![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onnistuuko kuva pimeässä noista lampuista, tai niiden valosta, eli millainen valokuvio? Lähinnä leveys kiinnostaa...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juu, pittää tässä joku ilta viritellä joskos sais hyvän kuvan aikaseks.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Kuskin puolen led bar päällä, aika tasasen näkönen valo ja suht leveä: Kuskin puolen led bar päällä, Jeeppi kuorkin vieressä: Molemmat led barit päällä: En tiiä selviääkö noista mitään? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Näpräystä...
Nyt kun on niin mahottoman kylmät talvikelit täälläkin menossa (+3C?) pysty letkuttaa Jeeppi puhtaaks tuossa pihalla muutaman viime
reissun mönjistä että saa talliin viimeistään huomenna odottelemaan aiemmin lueteltujen vaiheessa olevien asioiden loppuun saattamiseksi. Kuorkkia pitäs kans taas ehtiä laitteleen, pari pikku juttua tuli tuossa jo tehtyä eli nuo painekyllästetystä tehdyt 'redneck'-rampit vaihtu alumiinisiin ja varavetareille tein paikat Volvon konttiin. Oli hieman helpompaa ja turvallisempaa ajaa Jeeppi kontista alas uusia tuntuvasti pidempiä ja leveämpiä alumiiniramppeja pitkin alas kuin noita pikasesti kyhättyjä puisia käyttäen ![]() lipeä pois paikoiltaan kun Jeeppiä ajaa alas tai kyytiin vaikkakin tuntu alumiini hyvin purevan teräksen kulmaan. Koska Toyotan osille kelpaa vain paras tekasin Volvossa irtonaisina pyörineille varalla oleville HDJ:n vakiovetareille telineen Volvon kontin seinälle liimalevystä ja lakkasin tietenkin telineen 'tumma pähkinä'-sävyisellä petsilakalla ![]() Vetareihin ensin WD40:stä pintaan, elmukelmua riittävästi ja vähän teippiä, joskos nuo säilys nyt ruostumatta siihen asti että tarttee... Jos sitä tosiaan viimeistelis nuo pari Jeepin juttua ensin ja sitten värkkäis kuorkkia lisää, lälläri pitäs siihenkin asentaa, tekasta rampeille sen lukitus, korjata kuskin ilmapenkki, jne. Eiköhän tuota riitä hommaa taas talveks... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Illalla tuli Jeeppi ajettua talliin kuivumaan niin nyt pääsi heti aamusta vähän pajottamaan. Eli aamupalaks tuli
muokattua traction bar takaisin paikoilleen ja passaamaan pitemmän laatikkopaketin kanssa. Katotaan miten toimii, lyhenee koko ajan ![]() Vielä kun käyttäs panssarit pois ja hitsais loppuun niin vois maalia sutasta noihin uusiin ja muokattuihin alustan osiin ettei pääse ruoste raiskaamaan ja maastoon jää tutut punaiset merkit paikkoihin mistä meikä on (yrittänyt) kömpiä menemään ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Iltapalaa...
Ei malttanu pysyä pois tallista, piti vähän käydä hieromassa...
Doublerin kepin juuresta kun on puuttunut tiivistys eli siellä on ollut pellissä vain kepin mentävä reikä niin pitihän sitä vähän tiivistellä paremmaks. Jos ees osa vedestä/kurasta pysys pois konttorista. Otetaan yksi moponetin yleismallin vetoakselinkumi joka sattui löytymään varaston aarteista, trimmataan sitä hieman, pujotetaan kepin alapäähän pätkä kumiletkua sovitteeksi ja viritellään kumi paikoilleen. Sitten kumi kiinni kepin alle kardaanitunneliin ja voilá -> kepin juuressa olis nyt kumitiivistys ![]() tiiviimpi kuin pelkkä reikä. Vielä panssarit loppuun, maalia päälle ja doublerin asennus ois saatettu valmiiks... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ja aamupalalla jatkuu taas...
Hetihän se piti aamusta kömpiä Jeepin alle jotta rouva saa nukkua sunnuntaiaamunsa pitkään
![]() Etupanssarista on puuttunut pari palasta doublerin uusien palkkien jäljiltä eli etummaista kumityynyä varten tuli aiemmin leikattua kolo panssariin jotta ite panssari nousee ylemmäs ja vain pieni osa eli kumityyny kiinnitys roikkuu alempana. Samoten panssarin etureunaa on tullu lyhennettyä ja samalla poistui jäykiste ja suksi panssarin etureunasta. Nyt sitten tuli nuo palaset lisättyä panssariin. Kumityynyn kiinnitykselle tekasin kotelon joka suojaa pulttien päät ja toivottavasti myös luistaa paremmin tarvittaessa kuin pelkkä palkki ja pulttien päät. Etureunaan hitsasin lattaraudasta kanttauksen jäykisteeks ja kelkkomaan panssarin etureunaa ettei töki... Tämmönen tällä kertaa: Maalia pintaan ja sekin olis valmis. Vielä tuo jakiksen panssari loppuun ja maalia uusiin osiin ja se olis siinä! ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |