Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2013, 17:43
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Vertaas range roverin laipan pulttijakoa. Ristikko ainakin on sama.
Kiitos tiedosta, niitäki saattaa löytyä helpommin ko tuota nykystä versiota..
Yks vaihtoehto on ottaa hj:stä kardaanin takapää ja käyttää hj:n laippaa ja ristikkoa... Tämmöstä oli vähän suunnitelmissa kaverilla..

__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2014, 18:30
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

...


Ollu jeepin laiton kanssa aika hiljasta jonku aikaa. Leimaki vanheni vuoden vaihteessa ja olis laitettavaaki jonku verran.

- Takavalot (tehty pakkivaloa lukuunottamatta)
- Käsijarru toimintakuntoon
- Nopeusmittarin vaijerin vaihto (uus löytyy)
- Ohjaustehostin vuotaa (uus pumppu ja käytetty simpukka löytyis varalta)
- Vaihelaatikon jäähdytin vuotaa (uus löytyis)
- Tuulilasin pesuri ei toimi (vika varmaan katkasiassa)
- Pientä paikkausta pohjaan

Näillä varmaan selviäis katsastuksesta...
Sitten muuta laitettavaaki olis ainaki.

- Peräkontin välipohjan uus versio
- Paineilmajärjestelmän parantelua
- Akuille / sähköille uus kotelo
- Vetopisteitä edelleen...takapuskuri??
- Työvaloja
- Tunkille paikka
- Bensakanisterille paikka
- Kaikkia muuta pikku hipistelyä......

Jos tässä olis itelle vähän muistutukseksi listaa

Tuohon edellä mainittuun kardaanin laippa asiaan liittyen kaverin mittausten mukaan range roverin laipan jako olis sama, mutta tämä minun asia selvisi, kun sain ostettua palstalaiselta Jeepin kardaanin puolikkaan, jossa oli laippa.

Tuli tuossa viikolla laitettua nuita takavalojaki ja tuossa tulos:





Vielä vähän peltiä ympärille ja solis valmis.

Pitäs tosin vielä perehtyä pakkivalon toimintaan ko ei tuu sähköä ollenkaan..

Olisko jollakin käteviä ehdotuksia työkalupakiksi, kun tuo kamasan laatikko alkaa purkaantumaan osiks?
Pitäs sopia tuonne takalaatikkoon, eli enintään ~21cm korkia sais olla ja sinne pitäs sopia hylsyt, räikät, kiintoavaimet, meisselit ym. pikku työkalut.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2014, 17:24
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Leimaki tuli


Tällehän ei oo oikein muuta tehty ko katsastushuoltoa viimiset kolme kuukautta
Tänään tuli kuiten leima, kun sai raidetangon ja ohjauksen välitangon päät vaihettua.. Oli vähän hankaluuksia saada sopivia, mutta itellekki muistutukseksi, että päät oli hdj:n takatangosta 23 milliset ja vasemmalla oikiankätiset ja oikealla vasurit.

Nyt olis vähän huolia voimansiirrossa. Vaihelaatikko vaihtaa vasta 5000 rpm:llä ja jakiksesta ei mee pikkupuoli päälle ollenkaan.
Jeeppifoorumilta sain jo vinkin, että vaihelaatikko ongelma johtuu ilmeisesti virheelisestä laatikolle menevästä jarrupolkimen asennosta.

Jakiksen kanssa oli aikasemminki ongelmia mutta sillon se korjaantu vaihelaatikkoa nostamalla ylöspäin.. Pitänee testata vivuston toimintaa ja kurkata lootaan sisälle...

Semmosia ajatuksia.. Olishan se mukava välillä ajaakki, eikä koko aikaa vaan koittaa saaha tuota kuntoon
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2014, 18:30
maze:n Avatar
maze maze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.06.08
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 90
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
Nyt olis vähän huolia voimansiirrossa. Vaihelaatikko vaihtaa vasta 5000 rpm:llä ja jakiksesta ei mee pikkupuoli päälle ollenkaan.
Jeeppifoorumilta sain jo vinkin, että vaihelaatikko ongelma johtuu ilmeisesti virheelisestä laatikolle menevästä jarrupolkimen asennosta.
Vaihelaatikon vaihto vika voi myös johtua rikkinäisestä TPS anturista,
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2014, 22:09
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maze Näytä viesti
Vaihelaatikon vaihto vika voi myös johtua rikkinäisestä TPS anturista,
Kiitoksia neuvosta. Pitääpä siis tutkia sitäki vaihtoehtoa
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.06.2014, 22:31
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Jakiksen vivustosta löytyi välystä sen verran, että pienellä säätämisellä sai pikkupuolen ihan hyvin menemään päälle..
Ensimmäisenä tuli tehtyä huoltoluukku tuohon keskitunneliin vaihekepistä oikealle kun ei huvittanu irrotella pohjapanssaria(vaihteiston kannatin samalla) ja etukardaania.
Eli jatkoin säädettävää tankoa, joka lähtee jakiksen vivulta eteenpäin ja kiristin pulttia, mikä toimii akselina tuon edellä mainitun ja siitä taaksepäin menvän tangon välillä.. Tuon samaisen akselin laatikon pää oli pellissä kiinni joka antoi periksi, niin sille askartelin vielä latasta tuen..

