Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #401  
Vanha 19.10.2013, 16:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Koska oikeilla navoilla oleva D44 on jo vaikeampi rakentaa niin, että saa pidettyä ABS:it XJ:ssähän ongelmaa ei ole kun ne voi poistaa, mutta ZJ:stä ei. Navat kestää 32 tai 33 renkailla minkä kestää, hybridiakselin cromovetarit kestää sen mitä D44:ssä, pallonivelet vähän heikommat, mutta C:t voi vahvistaa samalla kun rakentaa trussin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #402  
Vanha 19.10.2013, 20:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siis ne vaan lyödään sinne putkeen, tossa: http://www.jamant.fi/tiivisteholkki-...03-p-2384.html , kuvasta näet sen kiinnitystavan, siinä on noi nystyrät ne pitää sen putkessa...
hmm... mun säkällä noi ei pysyisi ehjänä ja paikallaan kun toisen akseliputken pääkin on vähä aikanaan murjottu vetarin hajotessa...
Vastaa lainaten
  #403  
Vanha 19.10.2013, 20:52
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Koska oikeilla navoilla oleva D44 on jo vaikeampi rakentaa niin, että saa pidettyä ABS:it XJ:ssähän ongelmaa ei ole kun ne voi poistaa, mutta ZJ:stä ei. Navat kestää 32 tai 33 renkailla minkä kestää, hybridiakselin cromovetarit kestää sen mitä D44:ssä, pallonivelet vähän heikommat, mutta C:t voi vahvistaa samalla kun rakentaa trussin
Saiskos sinne rakennettua sopivalla hammasmäärällä olevaa kehää vetariin, napaan tai levyyn? Voihan sen anturin laittaa vaikka akseliputkeen kiinni jos haluaa.
Vastaa lainaten
  #404  
Vanha 20.10.2013, 07:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
hmm... mun säkällä noi ei pysyisi ehjänä ja paikallaan kun toisen akseliputken pääkin on vähä aikanaan murjottu vetarin hajotessa...
Tiivistesilikonia väliin, tiivistää sen ulkoliitoksen ja auttaa pysymään... Tosin eipä siihen kohdistu ulospäin vetävää voimaa, joten väittäisin, että pysyy ne...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #405  
Vanha 20.10.2013, 12:11
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Tiivistesilikonia väliin, tiivistää sen ulkoliitoksen ja auttaa pysymään... Tosin eipä siihen kohdistu ulospäin vetävää voimaa, joten väittäisin, että pysyy ne...

no ei toki kohdistu, mutta jos sattuu joku puukeppi tunkeen siitä, mettäkoneen jälkiä kun ajelee niin tämän tuosta on joku oksa siellä tikun ja pallonivelien välissä rapsuttamassa...
Vastaa lainaten
  #406  
Vanha 20.10.2013, 13:49
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Noh, ei oo yksikään tietääkseni vielä irronnut, ainakaan noista mitä olen itse asentanut, itsellekin laitan Comancheen, kunhan seuraavan kerran on vetareita poissa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #407  
Vanha 28.10.2013, 00:32
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus


Simpukka kasassa... onneksi otin kaksi niitä peruskorjaus kittejä, auton orkkissimpukka oli niin huono mm. tiivistepinnoiltaan että se ei lähtenyt pelaamaan uusilla osillakaan kunnolla vaan paine pääsi vuotamaan niin että ratti pyrki kokoajan oikealle ja vasempaa kääntäessä ei ollut tehostusta, autossa paikallaan ollut olikin sitte hetipaljon parempi ja kasasin sitte sen sillä toisella remppasarjalla ja se lähti heti pitämään öäjyt sisällä ja pelaa muutenkin.



kovien tuskien jälkeen sain akselia takaisin kasaan, mm. iskuvasarasta irtos pää ja se painomöltti lensi seinään stefaa laittaessa, tiivisteliimapurkiin tuli joku vikavika, liimaa vaan rupes tuleen ja tuleen, koko purkillinen lensi kaaressa pitkin tallin lattiaa ilman että sitä olis saanut millään tulpattua tulemasta.



no akseli nyt on kuiteskin kasassa, lisäsin shimmivahvuutta murikan molemmin puolin, jotta sain mielestäni riittävän esijännityksen ja hammasvälyksen samaksi kun mitä sen aikoinaan olin laittanut täyty kuskinpuolen shimmi muuttaa 3.88->4.05mm ja apparinpuolella 3.36 ->3.62!! joku antaa periksi mutta mikä, voisko kuori olla noin paljo muuttunut? pinjonin stefan lisäksi uusin myös kuskinpuoleisen pyöränlaakeripaketin.

