Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2013, 20:55
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Epäilen että patrollin laatikko paketti ei ainakaan suorilta mene ld28 moottorin perään. Viisammat voi varmaan tästä valaista?

Painavahan tuo paketti varmasti on ja miten lie välitykset?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2013, 21:41
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2013, 21:48
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
paljonkos tuossa zf4hp22 laatikossa olisi välitys ja entäpä tuon lt230 jakiksen välitykset ja kestävyys? Automaattihan auttaisi välitysten kanssa. Miten lie muuten tuollaisten laatikoitten saatavuus, täysin tuntemattomia minulle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2013, 20:53
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
paljonkos tuossa zf4hp22 laatikossa olisi välitys ja entäpä tuon lt230 jakiksen välitykset ja kestävyys? Automaattihan auttaisi välitysten kanssa. Miten lie muuten tuollaisten laatikoitten saatavuus, täysin tuntemattomia minulle.
ZF4HP22 2.48 ja LT230 3.321

Tuolla voi laskeskella välityksiä:

http://www.ashcroft-transmissions.co...atio_calc.html

Tuolta näkee missä noita laatikoita käytetty:

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP22_transmission

Jakolaatikoita on (automaatteineen) Rangeissa ja Discoissa.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2013, 21:47
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

jampeli vois kommentoida kuinka susukin jakis ei kestä 1,9td konetta

kolme lootaa hajonnu(rattaat sököks, tai haljennu), ja yhet rattaat, merkkivalllisia ja valottomia. etukardaanin akseleita poikki (ei tumppeja), ja koko jakiksia haljennu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2013, 13:24
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
jampeli vois kommentoida kuinka susukin jakis ei kestä 1,9td konetta

kolme lootaa hajonnu(rattaat sököks, tai haljennu), ja yhet rattaat, merkkivalllisia ja valottomia. etukardaanin akseleita poikki (ei tumppeja), ja koko jakiksia haljennu
Jotain tälläistä muistelinkin lukeneeni, Suzukit kun ovat sitten vielä yleensä kepeämpiä kuin tuo minun daihatsu niin siinäkin tapauksessa pääsevät laatikot Suzukissa helpommalla.

Mitä tuo rocky nyt vakiona painaa 1500-1600kg?,

siihen hj akselit, etu ja taka vinssit+akut, 35-15,5-15 pyörät, pohjan panssarointia yms.. Niin veikaan että ei tuo 2000kg kaukana ole.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2013, 14:05
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 793
Perusasetus

Ei noin painavaan kannata mitään suzukin jakista laittaa.

Itse tein patrollin jakiksesta erillisen , onnistuu aika helposti. Se kestää sitten jo varmasti isompaakin rengasta yms .
Tuolla on juttua siitä loppupäässä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55487
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.12.2013, 18:48
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
jampeli vois kommentoida kuinka susukin jakis ei kestä 1,9td konetta

kolme lootaa hajonnu(rattaat sököks, tai haljennu), ja yhet rattaat, merkkivalllisia ja valottomia. etukardaanin akseleita poikki (ei tumppeja), ja koko jakiksia haljennu
On kaksi hiukan eri asiaa työntää jakikseen voimaa pelkän vaihdelaatikon kautta, kuin vaihdelaatikon ja perävälityksen kautta. Saa pikkasen enemmän jakis sikaa.

Erästä oranssia turbo Suzukia oli ammattikorkeakoulussa aikoinaan penkitetty, koppi oli ängetty porukkaa täyteen painoksi ja silti jossain 300 hepon nurkilla irtos aina pito rullista. Käsittääkseni tässä kipossa on kuitenkin suitsan jakis kestänyt.

Että en tiiä mitä sellanen sit kestää, toisilla enempi, toisilla vähempi. Ite ainakin oon noitten kans pärjänny ja ens evoluution tulee ahdistettu kone, joskohan se sitte ymmärtäis hajota.

Vaan en mä sitä sano, että sellanen tähän kävis, mut saahan sitä kaikkee kokkeilla...
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski

Viimeksi muokannut HRD : 25.12.2013 18:54
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.12.2013, 19:33
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
On kaksi hiukan eri asiaa työntää jakikseen voimaa pelkän vaihdelaatikon kautta, kuin vaihdelaatikon ja perävälityksen kautta. Saa pikkasen enemmän jakis sikaa.

Erästä oranssia turbo Suzukia oli ammattikorkeakoulussa aikoinaan penkitetty, koppi oli ängetty porukkaa täyteen painoksi ja silti jossain 300 hepon nurkilla irtos aina pito rullista. Käsittääkseni tässä kipossa on kuitenkin suitsan jakis kestänyt.

Että en tiiä mitä sellanen sit kestää, toisilla enempi, toisilla vähempi. Ite ainakin oon noitten kans pärjänny ja ens evoluution tulee ahdistettu kone, joskohan se sitte ymmärtäis hajota.

Vaan en mä sitä sano, että sellanen tähän kävis, mut saahan sitä kaikkee kokkeilla...
niin joo onhan siinä se ero että ku on ylimääränen perävälitys niin joutuu vedättään nelosella ja vitosella et vauhti piisaa...
eikä se ylimääränen perävälitys siihen auta että se akseli mistä menee voima etukardaanille on joku 30mm ja siinä on varmaan 15mm reikä sisällä

ja toi 300hp ei sitä särje vaan vääntö. mulleki paukutteli henkseleitä yks penkitys äijä et piisaa penkki 450hp asti. tosin raja tuli väännön kestossa vastaan jo 205hp

Viimeksi muokannut Jani E : 25.12.2013 19:37
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.12.2013, 13:17
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
ZF4HP22 2.48 ja LT230 3.321

Tuolla voi laskeskella välityksiä:

http://www.ashcroft-transmissions.co...atio_calc.html

Tuolta näkee missä noita laatikoita käytetty:

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP22_transmission

Jakolaatikoita on (automaatteineen) Rangeissa ja Discoissa.
Tuolla paketilla tulisi siis kokonais välitykseksi 30.473 (2.48x3.321x3.7)

Automaattihan pudottaa tuota välitystä lisää mutta onko se riittävästi kuka tietää.. Kun onhan se automaattilaatikolle aika raskasta leikkiä jos on muuten pitkähköt välitykset.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.12.2013, 20:10
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Tuolla paketilla tulisi siis kokonais välitykseksi 30.473 (2.48x3.321x3.7)

Automaattihan pudottaa tuota välitystä lisää mutta onko se riittävästi kuka tietää.. Kun onhan se automaattilaatikolle aika raskasta leikkiä jos on muuten pitkähköt välitykset.
Toi on jo inan parempi kuin Rangen vakio (3.54 perät) välitykset, mitkä ei ole ollenkaan huonoimmasta päästä. Jostain lukenut, että automaatti ikäänkuin tuplais välityksen. Tietenkin öljynjäähdytys pitää olla kunnossa, että voi sitten luistattaa ihan urpona tarvittaessa.

Moottorin luonne tietenkin vaikuttaa noihin ryömintäominaisuuksiin myös...
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.12.2013, 21:02
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Noihin tojon akseleihin kannattaa satsata tiheemmät välitykset 4,88 tai 5,29. ja patrollin jakiksenkinhan saa välitettyä mutta ei aivan halvalla. eikä ne ilmasia ole noi tojotan perävälityksetkään mutta mä lähtisin mielummin satasaamaan jakikseen joka kestää enkä sellaseen joka pitää vaihtaa joka kesä pariin kertaan.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.12.2013, 21:44
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Suzukin jakolaatikothan ovat erillisiä ja niihin saa tiheitä välityksiäkin, pieniäkin ja kepeitä ne olis myös. Mutta ei mahda sellainen tuossa kokoon panossa kestää, vai onko kokemusta suzukin jakiksen kestosta?

Välityksiä pitäisi saada merkittävästi hitaammaksi kun tuo hj:n 3,7 perävälitys ja 35 pyörät eivät myöskään sovi oikein yksiin. (perävälityksiä en nyt ryhdy vaihtamaan)
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.12.2013, 21:48
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Välityksiä pitäisi saada merkittävästi hitaammaksi kun tuo hj:n 3,7 perävälitys ja 35 pyörät eivät myöskään sovi oikein yksiin. (perävälityksiä en nyt ryhdy vaihtamaan)
varmaan tiiätkin jo et tuo yhistelmä on raskaal kaasujalal melko raaka vetareille/kartaaneille mut sitähän täs ei kysytty :-) ja oha tuo taikahattu toisaalt kevyt, mites nuo volvon 303 tai 306 paketit akselittomia romuja luulis jossain olevan vai onko kaikki jo paalattu
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.12.2013, 21:54
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
varmaan tiiätkin jo et tuo yhistelmä on raskaal kaasujalal melko raaka vetareille/kartaaneille mut sitähän täs ei kysytty :-) ja oha tuo taikahattu toisaalt kevyt, mites nuo volvon 303 tai 306 paketit akselittomia romuja luulis jossain olevan vai onko kaikki jo paalattu
Joo, tiedossa on että raskasta leikkiä on muulle voimansiirrolle, volvon lootapaketti tai pelkkä jakis vois myös toimia jos jostain sellaisen tosiaan löytäisi.
Mitähän välityksiä noissa lienee?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 22.12.2013, 22:06
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

mulla olis tollasen rd28 automaatti vois sopia aika helposti tohon koneeseen ja siihen perään patrollin jakis,aika helppo muuttaa erilleseksi.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.12.2013, 22:20
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
mulla olis tollasen rd28 automaatti vois sopia aika helposti tohon koneeseen ja siihen perään patrollin jakis,aika helppo muuttaa erilleseksi.
Hmm.. oliskos sulla muutkin laatikon asentamiseen tarvittavat osaset vai vain pelkkä vaihteisto? välitys ois myös hyvä tietää. Automaattia jotenkin vielä vierastan mutta ei todellakaan huono vaihtoehto.

Mitkäs on muuten patrollin jakiksen välitykset näitäkin taitaa olla erillaisia?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.12.2013, 15:00
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Hmm.. oliskos sulla muutkin laatikon asentamiseen tarvittavat osaset vai vain pelkkä vaihteisto? välitys ois myös hyvä tietää. Automaattia jotenkin vielä vierastan mutta ei todellakaan huono vaihtoehto.

Mitkäs on muuten patrollin jakiksen välitykset näitäkin taitaa olla erillaisia?
Taitaa lootaan olla myös turbiini ja vetolevy ja muut oheis hilkkeet,2.220 patrolin jakiksen välitys.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään LT95 vaihteisto/jakis wolfpack O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2013 19:02
Myydään m jakis+vaihteisto ramcharger hessulj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.04.2012 21:12
Ostettu bj:vaihteisto+jakis puananen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 18.01.2010 13:21
Ostetaan Patrollin 4lovinen vaihteisto+jakis Lemmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.07.2009 08:14
M:hj60 vaihteisto+jakis.. syrkki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 16.06.2007 12:14


Sivu luotu: 11:16 (GMT +2).