![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#2
|
||||
|
||||
![]()
paljonkos tuossa zf4hp22 laatikossa olisi välitys ja entäpä tuon lt230 jakiksen välitykset ja kestävyys? Automaattihan auttaisi välitysten kanssa. Miten lie muuten tuollaisten laatikoitten saatavuus, täysin tuntemattomia minulle.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla voi laskeskella välityksiä: http://www.ashcroft-transmissions.co...atio_calc.html Tuolta näkee missä noita laatikoita käytetty: http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP22_transmission Jakolaatikoita on (automaatteineen) Rangeissa ja Discoissa.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
jampeli vois kommentoida kuinka susukin jakis ei kestä 1,9td konetta
![]() kolme lootaa hajonnu(rattaat sököks, tai haljennu), ja yhet rattaat, merkkivalllisia ja valottomia. etukardaanin akseleita poikki (ei tumppeja), ja koko jakiksia haljennu ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tuo rocky nyt vakiona painaa 1500-1600kg?, siihen hj akselit, etu ja taka vinssit+akut, 35-15,5-15 pyörät, pohjan panssarointia yms.. Niin veikaan että ei tuo 2000kg kaukana ole. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei noin painavaan kannata mitään suzukin jakista laittaa.
Itse tein patrollin jakiksesta erillisen , onnistuu aika helposti. Se kestää sitten jo varmasti isompaakin rengasta yms . Tuolla on juttua siitä loppupäässä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55487 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun olikohan cedricin lootassa 1.vaihde:3,597 Niin 3,597x2,220x3,7=29,54 Kovin lujaa mentäs vielä 35 pyörillä. Suzukin jakiksessa jos olisi se 6,5? välitys Niin 3,597x6,5x3,7=86,50 Tää olisi jo huomattavasti parempi Mutta jos se ei vaan kestä niin sitä ei kannata edes harkita. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Erästä oranssia turbo Suzukia oli ammattikorkeakoulussa aikoinaan penkitetty, koppi oli ängetty porukkaa täyteen painoksi ja silti jossain 300 hepon nurkilla irtos aina pito rullista. Käsittääkseni tässä kipossa on kuitenkin suitsan jakis kestänyt. ![]() Että en tiiä mitä sellanen sit kestää, toisilla enempi, toisilla vähempi. Ite ainakin oon noitten kans pärjänny ja ens evoluution tulee ahdistettu kone, joskohan se sitte ymmärtäis hajota. ![]() Vaan en mä sitä sano, että sellanen tähän kävis, mut saahan sitä kaikkee kokkeilla...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski Viimeksi muokannut HRD : 25.12.2013 18:54 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikä se ylimääränen perävälitys siihen auta että se akseli mistä menee voima etukardaanille on joku 30mm ja siinä on varmaan 15mm reikä sisällä ![]() ja toi 300hp ei sitä särje vaan vääntö. mulleki paukutteli henkseleitä yks penkitys äijä et piisaa penkki 450hp asti. tosin raja tuli väännön kestossa vastaan jo 205hp ![]() Viimeksi muokannut Jani E : 25.12.2013 19:37 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Automaattihan pudottaa tuota välitystä lisää mutta onko se riittävästi kuka tietää.. Kun onhan se automaattilaatikolle aika raskasta leikkiä jos on muuten pitkähköt välitykset. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Moottorin luonne tietenkin vaikuttaa noihin ryömintäominaisuuksiin myös...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Noihin tojon akseleihin kannattaa satsata tiheemmät välitykset 4,88 tai 5,29. ja patrollin jakiksenkinhan saa välitettyä mutta ei aivan halvalla. eikä ne ilmasia ole noi tojotan perävälityksetkään mutta mä lähtisin mielummin satasaamaan jakikseen joka kestää enkä sellaseen joka pitää vaihtaa joka kesä pariin kertaan.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nyt täytyy miettiä tarkkaan minkä vaihteiston tuonne rakentelee.
suzukin jakiksen hylkään kyllä nyt koska sen kestävyys epäilyttää. Patrollin jakis olisi muuten toimiva mutta sen uudelleen välitys olisi liian kallista ja siinä ei tuo vakio välitys riitä. G-mersun jakista on huonosti saatavilla ja jos löytyy niin melko kallista. ZF4HP22+ LT230 Automaattilaatikko voisi kestää ja tuo automaatti jelppais tuon pitkän välityksen kanssa. Tässä eniten mietityttää kun nuo vaihteistot ovat tuntemattomia minulle ja se että miten noitten saatavuus ja miten kallis paketti tuosta tulisi. Hiluxin laatikko olisi varmasti ok, mutta sen ostaminen ja taas uudelleen välittäminen nostaa sekin kustannuksia. Tuo tuplavaihteisto kiinnostaisi eniten rakentaa, uazin laatikosto voisi tosiaan olla tähän sopiva. Mietin myös jos tässä kokelisi käyttää rockyn omia laatikoita cedricin lootan perässä. Täytyy nyt mittailla miten siellä olisi tilaa. Tässä tullaankin seuraavaan kysymykseen, Miten lyhyt voi takakardaani olla että se vielä toimisi? esim. Bj 40-42 on jo vakiona melko lyhyt takakardaani. Perävälityksiä en nyt tähän hätään ryhdy uusimaan, vaikka se tarpeellista olisikin. Menee liikaa euroja siihen muutokseen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään LT95 vaihteisto/jakis | wolfpack | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.11.2013 19:02 |
Myydään m jakis+vaihteisto ramcharger | hessulj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.04.2012 21:12 |
Ostettu bj:vaihteisto+jakis | puananen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 18.01.2010 13:21 |
Ostetaan Patrollin 4lovinen vaihteisto+jakis | Lemmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.07.2009 08:14 |
M:hj60 vaihteisto+jakis.. | syrkki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 16.06.2007 12:14 |