Ilmavuoto, auton kompura kävi jatkuvasti enkä siten kuullut mistä arbbi vuotaa joten viritin letkulla tallikompuran säiliön autoon, rupes riittää säiliössä ilma ettei tarvi kompuran pärinäää kunnella, ensin tuntui että ilma tulee ihan itsessään lukkomurikasta mutta saippuavesi paljasti sen tulevan laakerin ulko ja sisäkoolin välistä, sinnehän se pääsee kun tiivisterenkaat ilman murikkaan siirtävässä osassa vuotaa, onneksi oli vielä yhdet uudet hyllyssä, kerran olen ne tähän jo vaihtanut joten kovin pitkäikäisiksi ei voi väittää, uusilla tiivisteillä vuoto kuitenkin loppui ja sain akselin kasaan.



Olin unohtanu virran päälle joten tovin päästä ilmaletkun irroitettuani auton kompura taas pärähti päälle vaikkei lukko edes ollut kytkettynä, vuotoa siis jostain muualtakin. Onneksi oli sitä saippuavettä suihkukannussa vielä, kaikki ilmajärjestelmän osat suihkuteltuani löysin vian ihan kompuran kyljestä, T-haarat millä ilma on jaettu taakse/säiliölle menevän ja konehuoneen pikaliittimelle kehitti kuplaa liitoksissaan, noi on kasattu putkitiivistysliimalla mutta se ei ilmeisesti toimi tommosessa paikassa, liekö tärisee liikaa vai mikä on, tein kokeeksi nyt liitokset hydrauliikkatiiviste aineella, jos ei sekään autaa niin täytyy hakea "old school" jouhia ja mönjää siihen.

Koeajon suoritin käymällä vetämässä kaverin laiturin talviteloille, yllätävän hyvin piti renkaat jyrkässä rannassakin vaikka alla oli 30-40cm vahvuudelta semmosta ihan kunnon "aurinkorantojen hiekkaa"

Viimeksi muokannut Rytari : 28.10.2013 00:48
Vastaa lainaten
  #408  
Vanha 28.10.2013, 07:52
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noi tulpat on sinällään pirun hyvät, mutta kuullut satunnaisia huhuja että tällaisissa lämpötilaltaan ja ilmankosteudeltaan vaihtelevilla alueilla nuo ei toisaalta päästä akseliputkiin tiivistyvää kosteutta pois -> täyttyvät pikku hiljaa vedellä. Toisaalta pysyy kuitenkin kaikki muu moska pois, että haitanneeko tuo.

Aika määrä ryönää on aina putkien sisällä kun vetareita kiskoo irti. Pitänyt rakentaa sellainen sovellettu minikokoinen tuhkakauha millä kaapii möjät pois putkista
Minulla on samantapaiset tulpat, mutta jätin ne pois viimeisimmässä akselirempassa. Ne aivät ole ihan tiiviit joten vesi pääsee kyllä akseliputkeen sisään jos on sopivästi lammikossa uimassa. Kyllästyin siis siihen että kun ottaa vetarin pois niin samalla akseliputkessa olevat kuravellit menee murikan sisään, joten ajattelin että parempi pitää putken avoimena koko ajan.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 28.10.2013 07:55
Vastaa lainaten
  #409  
Vanha 28.10.2013, 08:55
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no samaa aloin miettimään TimoL:n kommentin jälkeen, talvella voi jopa jäätyä niin kestääkö stefat sen kummemmin sitte.
Vastaa lainaten
  #410  
Vanha 28.10.2013, 10:03
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
huoltoa huoltoa, simpukankorjausinspiraatiota haeskellessa tulin purkaneeksi etuperän, murikan poskilaakereissa ei ollut minkänlaista esijännitystä, meinas pudota lattialle koko palikka kun otin laakeripukit auki, on se kyllä kumma mikä sen tekee... samoin pinjonissa oli ihan olematon välys, vaikka sekin pitäis... venyyköhän mun akselinkuori vai mitähäh.
Niin ja tähän piti kommentoida. Minulla on ARB:n paksut peräkopat Jeepissä, ja ainakin mainospuheissa väittävät että jäykkä kuori jäykistää perän rakennetta niin että pinjoni ja lautaspyötä pysyvät paremmin vakioetäisyydellä. Olen itsekin huomannut että nuo peräkopan pultit löystyvät ilman liimaa, joten olen tullut siihen tulokseen että akseli kyllä vääntyilee joko moottorin voimasta tai kivien osumista. Tein itselle murikoihin "sukset", eli en välttämättä enää tarvitisi vuoksi noita ARBeja estämään kivien osumia, mutta pidän ne edelleen siellä estämään tuota akselikuoren elämistä.
Vastaa lainaten
  #411  
Vanha 28.10.2013, 13:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Niin ja tähän piti kommentoida. Minulla on ARB:n paksut peräkopat Jeepissä, ja ainakin mainospuheissa väittävät että jäykkä kuori jäykistää perän rakennetta niin että pinjoni ja lautaspyötä pysyvät paremmin vakioetäisyydellä. Olen itsekin huomannut että nuo peräkopan pultit löystyvät ilman liimaa, joten olen tullut siihen tulokseen että akseli kyllä vääntyilee joko moottorin voimasta tai kivien osumista. Tein itselle murikoihin "sukset", eli en välttämättä enää tarvitisi vuoksi noita ARBeja estämään kivien osumia, mutta pidän ne edelleen siellä estämään tuota akselikuoren elämistä.
mulla on ollut jo pitkään tekeillä vahvemmasta värkistä kopankansi mutta kun ei ole vaan saanut muka aikaseksi, kai se täytyis tehdä ennenku taas on odotettavissa shimmihommaa ja ilmavuotoja
Vastaa lainaten
  #412  
Vanha 31.10.2013, 07:53
Laitinen88:n Avatar
Laitinen88 Laitinen88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.11.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 211
Perusasetus

täst jutustelust tulee kyl ittellekki apuu olee aika sairaan paljon eihän kellää oo mitää korotus osia jääny tallin nurkkaa pyörimää ku pitäis oma rojekti alottaa kans millä ajaa "tulokkaana" ja tielläki viellä
__________________
Autot... mikä ihana tekosyy
Vastaa lainaten
  #413  
Vanha 02.11.2013, 16:52
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Pinioni kestää paikallaan kun vaihtaa laakeripukkien pultit vahvempiin. Miulta saatta löytyä muutama vahvempi 12.9 pultti varastosta.
Vastaa lainaten
  #414  
Vanha 02.11.2013, 19:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Pinioni kestää paikallaan kun vaihtaa laakeripukkien pultit vahvempiin. Miulta saatta löytyä muutama vahvempi 12.9 pultti varastosta.
Meneekös ne noissa etuperissäkin? Takanahan tuo on aika yleinen ongelma D35:ssä, mutta harvemmin kuullut että etuakselissa olisi pukkien pultit päässeet löystymään tai venymään? Eihän niistä vahvemmista tosin haittaakaan ole
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #415  
Vanha 02.11.2013, 22:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Meneekös ne noissa etuperissäkin? Takanahan tuo on aika yleinen ongelma D35:ssä, mutta harvemmin kuullut että etuakselissa olisi pukkien pultit päässeet löystymään tai venymään? Eihän niistä vahvemmista tosin haittaakaan ole

En tiedä meneekö kuinka usein etuakseleista mutta inakin omista akseleista sain nekin venymään. Tiukatessa venymän huomaa siitä että pulttia ei saa enää kireälle kun se venyy koko ajan lisää.
Vastaa lainaten
  #416  
Vanha 03.11.2013, 00:20
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
En tiedä meneekö kuinka usein etuakseleista mutta inakin omista akseleista sain nekin venymään. Tiukatessa venymän huomaa siitä että pulttia ei saa enää kireälle kun se venyy koko ajan lisää.
mulla meni poikki yks viimme talvena
Vastaa lainaten
  #417  
Vanha 03.11.2013, 13:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Nyt kun en taas ulkoa muista, mutta oliko se niin että sen enempää etu- kuin takaperässä ei laakeripukeissa ole vakiona Grade8 pultit vaan heikommat? Olisko ollut seiskat, tai peräti viitoset? Sinänsä ei ihme että hajoavat jos on heikommat.. Täkäläinen 12.9 vahvuinenhan on hieman SAE normin grade8:aa vahvempi, pitäisi jo kestää. Melkeinhän nuo saisi vielä vetää kevyellä lukitteella kiinni.

