälkeen ehkä olla enää kipinän loppuminen kun kierrokset kasvaa. Kuulostaa ufolta, mutta niin paljon oot jo tehnyt, ettei paljoa jää jäljelle...

http://www.forestryforum.com/board/i...?topic=67063.0

Tossakin jotain, kaasarijutuista puhuvat ja oireet täsmäisivät.

Koska ei ota kierroksia, niin käy rikkaalla ja voipi hyvinkin olla ilmansaantipulma eli kokeile ilman suodatinta mitä käy.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 22.04.2014 17:45
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 22.04.2014, 17:54
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Otin kaasarin irti ja purin atomeiksi. Kaikki oli putipuhdasta, ei jälkeäkään liasta, roskista tai sakasta. Puhaltelin kaikkki kanavat paineilmalla. Tankilta kaasarille tuleva letku oli kunnossa, piti paineilman hyvin sisällä. Tankin sisällä oleva letku on vaikeampi tutkia, puhaltelin senkin läpi paineilmaa eikä tankissa ainakaan pörissyt ilma. Kalvo tuntui olevan ihan ok. Varasosia ei vielä ollut hankittuna, eli mitään en vaihtanut.

Mutta ihan samat oireet kuin aikaisemminkin, käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta täysillä kierroksilla ei lainkaan, eikä siis kestä kuormaa juurikaan.

Mitähän tuolle vielä voisi tehdä
Samanmoinen vika korjaantu joku vuosi sotten tyristorin vaiholla omaan stihliin, meni kyllä lopussa jo niin pahaksi että ei saanut enään käyntiin ollenkaan. Kylän moottorisahankorjaaja ei mitään muita vikakohteita heittänytkään. Halpahan se osa ei muistaakseni ollu, mutta kuitenkin murto-osa uuden sahan hinnasta. Niin ja vaihdon jälkeen toiminut kyllä hyvin.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 23.04.2014, 09:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Nyt on pakko sanoa, että ei keksi enää kuin jonkun sellaisen vian, joka riippuu kierroksista. Ja se voi tuon kaiken jälkeen ehkä olla enää kipinän loppuminen kun kierrokset kasvaa. Kuulostaa ufolta, mutta niin paljon oot jo tehnyt, ettei paljoa jää jäljelle...

http://www.forestryforum.com/board/i...?topic=67063.0

Tossakin jotain, kaasarijutuista puhuvat ja oireet täsmäisivät.

Koska ei ota kierroksia, niin käy rikkaalla ja voipi hyvinkin olla ilmansaantipulma eli kokeile ilman suodatinta mitä käy.
Ilman suodatinta käy ja kukkuu ihan samalla tavalla kuin suodattimenkin kanssa. Jos sulkee sormella imuaukosta 3/4 osaa niin johan ottaa kone kierroksia Tarvii varmaan ostaa noita varaosia, voi niissä letkuisa olla vikaa, ei vaan silmällä huomaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 23.04.2014, 09:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uju Näytä viesti
Samanmoinen vika korjaantu joku vuosi sotten tyristorin vaiholla omaan stihliin, meni kyllä lopussa jo niin pahaksi että ei saanut enään käyntiin ollenkaan. Kylän moottorisahankorjaaja ei mitään muita vikakohteita heittänytkään. Halpahan se osa ei muistaakseni ollu, mutta kuitenkin murto-osa uuden sahan hinnasta. Niin ja vaihdon jälkeen toiminut kyllä hyvin.
Tyhmä kysymys mutta mikä on tyristori

Meinaatko tätä: http://www.ebay.com/itm/Stihl-017-01...item2a3b63bcb3

ps. on muuten osat naurettavan halpoja eBay:ssä......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 23.04.2014, 14:52
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Laitetaan jatkeeksi Stihl 180:sen kanssa. Olisko jonkun 6 vuotta vanha mutta sahattu vain kesämökillä pikkusen polttopuita. Lähtee käyntiin normaalisti, ottaa kierroksia melko paljon mutta ihan täysiä ei ota. Sahata kun koittaa niin täyskaasulla sanoo aina buuuu ja ei tietty jaksa pyöriä ja sammuu jos ei hellitä kaasua. Jotenkin sellanen omituinen tunne kaasukahvassa, ihan kuin olisi mikrokytkin joka kytkee normitoiminnan pois ja buuun tilalle Silleen kikkailemalla osakaasulla pystyy jotain sahaamaan, eli vähäsen toimii.

Pakoputken ja kipinäpellin purin, ihan siistit. Tulppa on uudehko ja väriltään nätti harmaa, ei yhtään nokea. Vaihdoin uuden bensan jossa öljyä 3%. Kaasuvivusto näyttäisi toimivan OK, vivut liikkuu kuten kuuluukin. Ilmanputsari oli puhdas, samaten tankin sisällä polttoaineletkun päässä suodatin ihan siisti.

