Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2014, 14:52
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Cossumiehellehän pitäs olla laakeri ja ristikkojumpat ja muutki "pikkurenpat" tuttua koneen pe iltasen täysremontinki tekemisen suhteen tuttua ja ns normi perjantai-ilta eikös ne fordin sähkörempat tehha ihan sujuvasti liikennevaloissa jo?

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2014, 17:23
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
Cossumiehellehän pitäs olla laakeri ja ristikkojumpat ja muutki "pikkurenpat" tuttua koneen pe iltasen täysremontinki tekemisen suhteen tuttua ja ns normi perjantai-ilta eikös ne fordin sähkörempat tehha ihan sujuvasti liikennevaloissa jo?
Eipä ole cossua ollut eikä ole, muuten kuin nuorempana pullon muodossa. Mutta siihen ravistukseen. Niin paljon heräsi mielenkiinto että pitihän se kardaani ottaa irti ja tukilaakeri ruuvipenkkiin. Painoin sen laakeriosan sieltä kumin sisältä pois, ja syy klappiin löytyi. Laakeri oli aikansa elänyt kumin sisällä ja syönyt kumiin urat, näkyy kuvissa. Urat olivat vain pystysuunnassa, sivuilla ei uraa ollut. Leikkasin kangasvahvistetusta 50mm kumiletkusta siivut ylä ja alapuolelle ja puristin laakerin pesään silikonipastalla. Kasasin kardaanin ja koeajolle, ja yllätys ei ravista enää. Eli ristikot ehjät, ja siinä tukilaakerihässäkässä se vika oli. Aion kuitenkin tilata uuden laakerin, koska tuo minkä rakensin on vain väliaikainen kokeilu. Mutta todisti sen etä siinä se vika oli !


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2014, 19:48
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.049
Perusasetus

Vaan oliko tuo seurausta jostakin? jos ei, niin aiheuttiko tuo mahdollisesti jotakin johonkin muaalle?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2014, 20:44
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Itsellä oli lj70 samat ongelmat niin homma korjaantu sillä kun laittoi alustaan uuden pusla sarjan kokonaan etu akseliin kuskinpuolen riipukkeet puslat oli ainakin 2/3 sellaisia että puuttu kokonaan se sisäkooli sieltä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2014, 10:35
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Eipä ole cossua ollut eikä ole, muuten kuin nuorempana pullon muodossa. Mutta siihen ravistukseen. Niin paljon heräsi mielenkiinto että pitihän se kardaani ottaa irti ja tukilaakeri ruuvipenkkiin. Painoin sen laakeriosan sieltä kumin sisältä pois, ja syy klappiin löytyi. Laakeri oli aikansa elänyt kumin sisällä ja syönyt kumiin urat, näkyy kuvissa. Urat olivat vain pystysuunnassa, sivuilla ei uraa ollut. Leikkasin kangasvahvistetusta 50mm kumiletkusta siivut ylä ja alapuolelle ja puristin laakerin pesään silikonipastalla. Kasasin kardaanin ja koeajolle, ja yllätys ei ravista enää. Eli ristikot ehjät, ja siinä tukilaakerihässäkässä se vika oli. Aion kuitenkin tilata uuden laakerin, koska tuo minkä rakensin on vain väliaikainen kokeilu. Mutta todisti sen etä siinä se vika oli !


hyvä että vika löyty tuossa jumpatessa sie varsin pyörittelit ristikotki läpi, että tiiät ettei niissä ilimennynä vaihtotarvetta?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2014, 19:58
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Bravo, olit oikeessa!
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2014, 14:02
Temehi Temehi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.14
Sijainti: Ranua
Viestit: 7
Perusasetus

L200 mitsu teki samaa. Kardaanin tukilaakeri oli riekaleina. Uusi osa maksoi 60e ja asennukseen meni 40min kun työkalut oli tunnetusti hukassa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2014, 22:19
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Öh..


Aika jännä et ratti vipajaa vaik tukilaakeri rikki,no kai se senki voi tehä. Semmonen omituisuus on joskus tullu eteen et ku etukardaanin luistiin ruuttaa liikaa rasvaa ni hetken aikaa tutisee ratti ja koko keula,ja hetken päästä asettuu. Mut noin nyrkki sääntönä et kaikki mikä on rikki ni uusiks ku joutuu kuitenki koht uusimaan. Nuuka mies voi vaihtaa osan kerrallaan,eihän sitä kartaania kauan irrota. Ensiks pidä napalukot auki et varmistuu ettei johdu etupään vetovehkeistä,sit ihan nippeli tietona et etupään vipatukseen vaikuttaa kans ohjaus iskarin kunto,sit simpukkaa voi kiristää jos on välystä,seki vaikuttaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.03.2014, 13:04
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Aika jännä et ratti vipajaa vaik tukilaakeri rikki,no kai se senki voi tehä. Semmonen omituisuus on joskus tullu eteen et ku etukardaanin luistiin ruuttaa liikaa rasvaa ni hetken aikaa tutisee ratti ja koko keula,ja hetken päästä asettuu. Mut noin nyrkki sääntönä et kaikki mikä on rikki ni uusiks ku joutuu kuitenki koht uusimaan. Nuuka mies voi vaihtaa osan kerrallaan,eihän sitä kartaania kauan irrota. Ensiks pidä napalukot auki et varmistuu ettei johdu etupään vetovehkeistä,sit ihan nippeli tietona et etupään vipatukseen vaikuttaa kans ohjaus iskarin kunto,sit simpukkaa voi kiristää jos on välystä,seki vaikuttaa.
Jossain vauhdissa vipattaa ohjauspyörä vähän, mutta se johtuu varmaan noista 235x85x16 renkaista. Se ravistus mistä puhuin koko ajan loppui sillä tukilaakerin pikakorjauksella, ja varmaan osaksi sillä kun painoin rasvaprässillä uudet rasvat jokaiseen nippaan mitä kardaanista löytyi. Löysää siis ei ollut missään ristikossa. Tuntuu vaan kiusaavan joitakin niin peevelisti että satuin olemaan oikeassa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.03.2014, 21:33
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Monesti vaan nuo viat ei korjaannu vain yhden vian korjaamalla.

Esimerkki (näin voi myös käydä):
ristikko jumittelee (ei kummoisia oireita) -> tukilaakeri kärsii ja lopuksi porsii(kunnon oireet alkaa). -> Asentaja vaihtaa rikkinäisen tukilaakerin, taas mennään kunnes kohta taas tukilaakeri porsii.

Jos on joku vika niin kannattaa korjatessa miettiä mikä mahdollisesti on aiheuttanut vian niin ei tarttee kohta taas "korjata"

Tästä syystä tässä on monikin koittanut arvon OP:tä neuvoa josta hän meinas vetää herneet nenuun.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.03.2014, 22:38
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Eiköhän tää ole loppuun käsitelty kun vikakin jo löyty.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-98 hilux ravistaa antton077 Tekniikka & Jutustelu 14 20.10.2011 20:53
hzj ravistaa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2010 12:07
suzuki ravistaa jussukka85 Tekniikka & Jutustelu 11 02.02.2007 15:39
Mikä vikana hilux ravistaa? kumhan Tekniikka & Jutustelu 8 08.01.2007 13:01
Nelivedolla ravistaa dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 8 25.09.2006 17:18


Sivu luotu: 07:03 (GMT +2).