Minulla kun Grandissä hajosi se lukkomurikka, niin väänsi laakeripukkien pultit kieroiksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.11.2013 16:06
Vastaa lainaten
  #418  
Vanha 03.11.2013, 14:56
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Uskaltaako udella noiden perän pulttien mittoja & kierrettä?....ihan mielenkiinnosta
Vastaa lainaten
  #419  
Vanha 03.11.2013, 16:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jos nyt en aivan väärin muista niin ne on 7/16" UNC (eli 14 kierrettä per tuuma, harvakierre) sekä D30:ssa että D35:ssä. D44:ssä on pykälää isompi 1/2" harvakierre.

Sitä nyt sitten en todellakaan muista onko nuo vakiona minkä vahvuiset.. jos on kuusi viirua pultinkannassa niin on SAE Grade8, joka on vahvuudeltaan ISO 10.9 ja 12.9 väliltä (lähempänä 10.9). Viidellä viirulla niin on Grade 7 joka on hieman 10.9 heikompi, kolme viirua on Grade5 joka vastaa suunnilleen 8.8 vahvuutta.
edit: Kattelin tuolta omista kuvista, niin ainakin D30:ssa noi poskilaakerien pukkien pultit on Grade8:t, eli 12.9 pulteiksi vaihtamalla saisi hitusen vahvemmiksi.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.11.2013 16:05
Vastaa lainaten
  #420  
Vanha 21.11.2013, 00:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



laturiremppaa:

viimmeksi kun ajeleen piti lähteä huomasin moniurahihnan vapaapyörän laakerin olevan kaputt ja vaihtelin sen äkkiä, samalla kun kokeili heilutella vähän kaikkea totesin myös laturissa oevan vähän väljää, no ehän sille mitää jaksanu silloin tehdä mutta ei mennyt viikkoakaan kun se laturin laakeri rupes puheleen että on kurja olla, etenkin kun vähäkään enemmän ajoi että se lämpes kunnolle kuuli metelin jo koneen äänenkin yli.

eberin huoltoa aloittelin ja kun en heti osia saanut niin samalla kai se laturinkin, olihan väljäksi päässyt etummainen laakeri, ja laturi itsessän oli melko täynnä turvetta ja savea, on se kyllä xj:ssä ihan liian alhaalla ja huonossa paikassa.



tovi meni osia pestessä, hiilet oli vielä ihan ok, en heti muista keneltä ton ostin mutta taisi olla huollettu kone silloin aikanaan, muutenkin pesemällä ihan siisti tuli, uudet laakerit kävin paikallisesta E. Aallon rytmisorvaamo & laakeri kaupasta hakemassa, 6202 ja 333 oli nummerot, ja vaikka toi etummainen ei oo ihan vakiokoko niin ei kaupassa viitsitty edes senvertaa että olis numerot kattonu, totes vaan että tommoset erikoislaakerit on aina vähä semmosia hankalia juttuja ku ei niistä oikein tiedä ja haki hyllystä sopivat, "nää on vissiin jostain laturista mulla on tää erikseen näitä laturin laakereita ku niitä aina joskus kysytään, nää on vähä kyllä kalliita ku on tämmösiä" otin sit varuiksi toiset omaan hyllyyn, kai ne kuiteski taas parin vuoden päästä saa uusia... nelisen kymppiä jäi rahaa kauppaan siitä ilosta mutta saipa heti mukaan.



laittelin kasaan ja jo paikallenkin, toiminta testauksen jätin riskillä siihen kun saa eberin takasin ja pääsee koittaan käydessä, täytynee tässä samalla uusia laturilta virtajohto kun seki oli ottanu vähä lämpöä, varmaan jossain vinssatessa vähä päässy akut tyhjäksi...
Vastaa lainaten
  #421  
Vanha 21.11.2013, 00:35
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos nyt en aivan väärin muista niin ne on 7/16" UNC (eli 14 kierrettä per tuuma, harvakierre) sekä D30:ssa että D35:ssä. D44:ssä on pykälää isompi 1/2" harvakierre.

Sitä nyt sitten en todellakaan muista onko nuo vakiona minkä vahvuiset.. jos on kuusi viirua pultinkannassa niin on SAE Grade8, joka on vahvuudeltaan ISO 10.9 ja 12.9 väliltä (lähempänä 10.9). Viidellä viirulla niin on Grade 7 joka on hieman 10.9 heikompi, kolme viirua on Grade5 joka vastaa suunnilleen 8.8 vahvuutta.
edit: Kattelin tuolta omista kuvista, niin ainakin D30:ssa noi poskilaakerien pukkien pultit on Grade8:t, eli 12.9 pulteiksi vaihtamalla saisi hitusen vahvemmiksi.


