Paljonko jännite on sammuksissa täysillä akuilla Ilman kulutusta? Siis onko tuo sinun mittari tarkka? jos valehtelee niin että tuo 25 V onkin todellisuudessa 26 Volttia, niin alkaa näyttämään normaalilta....
Ja onko akut varmasti täynnä? Tyhjenneiden 100 Ah akkujen lataaminen täyteen normaalissa ajossa vaatii aikaa uskomattoman paljon! siis nurkkapyöritystä ajaessa ei välttämättä riitä tankillinen dieseliä, varsinkaan jos jotain vikaa tai istuinlämmittimiä, taikka takalasinlämmitin jatkuvasti päällä....
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Ei se välttämättä muutu miksikään uudellakaan laturilla.
Sulla on pirssissä tyhjäkäynti niin pienellä ettei laturin kierrokset riitä lataamaan jos siellä on kuormaa päällä.
Yleensä vaihtovirtalaturit vaatii noin 3000rpm että lataavat 80-90% kapasiteetistaan. = reilu 1000rpm koneessa.
|
Tuo on tosi. Ja varsinkin k.o ongelma koettelee vanhimpia hj:tä, pahimmillaan niissä on vain 15 A laturi! ja pyörii huomattavan hitaasti, koska paksu remmi vaatii ison hihnapyörän... joskus mittasin tuon "välityssuhteen", ja oli reilusti alle 3.
Ja kun siellä on myös 2x puhallin, paljon parkkeja jne, niin jo alkuperin tuo lataaminen tyhjäkäynnillä on vähän niin ja näin...
Ja noita latureita on ollut minulla HJ:ssa (20A? en varma), 25A ja 40A
Minkä kokoinen laturi sinulla on, ja onko mikä korimalli? ja onko mitä kulutusta?
P.S Nyt hdj:ssä "nopeaksi välitetty" 120 A laturi, toki 12v, mutta tekee tyhjäkäynnillä enemmän sähköä, kuin tuo aikoinaan minun HJ-61:n 40A laturi suurimmalla sallitulla nopeudella tienpäällä...