En tiiä kyllä, että kuinka paljon tuossa on alkuperäisiä osia tuon jakolaatikon käännön jälkeen..
Mutta mukava että kerranki sai kohtuu helpolla korjattua jotaki
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.07.2014, 22:45
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Laatikkohan alkoi sitten toimimaan TPS:n uusinnalla ja samalla tuli huomattua, etteihän se minun omistusaikana oo kunnolla toiminukkaan kiitoksia mazelle hyvästä neuvosta ja linkistä selkeisiin ohjeisiin
Nyt kuitenki vaihdot toimii kunnolla ja maantieajossa ei laatikon lämmöt ole niin korkealla kun aikasemmin.

Tullu muutama reissu kuitenki ajeltua ilman suurempia ongelmia, mitä nyt viime ajelulla jäi apparin puolelta takaa bushwackeri rapakon pohjaan ja katos sinne. Olis uuet(käytetyt/halvat) TJ:n takalevikkeet tulossa, tai varmaanki oottelee jo matkahuollossa.
Ja kyllähän noista levikkeistä joku tais jo mainitakki topicin alkupuolella.

Takaluukku lakkasi kanssa pysymästä kiinni ja se tuli korjattua laittamalla peltiä tuonne lasikuidun kaveriksi, kun oli lukon pultit tullu luukusta läpi.
Vois varmaan samalla siirtää kaiuttimet takaluukusta lähemmäs auton etupäätä, niin kuuluis paremmin ja pysyis luukku paremmin auki..

Alustassa takapää tuntuu aika tönköltä kuopissa / töyssyissä, joten olis ehkä iskarien vaihon aika. Kannattaakohan sijoittaa omen iskareihin, kun toimivat tojotassa ainaki mukavasti takapäässä, vai olisko Jeeppiin jotaki muita hyviä/edullisempia/parempia vaihtoehtoja?
Ykköskriteerinä olis mukava ajettavuus sorateillä...
Ehkä takajousien purku & rasvaus olis hyvä idea kans.

Listaa oman muistin virkistämiseksi.
- Pientä paikkausta pohjaan = osittain paikattu
- Peräkontin välipohjan uus versio = vaiheessa...
- skuuppi / laatikon jäähyn paikka...
- Paineilmajärjestelmän parantelua
- Akuille / sähköille uus kotelo
- Vetopisteitä edelleen...takapuskuri??
- Työvaloja
- Tunkille paikka
- Bensakanisterille paikka = pari telinettä ostettu ??
- Kaiuttimien paikat
- kattoverhoilu ja sisustusta muutenki. Äänieristystä ja keskikonsoli myös
- ovien lukkojen huoltoa (takkuilee)
- apparin sähköikkuna tökkii
- uuet etupenkit olis tiedossa (mekaanisella säädöllä)
- etupuskuria haluttais muuttaa
- shackle relocation bracketeilla takapäätä ylöspäin..
- safaritelinettäki tekis mieli ja ehkä sitte sopis sisälle pari istumapaikkaa lisää.

Nämä olis käsitelty tältä erää:
- Käsijarru toimintakuntoon = säädetty ja toimi ainaki hetken
- Nopeusmittarin vaijerin vaihto (uus löytyy) = tehty
- Ohjaustehostin vuotaa (uus pumppu ja käytetty simpukka löytyis varalta) = vaihettu
- Vaihelaatikon jäähdytin vuotaa (uus löytyis) = vaihettu.
- Tuulilasin pesuri ei toimi (vika varmaan katkasiassa) = uus nappi laitettu

Perhana. Tää lista vaan jatkuu ja tällä minun vauhilla uutta tulee enempi ko vanhoja poistuu
Nyt on onneksi päässy ajamaanki, nii motivaatiota olis paremmin.. Vielä ko löytyis aikaa ja rahhaa
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep XJ Cherokee XJ Cherokee O/M/V Ajoneuvot 5 15.02.2011 15:12
Myyty Jeep Cherokee XJ tolone O/M/V Ajoneuvot 8 04.06.2010 18:24
Ostettu Jeep Cherokee Xj pastirolli O/M/V Ajoneuvot 2 25.05.2010 13:41
Myyty Jeep Cherokee XJ Jeeper O/M/V Ajoneuvot 5 29.11.2008 09:53
Jeep Cherokee (XJ) markkinat??? Jare Tekniikka & Jutustelu 29 26.01.2006 08:53


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).