![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() moGissa siellä runGon linjassa kiinnityspisteet ... näkyy tuolla: http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=37
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli ehkä maailman hitainta tahtia korjattua tankin kiinnityspannat. Paljon enempi maistui suunnitteluhommat (eli kaljanjuonti ja tupakointi).
Tankki kun tulee aika alas, niin melko kolhuinen jo alkaa olla. Nuo pultinpäät kun melkein maata raapivat. Tai no suhteellista, mutta pyörännavan korkeudelle suunnilleen eli n. 60 cm. Nyt olen sellaissta pohtinut, jos tuohon rungon kylkeen tekisi pienen tankin, vaikkapa 20 l ja maksimissaan rungon korkuisen ja sitten lavan ja hytin väliin varsinaisen tankin. Sinne saisi jotain 150 - 200 l tankin värkkäiltyä. Ne sitten paksulla letkulla vaan yhteen. Tällöin ei tarttisi noita polttoainelinjoja muuttaa ja tyhjälläkin tankilla riittäisi kallistuksissakin soppaa. Ja paksu letku varmaan kestäisi tuon lavan ja rungon välisen liikkeen? Kertokaas, jos tässä on joku huono puoli, mitä en hoksaa..? Tuo rungon kyljessä oleva tankki olisi pohjaltaa sitten tuon vinssipedin kanssa samassa kohdassa. Toki ensin pitää muokata tuo vararengasteline 14.00R20 renkaalle, että tietää, minkä kokoisen tankin voi tehdä... Tuossa vielä kuvat kyseisitä paikoista: |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paluulinjan vastapaine kasvaa vähän, liekkö merkitystä. Yhdysletku pikkusäiliön yläreunasta niin ilma pääsee pois tai erillinen huohotus letkulla pääsäiliön yläpuolelle.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paluulinja täytyy tosiaan laittaa yläsäiliöön. Jos suuttimien ylivuotoputket ovat jostain kohtaa hikoilleet, niin kannattaa vaihtaa niihin uudet kupari prikat. Tehtaan jäljiltä saattaa olla alumiiniset, mutta ne eivät ole niin pitäviä.
Jos ylivuotosarja on suuttimilla muovia, niin kasvanut vastus voi aiheuttaa vuotoa. Ne kun alkavat välillä vuotaa vanhana, kun muovi kovettuu. Muoviputket ovat lämmitettynä prässätty rautaisiin liittimiin. Mutta jos sulla on kokonaan metallia, niin no problemo. Itse paluuputki tankille voi olla myös muovia. Materiaalin vaihto voisi olla aiheellista. Alasäiliönä vois olla helppo käyttää paineilma säiliötä. Kuorma-auton tai pienen kotikompuran. Mukavasti seinämän vahvuutta, ja valmiita reikiä letkuille ja vedenpoisto propulle. Väliletkuna hydrauliletku tuntuisi turvalliselta, vaikka ajelisi hakkuuaukealla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paluulinjan vastapainehan kasvaa kyllä n. 0,1 bar, jos ylätankki täynnä. Toisaalta siirtopumpumpun imupaine kasvaa saman verran, joten erotus pitäisi olla 0 ja siten ainakaan teoriassa ei vaikutusta. Käytäntö voi olla toinen juttu...
Alkupräiset polttoainelinjat on mielestäni muovia, ainakin tankille tulevat. Ainoat tihkumiset ovat olleet siirtopumpun letkuista, kun niistä jostain syystä klemmarit löystyy, mutta korjaantunut kiristämällä. Alkujaan aattelinkin alasäiliöksi vanhaa sammutinpulloa, niin kestäisi osumaakin... Mutta vähän isompaa tilavuutta voisi kyllä olla. Vaikkapa se jarrusäiliö voisi olla hyvä. Letkun jos laittaa alasäiliön yläreunaan, niin silloinhan ei pitäisi olla ongelmaa ilman jäämisen kanssa? Ja huohotus hoituu ihan tankinkorkin kautta? Näin sen olen pähkäillyt. Letkuksi meinasin jotain 30 - 40 mm halkaisijalla, kun niissä jo seinämävahvuudet aika isot. Viimeksi muokannut vmt : 05.01.2014 21:11 Perustelu: pikku lisäys |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja polttoaineen saaminen tankista ei ole ongelma. Laita tulppa korvausilman letkuun, niin jää 99% tämän foorumin käyttäjiltä avaamatta tuo korkki, ellei tankki ole jo imaistu rusinaksi... ![]() ![]() Joten kannattaa kuitenkin laittaa se tankin "varustus" siihen mahdolliseen uuteen tankkiin, ellet sitten vain siirrä vanhaa uuteen paikkaan. ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vanhaa tankkia ei voi oikein nostaa, kun alkaa lava ahdistaa tai jos lavan pohjaan laittaisi, niin sitten tuo polttoainelinjojen liike arveluttaa ja siltikin täyttökorkin takia pitäisi jättää aika alas... Silleen siis aattelin, että sen ylätankin korkista ois huohotus ja alatankki olisi samaa tilaa sen ison letkun välityksellä. |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |