![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Epäilen että patrollin laatikko paketti ei ainakaan suorilta mene ld28 moottorin perään. Viisammat voi varmaan tästä valaista? Painavahan tuo paketti varmasti on ja miten lie välitykset?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
paljonkos tuossa zf4hp22 laatikossa olisi välitys ja entäpä tuon lt230 jakiksen välitykset ja kestävyys? Automaattihan auttaisi välitysten kanssa. Miten lie muuten tuollaisten laatikoitten saatavuus, täysin tuntemattomia minulle.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla voi laskeskella välityksiä: http://www.ashcroft-transmissions.co...atio_calc.html Tuolta näkee missä noita laatikoita käytetty: http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP22_transmission Jakolaatikoita on (automaatteineen) Rangeissa ja Discoissa.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
jampeli vois kommentoida kuinka susukin jakis ei kestä 1,9td konetta
![]() kolme lootaa hajonnu(rattaat sököks, tai haljennu), ja yhet rattaat, merkkivalllisia ja valottomia. etukardaanin akseleita poikki (ei tumppeja), ja koko jakiksia haljennu ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tuo rocky nyt vakiona painaa 1500-1600kg?, siihen hj akselit, etu ja taka vinssit+akut, 35-15,5-15 pyörät, pohjan panssarointia yms.. Niin veikaan että ei tuo 2000kg kaukana ole. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei noin painavaan kannata mitään suzukin jakista laittaa.
Itse tein patrollin jakiksesta erillisen , onnistuu aika helposti. Se kestää sitten jo varmasti isompaakin rengasta yms . Tuolla on juttua siitä loppupäässä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55487 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Erästä oranssia turbo Suzukia oli ammattikorkeakoulussa aikoinaan penkitetty, koppi oli ängetty porukkaa täyteen painoksi ja silti jossain 300 hepon nurkilla irtos aina pito rullista. Käsittääkseni tässä kipossa on kuitenkin suitsan jakis kestänyt. ![]() Että en tiiä mitä sellanen sit kestää, toisilla enempi, toisilla vähempi. Ite ainakin oon noitten kans pärjänny ja ens evoluution tulee ahdistettu kone, joskohan se sitte ymmärtäis hajota. ![]() Vaan en mä sitä sano, että sellanen tähän kävis, mut saahan sitä kaikkee kokkeilla...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski Viimeksi muokannut HRD : 25.12.2013 18:54 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikä se ylimääränen perävälitys siihen auta että se akseli mistä menee voima etukardaanille on joku 30mm ja siinä on varmaan 15mm reikä sisällä ![]() ja toi 300hp ei sitä särje vaan vääntö. mulleki paukutteli henkseleitä yks penkitys äijä et piisaa penkki 450hp asti. tosin raja tuli väännön kestossa vastaan jo 205hp ![]() Viimeksi muokannut Jani E : 25.12.2013 19:37 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Automaattihan pudottaa tuota välitystä lisää mutta onko se riittävästi kuka tietää.. Kun onhan se automaattilaatikolle aika raskasta leikkiä jos on muuten pitkähköt välitykset. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Moottorin luonne tietenkin vaikuttaa noihin ryömintäominaisuuksiin myös...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Noihin tojon akseleihin kannattaa satsata tiheemmät välitykset 4,88 tai 5,29. ja patrollin jakiksenkinhan saa välitettyä mutta ei aivan halvalla. eikä ne ilmasia ole noi tojotan perävälityksetkään mutta mä lähtisin mielummin satasaamaan jakikseen joka kestää enkä sellaseen joka pitää vaihtaa joka kesä pariin kertaan.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Suzukin jakolaatikothan ovat erillisiä ja niihin saa tiheitä välityksiäkin, pieniäkin ja kepeitä ne olis myös. Mutta ei mahda sellainen tuossa kokoon panossa kestää, vai onko kokemusta suzukin jakiksen kestosta?
Välityksiä pitäisi saada merkittävästi hitaammaksi kun tuo hj:n 3,7 perävälitys ja 35 pyörät eivät myöskään sovi oikein yksiin. (perävälityksiä en nyt ryhdy vaihtamaan) |
#14
|
|||
|
|||
![]()
varmaan tiiätkin jo et tuo yhistelmä on raskaal kaasujalal melko raaka vetareille/kartaaneille mut sitähän täs ei kysytty :-) ja oha tuo taikahattu toisaalt kevyt, mites nuo volvon 303 tai 306 paketit akselittomia romuja luulis jossain olevan vai onko kaikki jo paalattu
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitähän välityksiä noissa lienee? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
mulla olis tollasen rd28 automaatti vois sopia aika helposti tohon koneeseen ja siihen perään patrollin jakis,aika helppo muuttaa erilleseksi.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitkäs on muuten patrollin jakiksen välitykset näitäkin taitaa olla erillaisia? |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään LT95 vaihteisto/jakis | wolfpack | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.11.2013 19:02 |
Myydään m jakis+vaihteisto ramcharger | hessulj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.04.2012 21:12 |
Ostettu bj:vaihteisto+jakis | puananen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 18.01.2010 13:21 |
Ostetaan Patrollin 4lovinen vaihteisto+jakis | Lemmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.07.2009 08:14 |
M:hj60 vaihteisto+jakis.. | syrkki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 16.06.2007 12:14 |