![]() |
jakolaatikoista/ vaihteisto jakis paketeista ja lisäksi kardaanin pituudesta.
Tarkoituksena olisi talven aikana asennella cedricin 2,8d moottori daihatsu rockyyn.
Akseleina hj lukkoakselit ja renkaat 35-15,5-15 Muuten suunnitelmat ovat selvillä mutta tuo vaihteisto ratkaisu mietityttää, helpoinhan olisi käyttää cedricin omaa vaihteistoa (manuaali) ja jotain erillistä jakolaatikko mutta mitä? Välityksen pitäisi olla mahdollisimman tiheä ja saisihan se jotain kestääkkin varsinkin jos ja kun tuo moottori tullaan vielä joskus ahtamaan. Eli mistä löytyis erillinen tai helpohkosti erilliseksi tehtävä jakolaatikko tuohon käyttöön? Tai toinen vaihtoehto olisi sovittaa kokonaan toinen vaihteisto/jakis paketti cedricin moottorin perään, Mutta taas mikä? Mielellään saisi olla tiheä ykkönen ja jakiksessa mahdollisimman hitaat välitykset. Vaihtoehtoja?? Olen myös miettinyt tupla vaihteistoa mutta sen kanssa ongelmaksi käy tuo tila, rocky kun ei ole mikään pitkä ja painoahan tuossa tulisi myös melkoisesti mutta myös välitykset hidatuisivat paljon. Tässä kokoonpanossa voisi käyttää cedricin omaa vaihteistoa ja jotain todella lyhyttä vaihteisto/jakis pakettia. Mitä? Ehdotuksia, kokemuksia, mielipiteitä? |
Mielipide:
Olethan mitannut tuon 28 LD/RD:n pituuden?
Mulla on ollut molemmilla laatikoilla olevat LD28:t ja pitkät ovat nuo paketit. toki eihän pituus ole ongelma, jos ei tarvitse kilpien väliin vääntää. Jos roskaan katselisin itse konetta tuon orkkiksen tilalle, niin mersun 20v 250d olisi varmaan se kone jossa olisi potentiaalia, ja manuaaliaskikin suhteellisen lyhyt, ja muistikuva että 1:nen on aika tiheä? |
Lainaus:
cedric maksoi mulle 150e joten ei oikein nuo mersun moottorit ole senkään takia harkinnassa (vaikka hyviä ovatkin) muutenkin olisi tarkoitus selvitä pienemmällä budjetilla niin mersut ei mahda tähän sopia.. |
Lainaus:
|
Epäilen että patrollin laatikko paketti ei ainakaan suorilta mene ld28 moottorin perään. Viisammat voi varmaan tästä valaista?
Painavahan tuo paketti varmasti on ja miten lie välitykset? |
Mulla olis sovitelevy ja kaikki tarvittavat palikat rd28 ja zf 4hp22 yhteen naittamiseen jos vaan löydän muuton jäljiltä. Saisit automaatin ja jakikseks tulis lt230
|
Suzukin jakolaatikothan ovat erillisiä ja niihin saa tiheitä välityksiäkin, pieniäkin ja kepeitä ne olis myös. Mutta ei mahda sellainen tuossa kokoon panossa kestää, vai onko kokemusta suzukin jakiksen kestosta?
Välityksiä pitäisi saada merkittävästi hitaammaksi kun tuo hj:n 3,7 perävälitys ja 35 pyörät eivät myöskään sovi oikein yksiin. (perävälityksiä en nyt ryhdy vaihtamaan) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mitähän välityksiä noissa lienee? |
Lainaus:
|
mulla olis tollasen rd28 automaatti vois sopia aika helposti tohon koneeseen ja siihen perään patrollin jakis,aika helppo muuttaa erilleseksi.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mitkäs on muuten patrollin jakiksen välitykset näitäkin taitaa olla erillaisia? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Onko muita ideoita vaihteistojen suhteen? |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=2423 |
Tuo cedricin kone on kyl niin hengetön et tuskin on suzukin jakiksella ongelmia kestävyyden suhteen, vaikka vähän painetta laittaski :)
|
Lainaus:
Jotenkin epäilyttää kyllä noitten suzukin jakisten kesto kun jos ne on alun perin tarkoitettu 1,0-1,3 bensa moottorin perään niin miten ne muka mahtas kestää 2,8 diesel kutosta. |
Kivan herkästi kyl kierroksia otti ruuvattuna mut oli varmaan sit vaa henki kadoksissa siit yksilöst josta vähäisiä kokemuksia... Aika saman olonen oli ku patrolli ilman puhallinta, eli sai kiihdyttää :D
|
1,9 dieselinäkin saa suikkaa
|
Lainaus:
Sais vähän jo käsitystä kestosta, onhan noitakin jakiksia taidettu käyttää aika monenlaisen moottorin perässä. Pitäs vaan saada valmiiks suhtkoht kestävä ja hitailla välityksillä oleva paketti. |
kyllä luulisin tolla sun kokoonpanolla kestävän, eihän se suikan oma diiseli ole kun jotai60-70heppaa, mutta kai ne on niistä mitä palstalaiset dieselöiny, ni ovat toistasataa hepoa ottanu
|
itelle olen kaavaillu alffan bensa konetta jossa 160heppa, ja en ole huolissani laatikon kestävyydestä, toivottavasti kestää
|
Kyllä täytyy tuota suzukin jakolaatikkoa miettiä sen asentamisen helppouden, keveyden ja välitysten takia.. jostain kun sellaisen löytäisi ja mielellään jo valmiiksi hitailla välityksillä.
Muitakin ideoita ja vinkkejä saa kyllä vielä tulla. |
Sivu luotu: 10:42 (GMT +2). |