Noi pystyi mökillä tekemään, jatkohuolto pitää tehdä kotosalla. Bensan puute tuo lienee, kuristin ilmansaantia peukalolla niin johan otti kierroksia. Eli kaasari auki ja putsaus varmaan ensin ja noiden tiivisteiden ja kalvon vaihto. Tässä mallissa ei muuten ollut lainkaan seoksen säätöä ulkopuolelta, vain tyhjäkäynnin säätö

Olisko jollakulla kokemuksia tästä mallista ?
Ei kokemusta kyllä ole, mutta voisi olla kyllä jonkinlainen suutinvika?
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 23.04.2014, 16:10
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ilman suodatinta käy ja kukkuu ihan samalla tavalla kuin suodattimenkin kanssa. Jos sulkee sormella imuaukosta 3/4 osaa niin johan ottaa kone kierroksia Tarvii varmaan ostaa noita varaosia, voi niissä letkuisa olla vikaa, ei vaan silmällä huomaa.
Toi vaikuttaisi siltä, että käy liian laihalla ja kun ilmaa kuristaa niin rikastuu. Voi olla edelleen tuketta polttoainepuolella. Putsaa kunnolla ne kaasarin osat koska sinne se bensa talvella jumittuu ja tukkii. Osta vaikka uusi kaasari, ei se voi paljoa maksaa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 23.04.2014, 16:58
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Tilasin justiinsa uuden kaasarin, pensaletkun ja puolan eBay:n ihmeellisestä maailmasta. Katotaan josko noilla alkaisi toimimaan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 23.04.2014, 17:20
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tyhmä kysymys mutta mikä on tyristori

Meinaatko tätä: http://www.ebay.com/itm/Stihl-017-01...item2a3b63bcb3

ps. on muuten osat naurettavan halpoja eBay:ssä......
Kyllä se taisi hyvinkin saman näkönen mötikkä olla. Sytytykseen liittyvä kampe kyseessä.
Jostakin verkkosivulta lainaus tyristorin toiminnasta:
  • Tyristorisytytys (Condensor discharge) poikkeaa rakenteellisesti perinteisestä katkojan kärjillä varustetusta sytytyksestä siten, että siinä ei ole lainkaan liikkuvia osia. Sytytysjärjestelmä ei näin ole arka sään vaihteluille (kosteus), likaantumiselle eikä se rakeenteellisesti kulu."
google osaa selittää toiminnan myös kuin sähköihminen, jota minä en ole.


Edullisiapa ovat! Se oli muistaakseni 5-10 vuotta sitten -vieläkin kunnossa- olevaan stihliin n. 100€.


Mutta jos ilman saannin kuristamisella saha ottaa kierroksia, niin vika ei sillon taija olla ainakaan tuossa..
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 23.04.2014, 18:06
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tilasin justiinsa uuden kaasarin, pensaletkun ja puolan eBay:n ihmeellisestä maailmasta. Katotaan josko noilla alkaisi toimimaan.
Oikeeta meininkiä.

Tyristori on elektroninen komponentti, jolla kytketään ja katkotaan sähköä nopeaan tahtiin ilman mekaniikkaa. Niinkuin uju totesi, niin se on sahan sytytysjärjestelmä, joka vain on kansan suussa saanut tuollaisen nimen keskeisen komponentin mukaan. Tuossa muovimöykyssä on muitakin erotiikkakomponentteja sisällä.

Kyllä tuo vika enemmänkin bensasuonien ahtaumalta vaikuttaa kuin keuhkotaudilta taikka sydämentahdistimen vialta
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 30.04.2014, 19:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tilasin justiinsa uuden kaasarin, pensaletkun ja puolan eBay:n ihmeellisestä maailmasta. Katotaan josko noilla alkaisi toimimaan.
Vaihdoin bensaletkun ja kaasuttimen niin johan alkoi saha toimimaan. Vanhan letkun testasin paineilmalla niin se on kyllä ihan priimakuntoinen, eli vika oli kaasuttimessa. Varmaan oli vaan likainen. Muutaman koesahauksen perusteella koneeseen tuli aikaisempaa enempi tehoja, eli olisko jo aikaisemmin ollut pientä ahdistusta kaasarissa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 04.05.2014, 20:01
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Kun alkaa hyytymään, koita huviksesi avata kone käynnissä bensatankin korkkia. Sen varalta, jos ei saa kunnolla korvausilmaa tankkiin.

Kytkimen jousi poikki. Helppo homma vaihtaa.
Mutta olipa tuo vetorattaan ja jarrurummun yhdistelmäkin haljennut eli siinä varmasti toinen syy vapaakytkimen toimimattomuuteen.

EDIT: Haljennut jarrurumpu oli syynä ja kaikki jouset olivat ihan ehjiä. Nyt toimii. Uusi rumpu oli 24€.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999

Viimeksi muokannut osilpi : 05.05.2014 19:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri wuntzikka O/M/V Muut 7 29.12.2013 20:43
Stihl raivaussaha, apuja.. Ambula Chit-Chat 7 30.08.2013 22:36
Ostettu Stihl 362 moottorisaha Porvoon Hilma O/M/V Muut 4 21.03.2013 23:15
Stihl -lehtipuhaltimet AtteL Chit-Chat 4 11.07.2012 21:32
Myyty Stihl 025 liippari O/M/V Muut 7 24.04.2010 15:22


Sivu luotu: 01:02 (GMT +2).