![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Arvaampa et se tarvike puljun kone ei oo tuntenu koko autoa ja tilannu osat vuosimallin perusteella.. Tää 2L-t kone on huonosti tunnettu tarvike virmoissa. Sun lohkoon pitäs käydä se 2L vaparin keinullinen kansi,jos ei muuta löydy. Vaparin ja turbon kannesssa ei ollu eroo ku venttiilit ja jotain pientä mut pitäs käydä ristiin. Jos isompaa kalliimpaa remonttia tulossa ni sylinteriputkissa on usein soikeutta,siksi pelkkien männänrenkaiden vaihto ei oikeen oo järkevää,alakerta muuten on kestävä. Sit jos on kovasti kiehunut lohko ni laakerilinja ja koko lohko on joskus hieman kiero,senkin saa oikastua ja kestää silti hyvin. Koneistamossa varmaan tietävät mut huomiota kannattaa kiinnittää sihen et venttiilit tulevat hyvin lähelle mäntää,eli kannen laanauksen jälkeen saattaa joutua koneistamaan seetit ettei jää venttiililautanen liian lähelle mäntää.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hieno homma että täältä apu löytyy näi helposti! Monia foorumeja seuranneena alottelijat ei saa ku vittuilua. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
ja 2L ja 2L-T kansien AINOA ero on et 2L kanteen joutuu pakosarjalle joutuu poraamaa ainakin yhden reiän, valussa paikat valmiina. Venttiilit on samat, nokkakeppi on erilainen. Ja kokemuksesta voin sanoo et vaparin nokka on parempi, vääntää alempaa
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Jossain osa kataloogissa oli aikanaan eri numero ahdetun ja ahtamattoman venttiileille mut eihän se tosin takaa et ne olis erilaisia.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
1989 vuoden loppupuolella tuli tosiaan viimeisiin 2Lt moottoreihin levysäätöinen venttiilikoneisto. Vähän niinku esimakuna ennen 2Lt2 moottoria. Sekoittaa varaosakauppiaat,ku vaihtuu lennossa keskellä vuotta ja viel mallisarjan lopulla.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
|
#6
|
|||
|
|||
|
http://www.ebay.com.au/sch/i.html?_s...ta+2l-t&_rdc=1 Tuolta ainakin joptain löytyy.
|
|
#7
|
|||
|
|||
Tiivisteet
Jeps tänään selvitelty Koivuselta saatavuutta ja tiivisteet olis menny tehdastoimitukseen eli liekkö ois tullu koskaan, kuitenki jostaki vielä numero niille löyty ku kaiveli, mutta todellaki tarjos kirjat sitä uudemmanmallin kannella olevan osia..
Toyotan tiskin takaa tilasivat tiivisteet, ja todennäköisesti jo maanantaina tulevat. Kansi todettiin koneistamolla ehjäksi. Kevyt plaanaus kanteen ja paikalleen. Toivottavasti tällä reseptillä alkaa pelaamaan. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tosiaan lähes kaikki varaosaluettelot - niin varaosakaupassa kun netissä - myyvät vaan niitä uudemman moottorityypin osia. Vanhempaankin osat löytyy mutta ne pitää sitten kattoa jonkun iänikuisen vaparihiasen kohdalta. Kaikki muuhan käy paitsi männät, KK laakerit ja pakosarjan tiiviste.
Ja kyllä niitä ainakin vielä pari kuukautta sitten sai Koivuselta ihan seuraavaksi päiväksi. Ja mitä tulee tuohon 'katottiin rekkarilla' niin sehän ei ole tae vielä yhtään mistään, se vaan valitsee luetteloon auton automaattisesti. Jos luettelossa sitten on virhe kyseisen auton osissa niin ei se rekisterinumerotoiminnon vika ole.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Juu niihän se tahtoo olla ettei takaa mitään monesti viitteellisiä ja antaa melkopitkän haarukan auton iälle. Vaan kirjasta vielä tarkistettiin joka myös tarjos samaa tiivistettä, nii ei arvannu alkaa epäilemään.
Eteenpäin, Ilmeisesti Läjään käy etukardaanin takaristikoksi tämä: http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/22014 ? Ja samaan kuumaan 2" jousikorotus ei ilmeisesti vaadi iskarien vaihtoa? Oli melko tuoreen näköset kepit alla mutta jouset kuolletunu. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Onko 85-88 vuode 2LT ja 2L koneissa samat jakopään osat ja alakerran laakerit/stefat ? Jos esim. Kampiakselin stefaa ja jakopään hiluja hakee kataloogista hiluxin 2L koneella tai LJ70 2,4td koneen nimellä niin pitäs olla sama osa kyseessä ?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| toyota 2lt | Juho L | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.01.2012 22:10 |
| Ostetaan Toyota 2lt pumppu | suppe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.04.2011 09:36 |
| Toyota 2LT vs 2LT-II ruiskusuuttimet | H&K | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2010 21:28 |
| Ostettu Toyota 2LT tai 2LT-II syöttöpumppu | lorenzo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 07.03.2010 11:35 |