![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mistäs tommosten mitat saa selville? 140€/pari rahteinee + alv päälle.. noissa olis uretaanipuslatki valmiina ![]() http://www.ebay.com/itm/Skyjacker-Co...e60b23&vxp=mtr
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli aika lyhät. Mites olis long armit? ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pirates 4x4:stä bongasin ei niin kauan sitten tukivarren pituus vs korotus listan, mutta nyt se ei löytynyt kun etsin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Okei, ei nopeella vilkasulla osunu silmää. Eli on vähän orikinaaleja pitemmät...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varmaan ainoat hyvät puolet on että ne ei pakkasella narise yhtä helposti kuin kumiset, ja on yleensä helpommat asentaa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pituuksista en tiedä muuta kun et pidempi on parempi. ![]() Ja ainaki tyytyväinen noihin hodarin puslii, ei tunnu rajottavan joustoja niin ku takana uretaanit...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Esim. nelilinkillä olevissa Jeepeissä on n.38-40cm pitkät (ala)tukivarret edessä ja takana, ja ne joustaa kohtuuhyvin. Lyhyillä varsilla ongelmaksi vain tulee se, että vähänkin korotettuna tukivarsien kulma kasvaa turhan jyrkäksi, joka sekä vaikuttaa mahdolliseen ulosjouston määrään, että saa ajo-ominaisuudet ja matkustusmukavuuden kärsimään. Sen takia pidempi varsi on parempi; esim. JK- mallin Wranglerissa (2007->) ne on pidennetty n.55cm pituuteen. Ylävarrethan on lähtökohtaisesti n. 70% alavarsien pituudesta, mutta se ei ole mikään pakko, vaan ihan siitä kiinni miten nelilinkin toteuttaa ja mitä ominaisuuksia siltä haluaa. Eli ei nuo 4Runnerin varret varmaan kauhean huonot ole, kun katsoo että millaisia joustoja ainakin JK:sta on saatu samanmittaisilla varsilla. Ei kait se Toyota jousta sen huonommin, kun on sopivat puslat tukivarsissa
![]() Kun aletaan puhumaan varsista jotka on jotain 80cm-100cm pitkät, niin ne on sitten jo ihan oikeasti pitkät varret. Tällöin äkkipäätään jouston määrää ei rajoita oikeastaan mikään muu kuin jousituksen muiden osien mitat (ts. jousten pituus, iskarien pituus, tai ilmatikkujen/ coil-overeiden pituus), olettaen että kiinnitykset runkoon ja akseleihin on järkevät, ja tukivarsissa on riittävän joustavat puslat (ja/ tai flex jointit). Painavassa autossa kumipuslatkin joustaa tarpeeksi, mutta tahtoo vain kulua äkkiä loppuun nekin jos ei ole ainakin toisessa päässä kiertyvää niveltä. Tällä paljon käyttämälläni vanhalla kuvalla omasta entisestä Jeepistä, edessä jakarimalliset tukivarret, n.95cm pitkät, akselin päässä kiinnitys alkuperäisiin 4-linkin paikkoihin, rungon pää kiertyvillä flex jointeilla ja pultti vaakatasossa poikittain läpi; parkkihallissa trukilla mitaten 109cm etutassun nosto, aika lähellä on tässäkin (takana siis lehtijouset): ![]() ..näistä meinasin tehdä itselle jossain vaiheessa Jeeppiin vähän pidemmät varret, ei vain taida Ramchargeriin massat riittää. Eli JK:n putkimallin tukivarret joissa on nuo Metalcloakin kiertyvät kumipuslat. Saa vähän niinkuin kumipuslien ja flex jointtien hyödyt samaan pakettiin, pitäisi kait kestääkin ihan kohtalaisesti. Maksaa vain aika helvetisti, että katsotaan nyt.. ![]() http://www.metalcloak.com/JK-Wrangle...Arm-p/7105.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.02.2014 12:04 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
tossa kuva ex-hodarin joustotestistä, perustietoo alustasta, edessä omen 3"jouset + nitrochargerit + kallistuksen vakaaja paikallaa, takana omen 2"+200kg jouset + nitrochargerit, ilman vakaajaa. vakio kumipuslat muualla paitsi etuakselissa casterkit paikallaan.. ja nuo iskarit ei rajottanu joustoja ku pitäs riittää 4"korotuksille..
![]() mites toimis edessä gr-patukan jakarit dodgessa? nissä on tappikiinnitys rungonpäässä ni luulis kiertyvän paremmin ku lenkkipäinen.. olis vaa täs kylillä yks pari noita gr:n jakareita.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eli pitää varmaa haalii pari lisää noita runnerin alavarsia tai hyödyntää sit noita runnerin ylävarsia jotenkin.. taakse pitää saada sit aika paljon pidemmät varret, esim hodarin takavarret jos löytys jostai edullisesti ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaan tätäkin välillä, osia haalittu : palstan kautta sai todellahyväkuntoiset hdj80 taka-alavarret 700mm silmävälillä, kaverilta tulee noiden kaveriksi Gr-patrollin taka-alavarret, näistä tarkoitus rakentaa taakse nelilinkkiin varret, varastoa penkoessa löyty myös hdj:n takajouset... Jos näillä sais taakse suunniteltua jotain..
Eteen tulee varmaankin nuo valmiina olevat 4runnerin taka-varret.. Tarkotus hommata suunnillee kaikki palikat valmiiksi ennen kuin alkaa laitella noita alle.. Jostai pitäs hommata toho np203:n takakardaanin lähtöön laippa mihin sais jonkunnäköisen levyn kiinni kardaanikäkkäriä varten... Ideoita kellään?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut -Captain- : 26.12.2014 11:02 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Ramchargeriin 15x10 tai 15x8 vanteet 5x4.5 jako | -Captain- | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 30.03.2013 07:58 |
M: Kierrejouset | Tonza | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 11.11.2007 19:05 |
o:kierrejouset | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 04.03.2006 20:25 |
M kierrejouset | joker | O/M/V Muut | 0 | 16.03.2005 17:56 |
O: Kierrejouset | MK | O/M/V Muut | 4 | 27.01.2005 12:36 |