Nuo kuvassa näkyvät pultit, miten jos ne vaihtaisi pinna pultteihin jotka yltäisi kopankannesta läpi?

Laakeripukit muttereilla ja vahvistettu koppa päälle vielä niistä pinnapulteista lisäksi kiinni.


Tätä jo aiemmin ehdottelin, mutta meni ilmeisesti liian epäselväksi selostus
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #422  
Vanha 22.11.2013, 23:56
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



hydronic b4wsc purettu ja puhdistettu tarkastustanne varten, eiku... pakko se oli sitte ruveta laittaan kuntoon kun ilmat jäähtyy, vikakodiksi antoi vain f50 eli lukitus kun likaa käynnistyskertoja, mitään mekaanista vikaa lämmittimestä ei oikein löytynyt, turvetta kyllä sitäkin enemmän, vaihdoin hehkuun uuden sihdin ja pesin turpeet ja tuhkat pois, pari uutta tiivistettä ja kasaan, ilmasin bensalinja ja yritin soittaa lämmittimen päälle, jostain syystä se ei vastaa, minikellosta kävin liekkiä painamassa niin johan lähti hyvin käymään ja rupes tekeen äkkiä poutaa, mutta hetken käymisen jälkeen sammui, kännistyi uudelleen ja jäi tasaisesti puhisemalla palamaan, mutta auto ei puolen tunnin päästä ollut kuin vähä lämmin vaikka lämmitin puhisi taukoamatta, on syytä epäillä että pa- pumppu ei nyt tee työtään kunnolla, muistaakos joku kuinka tommosesta se annostelumäärä mitataan.
Vastaa lainaten
  #423  
Vanha 01.12.2013, 22:24
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Suuttimet


"suuttimet hankin uudet myös, aikani lueskeltua päädyin hommaamaan semmoset 4 reikäset bochin suuttimet yksreikästen orkkisten sijaan. niissä on sama virtaus kun orkkiksissa mutta hajottavat sopan tehokkaammin sumuksi, siitä lienee hyötyä pienemmillä virtausnopeuksilla."

Moi, huomasin että olet suuttimet vaihtanut neonin nelireikäisiin. Ovatko osoittautuneet ok hankinnaksi. Mistä hommasit?
Vastaa lainaten
  #424  
Vanha 01.12.2013, 23:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
"suuttimet hankin uudet myös, aikani lueskeltua päädyin hommaamaan semmoset 4 reikäset bochin suuttimet yksreikästen orkkisten sijaan. niissä on sama virtaus kun orkkiksissa mutta hajottavat sopan tehokkaammin sumuksi, siitä lienee hyötyä pienemmillä virtausnopeuksilla."

Moi, huomasin että olet suuttimet vaihtanut neonin nelireikäisiin. Ovatko osoittautuneet ok hankinnaksi. Mistä hommasit?
ebaystä ostin, uusia olivat ja mietin että se oli joku firma mikä myi niitä jenkeissä mutta kun ei muista yhtään nimeä tähän hätään...

kaikista koneen muutoksista noilla on kyllä tullut paras hinta/hyöty suhde...
Vastaa lainaten
  #425  
Vanha 06.01.2014, 22:58
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus


sisävalotuunausta, kattokonsolista meni pari polttimoa niin ajattelin nykyaikaistaa vähän ja ostin ebaystä siihen 6kpl t10 kannalla 5630 smd ledipolttimoa ja sikaostastoon vielä semmosen festoon tyyppisen ökylampun missä on 2 cree-xp lediä, sillä jo näkeeki.



nokkapellissä magneetilla oleva työvalo on kyllä helppo säätää ja muuta mutta tippuu joka toisesta okssta, ja heijastelee ihan liikaa joten hitsuutin niille pienet korvat tohon puskurin keskurautaan.



siittä niiden pitäis jotenki ristiin sitten valaista auton edustaa olematta silti häikimässä itteä ja muita. jaa niin, oli jotenki mukamas kivaa hioa ja rälläköidä sitä puskuriputkea niin se siinä vähä sitte lähti lapasesta, putkeakin oli nurkassa...


no eihän sitä tarpeeksi ollut mutta tommonen siitä sitte tuli.. takapäähän täytyy vielä ehkä laittaa joku pystytolppa, ei tiä vielä miten ja mihin kohtaan...


värkkihän on ihan saumallista sontaa, muttei sillä mihkää rallikisoihin olla menossakaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 00:55 (GMT +2).