Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45
Kuinka tuossa ulkomaan-mannissa menee ne lavan kiinnikkeet? Jokaisella lavan sivun keskellä on yksi kiinnike. Etu- ja takapäässä kiinnike tappi on autoon nähden pitkittäin, ja oikealla sekä vasemmalla tapit ovat autoon nähden poikittain?
Jos ovat noin, niin se silloin lava tai koppi ei taitu, mutta runko pääsee elämään vapaasti. Esim maasto-sisuissa on tuolla tavalla.
Sinun mallin kumitkin toimivat tietysti, mutta niiden liikematka on rajallinen.
|
Just tuolleinhan nuo näyttäisi olevan. Onko MASIssakin tulla tavalla, kun ei muista?
Voisikohan tuo olla syy niihin Proton runkojen murtumiin? Kun sellaisia tapauksia käsittääkseni on?
Itse mietin tuon sellaisen lasten kuulapelin kautta. Siinä kun kummallakin sivulla akseli, mitä käännellään ja taso (lava) kääntyy kaikkiin asentoihin. Mutta jos siitä samalla vääntää runkoa, missä akselit on, niin sittenpä alkaakin kanittaa vastaan kovasti. Tuossa tapauksessa akselit vääntyy, mutta kuorkin tapauksessa ne lavan kiinnitysakselitapit ei pääse vääntymään. silloin sitten rungon rasitukset kasvaa. Tämä nyt vaan tämmöistä saunomisen jälkeistä pohdintaa ja voi olla ihan pielessäkin...
Niin ja toki kumien liikevara on rajallinen, mutta näkyy ne aika hyvin liikkuvan, eikä ole vielä ainakaan rikkoutuneet.