Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2014, 15:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

moGissa siellä runGon linjassa kiinnityspisteet ...

näkyy tuolla:

http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=37

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2014, 20:07
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään tuli ehkä maailman hitainta tahtia korjattua tankin kiinnityspannat. Paljon enempi maistui suunnitteluhommat (eli kaljanjuonti ja tupakointi).

Tankki kun tulee aika alas, niin melko kolhuinen jo alkaa olla. Nuo pultinpäät kun melkein maata raapivat. Tai no suhteellista, mutta pyörännavan korkeudelle suunnilleen eli n. 60 cm.

Nyt olen sellaissta pohtinut, jos tuohon rungon kylkeen tekisi pienen tankin, vaikkapa 20 l ja maksimissaan rungon korkuisen ja sitten lavan ja hytin väliin varsinaisen tankin. Sinne saisi jotain 150 - 200 l tankin värkkäiltyä. Ne sitten paksulla letkulla vaan yhteen. Tällöin ei tarttisi noita polttoainelinjoja muuttaa ja tyhjälläkin tankilla riittäisi kallistuksissakin soppaa. Ja paksu letku varmaan kestäisi tuon lavan ja rungon välisen liikkeen? Kertokaas, jos tässä on joku huono puoli, mitä en hoksaa..?

Tuo rungon kyljessä oleva tankki olisi pohjaltaa sitten tuon vinssipedin kanssa samassa kohdassa.

Toki ensin pitää muokata tuo vararengasteline 14.00R20 renkaalle, että tietää, minkä kokoisen tankin voi tehdä...

Tuossa vielä kuvat kyseisitä paikoista:


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 20:32
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Paluulinjan vastapaine kasvaa vähän, liekkö merkitystä. Yhdysletku pikkusäiliön yläreunasta niin ilma pääsee pois tai erillinen huohotus letkulla pääsäiliön yläpuolelle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2014, 20:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Paluulinja täytyy tosiaan laittaa yläsäiliöön. Jos suuttimien ylivuotoputket ovat jostain kohtaa hikoilleet, niin kannattaa vaihtaa niihin uudet kupari prikat. Tehtaan jäljiltä saattaa olla alumiiniset, mutta ne eivät ole niin pitäviä.

Jos ylivuotosarja on suuttimilla muovia, niin kasvanut vastus voi aiheuttaa vuotoa. Ne kun alkavat välillä vuotaa vanhana, kun muovi kovettuu. Muoviputket ovat lämmitettynä prässätty rautaisiin liittimiin. Mutta jos sulla on kokonaan metallia, niin no problemo.

Itse paluuputki tankille voi olla myös muovia. Materiaalin vaihto voisi olla aiheellista.

Alasäiliönä vois olla helppo käyttää paineilma säiliötä. Kuorma-auton tai pienen kotikompuran. Mukavasti seinämän vahvuutta, ja valmiita reikiä letkuille ja vedenpoisto propulle.

Väliletkuna hydrauliletku tuntuisi turvalliselta, vaikka ajelisi hakkuuaukealla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2014, 21:10
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Paluulinjan vastapainehan kasvaa kyllä n. 0,1 bar, jos ylätankki täynnä. Toisaalta siirtopumpumpun imupaine kasvaa saman verran, joten erotus pitäisi olla 0 ja siten ainakaan teoriassa ei vaikutusta. Käytäntö voi olla toinen juttu...

Alkupräiset polttoainelinjat on mielestäni muovia, ainakin tankille tulevat. Ainoat tihkumiset ovat olleet siirtopumpun letkuista, kun niistä jostain syystä klemmarit löystyy, mutta korjaantunut kiristämällä.

Alkujaan aattelinkin alasäiliöksi vanhaa sammutinpulloa, niin kestäisi osumaakin... Mutta vähän isompaa tilavuutta voisi kyllä olla. Vaikkapa se jarrusäiliö voisi olla hyvä.

Letkun jos laittaa alasäiliön yläreunaan, niin silloinhan ei pitäisi olla ongelmaa ilman jäämisen kanssa? Ja huohotus hoituu ihan tankinkorkin kautta? Näin sen olen pähkäillyt.

Letkuksi meinasin jotain 30 - 40 mm halkaisijalla, kun niissä jo seinämävahvuudet aika isot.

Viimeksi muokannut vmt : 05.01.2014 21:11 Perustelu: pikku lisäys
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2014, 01:19
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Paluulinjan vastapainehan kasvaa kyllä n. 0,1 bar, jos ylätankki täynnä. Toisaalta siirtopumpumpun imupaine kasvaa saman verran, joten erotus pitäisi olla 0 ja siten ainakaan teoriassa ei vaikutusta. Käytäntö voi olla toinen juttu...

Alkupräiset polttoainelinjat on mielestäni muovia, ainakin tankille tulevat. Ainoat tihkumiset ovat olleet siirtopumpun letkuista, kun niistä jostain syystä klemmarit löystyy, mutta korjaantunut kiristämällä.

Alkujaan aattelinkin alasäiliöksi vanhaa sammutinpulloa, niin kestäisi osumaakin... Mutta vähän isompaa tilavuutta voisi kyllä olla. Vaikkapa se jarrusäiliö voisi olla hyvä.

Letkun jos laittaa alasäiliön yläreunaan, niin silloinhan ei pitäisi olla ongelmaa ilman jäämisen kanssa? Ja huohotus hoituu ihan tankinkorkin kautta? Näin sen olen pähkäillyt.

Letkuksi meinasin jotain 30 - 40 mm halkaisijalla, kun niissä jo seinämävahvuudet aika isot.
Idea ihan hyvä, MUTTA tässä tapauksessahan jää paine "makaamaan" polttoainelinjaan, jolloin varsinkin siirtopumpun tiivisteet tulevat olemaan kovilla ja pumpun kotelon paine makaa akselien tiivisteitä vasten... Ei välttämättä kovin hyvä juttu, jos seisoo hiemankin pidempään tankki piripinnassa, ja parhaassa tapauksessa vielä auringonpaisteessa....

Ja polttoaineen saaminen tankista ei ole ongelma. Laita tulppa korvausilman letkuun, niin jää 99% tämän foorumin käyttäjiltä avaamatta tuo korkki, ellei tankki ole jo imaistu rusinaksi...

Joten kannattaa kuitenkin laittaa se tankin "varustus" siihen mahdolliseen uuteen tankkiin, ellet sitten vain siirrä vanhaa uuteen paikkaan.
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2014, 02:17
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Idea ihan hyvä, MUTTA tässä tapauksessahan jää paine "makaamaan" polttoainelinjaan, jolloin varsinkin siirtopumpun tiivisteet tulevat olemaan kovilla ja pumpun kotelon paine makaa akselien tiivisteitä vasten... Ei välttämättä kovin hyvä juttu, jos seisoo hiemankin pidempään tankki piripinnassa, ja parhaassa tapauksessa vielä auringonpaisteessa....

...
Joten kannattaa kuitenkin laittaa se tankin "varustus" siihen mahdolliseen uuteen tankkiin, ellet sitten vain siirrä vanhaa uuteen paikkaan.
Eikö tuo staattinen paine ole kuitenkin aika paljon pienempi tässäkin tapauksessa, verrattuna käytön aikaisiin paineisiin? Siis hydrostaattisena paineena laskettuna sen noin 0,1 bar. Rasittaako se sitten jatkuvana siirtopumpun tiivisteitä? Kun käsittääkseni sielläkin käytön aikana kertaluokkaa isommat paineet? Hyvä kuitenkin jo tässä suunnitteluvaiheessa ongelmakohdat löytää, ettei kymmeniä tunteja tee vaan toimimatonta...

Vanhaa tankkia ei voi oikein nostaa, kun alkaa lava ahdistaa tai jos lavan pohjaan laittaisi, niin sitten tuo polttoainelinjojen liike arveluttaa ja siltikin täyttökorkin takia pitäisi jättää aika alas...

Silleen siis aattelin, että sen ylätankin korkista ois huohotus ja alatankki olisi samaa tilaa sen ison letkun välityksellä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 12:12 (GMT +2).