![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jos ovat noin, niin se silloin lava tai koppi ei taitu, mutta runko pääsee elämään vapaasti. Esim maasto-sisuissa on tuolla tavalla. Sinun mallin kumitkin toimivat tietysti, mutta niiden liikematka on rajallinen.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voisikohan tuo olla syy niihin Proton runkojen murtumiin? Kun sellaisia tapauksia käsittääkseni on? Itse mietin tuon sellaisen lasten kuulapelin kautta. Siinä kun kummallakin sivulla akseli, mitä käännellään ja taso (lava) kääntyy kaikkiin asentoihin. Mutta jos siitä samalla vääntää runkoa, missä akselit on, niin sittenpä alkaakin kanittaa vastaan kovasti. Tuossa tapauksessa akselit vääntyy, mutta kuorkin tapauksessa ne lavan kiinnitysakselitapit ei pääse vääntymään. silloin sitten rungon rasitukset kasvaa. Tämä nyt vaan tämmöistä saunomisen jälkeistä pohdintaa ja voi olla ihan pielessäkin... Niin ja toki kumien liikevara on rajallinen, mutta näkyy ne aika hyvin liikkuvan, eikä ole vielä ainakaan rikkoutuneet. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Protoista runko murtuu hytin alta, siellä missä se nousee etuakselia varten. Takana lavan alla oleva suora runko kestää kyllä, mutta tuo muutaman mutkan tekevä etupää ei aina kestä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosiaan tutun protossa runko elää aika reilusti oli kuulemma itekkin ekakerralla katellut et mistähän runko on poikki kun kannolle takarenkaan peruutti
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei vmt:n pohdinta ihan pielessä ole. Auton rungon kiertyessä se tavallaan lyhenee verrattuna lavaan joka pysyy suorana. Ilmiö on vaan niin pieni pitkässä ja kapeassa rungossa verrattuna siihen lasten peliin joka on varmaan neliö ettei se ehkä ole merkittävä. Voisihan tuon takapään tuennan tehdä väljäksi auton pituus suuntaa, silloin ei ainakaan pitäisi kanittaa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
En ole varma kun en tarkemmin katellut , mutta olikos protossa pitkittäis liike sallittu sille takimmaiselle lavan nivelelle?
Mites jos lavan laittaisi hyvin lyhyiden koiranluiden varaan vai meneekö jo liian veteläksi?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eikös kopin etuosa voisi olla kiinteästi rungossa kiinni ja kopin takapää kiinni tollasella kuvan mukaisella tappisysteemillä. Ja se sallisi pikkuisen liikkeen auton pituussuuntaan. Mutta jos kopin sivuseinillä on jotain kiinnikkeitä tai tappeja, ei homma enää pelitä. Eikös niiden pitäisi joustaa ylös/alas-suunnassa rungon kiertyessä ? Itse jättisin ne kokonaan pois, tekisi kopin alaosasta niin tukevan, ettei tarvii tukea kuin päistä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa ulkomaan-mannissa on kyllä oikeastaan virhe kiinnityksessä. Kiinnikkeiden tapit ovat liian korkealla, rungon päällä. Minun järkeni mukaan kiinnikkeet kuuluisivat olla rungon kyljen tasolla.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...un2009_002.jpg Tuossa kuvassa näkyy Masin toteutus. Rungon sivulla oleva kiinnike on vähän paineilmasäiliön takana piilossa. Pakko tuo Sisun toteutus on olla hyvä, niin suurella vaivalla se on tehty. ![]() Kuinkas nämä asiat oli hoidettu Unimogissa, eikö siinäkin ollut "sisumainen" ratkaisu?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
moGissa siellä runGon linjassa kiinnityspisteet ...
näkyy tuolla: http://forums.offipalsta.com/showpos...1&postcount=37
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli ehkä maailman hitainta tahtia korjattua tankin kiinnityspannat. Paljon enempi maistui suunnitteluhommat (eli kaljanjuonti ja tupakointi).
Tankki kun tulee aika alas, niin melko kolhuinen jo alkaa olla. Nuo pultinpäät kun melkein maata raapivat. Tai no suhteellista, mutta pyörännavan korkeudelle suunnilleen eli n. 60 cm. Nyt olen sellaissta pohtinut, jos tuohon rungon kylkeen tekisi pienen tankin, vaikkapa 20 l ja maksimissaan rungon korkuisen ja sitten lavan ja hytin väliin varsinaisen tankin. Sinne saisi jotain 150 - 200 l tankin värkkäiltyä. Ne sitten paksulla letkulla vaan yhteen. Tällöin ei tarttisi noita polttoainelinjoja muuttaa ja tyhjälläkin tankilla riittäisi kallistuksissakin soppaa. Ja paksu letku varmaan kestäisi tuon lavan ja rungon välisen liikkeen? Kertokaas, jos tässä on joku huono puoli, mitä en hoksaa..? Tuo rungon kyljessä oleva tankki olisi pohjaltaa sitten tuon vinssipedin kanssa samassa kohdassa. Toki ensin pitää muokata tuo vararengasteline 14.00R20 renkaalle, että tietää, minkä kokoisen tankin voi tehdä... Tuossa vielä kuvat kyseisitä paikoista: |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Paluulinjan vastapaine kasvaa vähän, liekkö merkitystä. Yhdysletku pikkusäiliön yläreunasta niin ilma pääsee pois tai erillinen huohotus letkulla pääsäiliön yläpuolelle.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Paluulinja täytyy tosiaan laittaa yläsäiliöön. Jos suuttimien ylivuotoputket ovat jostain kohtaa hikoilleet, niin kannattaa vaihtaa niihin uudet kupari prikat. Tehtaan jäljiltä saattaa olla alumiiniset, mutta ne eivät ole niin pitäviä.
Jos ylivuotosarja on suuttimilla muovia, niin kasvanut vastus voi aiheuttaa vuotoa. Ne kun alkavat välillä vuotaa vanhana, kun muovi kovettuu. Muoviputket ovat lämmitettynä prässätty rautaisiin liittimiin. Mutta jos sulla on kokonaan metallia, niin no problemo. Itse paluuputki tankille voi olla myös muovia. Materiaalin vaihto voisi olla aiheellista. Alasäiliönä vois olla helppo käyttää paineilma säiliötä. Kuorma-auton tai pienen kotikompuran. Mukavasti seinämän vahvuutta, ja valmiita reikiä letkuille ja vedenpoisto propulle. Väliletkuna hydrauliletku tuntuisi turvalliselta, vaikka ajelisi hakkuuaukealla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |