Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2013, 20:21
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No tuota... toimis varmaan, mut ei kovin hifistynyt ratkaisu. Jännitettäkin saattaa tuhraantua matkalla. Kuis tällanen pelais: http://www.ebay.co.uk/itm/360684563165
Vai tykkääkö kyttyrää jos tarjoillaan kymmeniä ampeereja sisään eli jos akku tyhjä? Vai onko suuniteltu vain 100W paneeleille?

Siis osaako tuo olla ottamatta yli 10A jos tarjolla on enempi?
Kellään kokemuksia tuollaisista laitteista huviakun ja auton akun välissä? Tai millätavalla väki on hoitanut kakkosakun lataamisen? Itseä ainakin inhottaa suuret virrat, mitkä helposti tulee suoralla kytkennällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2013, 21:04
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Kellään kokemuksia tuollaisista laitteista huviakun ja auton akun välissä? Tai millätavalla väki on hoitanut kakkosakun lataamisen? Itseä ainakin inhottaa suuret virrat, mitkä helposti tulee suoralla kytkennällä.
motonetin veneisiin tarkotettu erotusrele on ollu ihan toimiva ratkaisu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2013, 21:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Kellään kokemuksia tuollaisista laitteista huviakun ja auton akun välissä? Tai millätavalla väki on hoitanut kakkosakun lataamisen? Itseä ainakin inhottaa suuret virrat, mitkä helposti tulee suoralla kytkennällä.
Hoitanut hupiakun lataamisen niin, että akkuvalitsimella kaikki akut yhdistetty kun hupiakku vaatii latausta ajon aikana. Jos virrankulutus on suurta, silloin kaikki akut yhdistetty ja moottori käy.

Ajatellut, että tästä saa oikein mainion systeemin jos lisää aurinkopaneelin ikäänkuin ylläpitolaturiksi ja hyvä lataussäädin. Silloin lähinnä suurella virrantarpeella jälleen yhdistäisi kaikki akut ja muuten antaisi paneelin hoidella latauksen.

Talvella pitäisi silti latailla varmaan vanhaan malliin ajaessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2013, 23:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

muistakee se, että se hupiakku "suoralla" kytkennällä, oli sitten autossa, tahi vaunussa, pittää olla riittävän kaapeloinnin perässä, ellei sitä eroteta starttauksen ajaksi, periaatteessa poikkipinnan pitäs olla riittävä erotettiin tahi ei.. sulakkeet molemmissa päissä, nimittäin se virta kulkee myös toiseen suuntaan samoten molempien akkujen lähtöpäässä on oltava riittävän isot sulakkeet, jotka kestää myös sen startin, mutta palaa jos kaapeli pamahtaa syystä tai toisesta oikoseen.

eikä isoissa virroissa ole mitään ongelmaa, kunhan kaapelointi on riittävä, sulakkeet kunnossa ja liitokset tehty HUOLELLISESTI. abikohärdellit voi suosiolla työntää vaikka **rseeseen, ellei käytetä pelkästään suojattuja ja sähkärin teippi ei ole mikään eriste, sekä läpiviennit ainoastaan suojakumien kanssa. noilla opeilla se auto, tahi vaunu ei pala asennusvirheen takia ja nuo säännöt pätee kaikkiin autojen sähköasennuksiin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2013, 18:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Minkäslaisen konstin olette nähneet parhaaksi liittää isoihin kaapeleihin liittimiä, itsellä viimeaikoina yksi varteenotettavalta vaikuttava konsti on ollut laittaa kaapeliin ja liittimeen kuparitahnaa ja hakata liitin siihen jollain moskalla, vasaralla tms. tai kiristää se siihen ruuvaamalla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.11.2013, 19:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Ruuvipenkissä puristellu ku ei oo tuohon tarkoitukseen suunniteltuja pihtejä/puristinta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2013, 19:34
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Menee aika hienosti ku pistää hohtimen leuat sen liittimen molemmille puolille ja puristaa hohtimen leukoja ruuvipenkissä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.11.2013, 21:15
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tuo viimesin on varmaan melkein lähimpänä oikeeta, oikeet liitoksen puristamiseen tarkotetut pihit kun tuppaa maksamaan 200€++ alvittomana, vasarallahan niitä on tullu itekin hätätilanteessa hakattua, mutta ei sillai oikeen kuvalliset tule. tuohonhan voi tehhä aika heleposti puristimen sillai et porraa reijän paksuun metallin palaseen ja leikkaa sen keskeltä halaki, sitten on omatekoset liitin puristimet, koska ei niitä mahottoman montaa kokoo tarvia, 10mm^2, 25mm^2 ja 50mm^2 jättää välikoot pois kokonaan ni ainakin piisaa poikkipinta-ala
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.11.2013, 21:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ruuvipenkissä puristellu ku ei oo tuohon tarkoitukseen suunniteltuja pihtejä/puristinta.

mäel on, tarvittaessa ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.11.2013, 21:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
mäel on, tarvittaessa ...
Pidetäänpä mielessä, parit kaabelit kun pitää tekaista jos ja kun varmaan tuohon kuvanmukaiseen (ed. sivu) akkuviritelmään menen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.11.2013, 03:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Minkäslaisen konstin olette nähneet parhaaksi liittää isoihin kaapeleihin liittimiä, itsellä viimeaikoina yksi varteenotettavalta vaikuttava konsti on ollut laittaa kaapeliin ja liittimeen kuparitahnaa ja hakata liitin siihen jollain moskalla, vasaralla tms. tai kiristää se siihen ruuvaamalla?
Knipexillä läjään ja pillin kanssa tinaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tupla jakolaatikko BJ-75:een Palde Tekniikka & Jutustelu 10 22.08.2010 13:31
hj tupla päävaihteisto Jani E Tekniikka & Jutustelu 0 08.07.2008 12:34
Tupla postaukset Pörö Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 4 09.06.2008 21:29
Tupla beadlockit swamber Tekniikka & Jutustelu 14 08.02.2008 00:53
tupla kässäri? mikkot Tekniikka & Jutustelu 11 17.02.2005 22:18


Sivu luotu: 18:17 (GMT +2).