Siis katselin tuota edellistä vuotta, ja alkoi mietityttämään tuo Autoilun hinta; lähinnä verotuksen muodossa.
Tuo käyttis, VM.1990 hdj-80, 3 penkkirivillä oleva henkilöauto; Sekä Käyttömaksu Että Dsl vero on aika suuri...
Katselin euroopasta bensakoneella kevyt kuorma-auto luokkaa olevia jenkkimaastureita, ja noita 4x4 suburbaneja yms. häksättimiä löytyy aika edullisesti; tuohon hdj:n mohdolliseen myyntihintaan jos laittaa esim. 500e lisää jokaiselta vuodelta, minkä auto nuortuu, niin äkkiä puhutaan 2000 luvun autoista?
SIIS jos ostan esim. virosta esim. suburbanin, ja REKISTERÖIN sen sinne; ja ajelen 360 pv suomessa, katsastan sen kerran vuodessa virossa (niin kuin kaikki muutkin vironkilpiset autot, mukanlukien muutoskatsastukset viron sääntöjen mukaan... toki en tiedä miten virossa on nuo kuorma-auto pykälät....) Liikennevakuutus pitänee ottaa rekisteröintimaasta, mutta kaskon vois varmaan saada suomesta?
Käsittääkesni tuota kaiken tappavaa tullin termiä "Auton veroton käyttö suomessa" en voi rikkoa, koska bensa kuorma-autosta ei makseta suomeen mitään veroja

?
Ja kun nuo jenkit ei kuulemma syö juuri mitään, niin modais sen käymään E85:lla, niin eikökan tuolla 150 litran tankilla pääse E-85 tankilta toiselle?
Ja noilla säästyneillä veroeuroilla? vois kustantaa autokuolussa itselle C1e:n lisää korttiin, ja yhteen B- kortiin opetuslupana? C:n tai C1:n....
Jotenkin vaan nyppii tuo veron päivähinta, tänään ei ole ajettua metriäkään.... ja sitten nuo (muutos-)katsastukset; jos jossain vaiheessa meinaa uusia tuota kalustoa "20 vuotta" vanhaksi, niin tämän nykysuuntauksen mukaan kaikki "ei marmorilta" ostettu pitää hyväksyttää VTT:llä, että voi laittaa autoon (siis kunhan keksivät, että esim. jarruletkujen ilmanvastus/ jarrupalojen laahauskitka jne. vaikuttaa kulutukseen, ja sitä kautta hiilidioksidipäästöihin)