Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.06.2014, 17:24
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Leimaki tuli


Tällehän ei oo oikein muuta tehty ko katsastushuoltoa viimiset kolme kuukautta
Tänään tuli kuiten leima, kun sai raidetangon ja ohjauksen välitangon päät vaihettua.. Oli vähän hankaluuksia saada sopivia, mutta itellekki muistutukseksi, että päät oli hdj:n takatangosta 23 milliset ja vasemmalla oikiankätiset ja oikealla vasurit.

Nyt olis vähän huolia voimansiirrossa. Vaihelaatikko vaihtaa vasta 5000 rpm:llä ja jakiksesta ei mee pikkupuoli päälle ollenkaan.
Jeeppifoorumilta sain jo vinkin, että vaihelaatikko ongelma johtuu ilmeisesti virheelisestä laatikolle menevästä jarrupolkimen asennosta.

Jakiksen kanssa oli aikasemminki ongelmia mutta sillon se korjaantu vaihelaatikkoa nostamalla ylöspäin.. Pitänee testata vivuston toimintaa ja kurkata lootaan sisälle...

Semmosia ajatuksia.. Olishan se mukava välillä ajaakki, eikä koko aikaa vaan koittaa saaha tuota kuntoon

__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.06.2014, 18:30
maze:n Avatar
maze maze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.06.08
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 90
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
Nyt olis vähän huolia voimansiirrossa. Vaihelaatikko vaihtaa vasta 5000 rpm:llä ja jakiksesta ei mee pikkupuoli päälle ollenkaan.
Jeeppifoorumilta sain jo vinkin, että vaihelaatikko ongelma johtuu ilmeisesti virheelisestä laatikolle menevästä jarrupolkimen asennosta.
Vaihelaatikon vaihto vika voi myös johtua rikkinäisestä TPS anturista,
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2014, 22:09
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maze Näytä viesti
Vaihelaatikon vaihto vika voi myös johtua rikkinäisestä TPS anturista,
Kiitoksia neuvosta. Pitääpä siis tutkia sitäki vaihtoehtoa
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.06.2014, 22:31
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Jakiksen vivustosta löytyi välystä sen verran, että pienellä säätämisellä sai pikkupuolen ihan hyvin menemään päälle..
Ensimmäisenä tuli tehtyä huoltoluukku tuohon keskitunneliin vaihekepistä oikealle kun ei huvittanu irrotella pohjapanssaria(vaihteiston kannatin samalla) ja etukardaania.
Eli jatkoin säädettävää tankoa, joka lähtee jakiksen vivulta eteenpäin ja kiristin pulttia, mikä toimii akselina tuon edellä mainitun ja siitä taaksepäin menvän tangon välillä.. Tuon samaisen akselin laatikon pää oli pellissä kiinni joka antoi periksi, niin sille askartelin vielä latasta tuen..

En tiiä kyllä, että kuinka paljon tuossa on alkuperäisiä osia tuon jakolaatikon käännön jälkeen..
Mutta mukava että kerranki sai kohtuu helpolla korjattua jotaki
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2014, 22:45
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Laatikkohan alkoi sitten toimimaan TPS:n uusinnalla ja samalla tuli huomattua, etteihän se minun omistusaikana oo kunnolla toiminukkaan kiitoksia mazelle hyvästä neuvosta ja linkistä selkeisiin ohjeisiin
Nyt kuitenki vaihdot toimii kunnolla ja maantieajossa ei laatikon lämmöt ole niin korkealla kun aikasemmin.

Tullu muutama reissu kuitenki ajeltua ilman suurempia ongelmia, mitä nyt viime ajelulla jäi apparin puolelta takaa bushwackeri rapakon pohjaan ja katos sinne. Olis uuet(käytetyt/halvat) TJ:n takalevikkeet tulossa, tai varmaanki oottelee jo matkahuollossa.
Ja kyllähän noista levikkeistä joku tais jo mainitakki topicin alkupuolella.

Takaluukku lakkasi kanssa pysymästä kiinni ja se tuli korjattua laittamalla peltiä tuonne lasikuidun kaveriksi, kun oli lukon pultit tullu luukusta läpi.
Vois varmaan samalla siirtää kaiuttimet takaluukusta lähemmäs auton etupäätä, niin kuuluis paremmin ja pysyis luukku paremmin auki..

Alustassa takapää tuntuu aika tönköltä kuopissa / töyssyissä, joten olis ehkä iskarien vaihon aika. Kannattaakohan sijoittaa omen iskareihin, kun toimivat tojotassa ainaki mukavasti takapäässä, vai olisko Jeeppiin jotaki muita hyviä/edullisempia/parempia vaihtoehtoja?
Ykköskriteerinä olis mukava ajettavuus sorateillä...
Ehkä takajousien purku & rasvaus olis hyvä idea kans.

Listaa oman muistin virkistämiseksi.
- Pientä paikkausta pohjaan = osittain paikattu
- Peräkontin välipohjan uus versio = vaiheessa...
- skuuppi / laatikon jäähyn paikka...
- Paineilmajärjestelmän parantelua
- Akuille / sähköille uus kotelo
- Vetopisteitä edelleen...takapuskuri??
- Työvaloja
- Tunkille paikka
- Bensakanisterille paikka = pari telinettä ostettu ??
- Kaiuttimien paikat
- kattoverhoilu ja sisustusta muutenki. Äänieristystä ja keskikonsoli myös
- ovien lukkojen huoltoa (takkuilee)
- apparin sähköikkuna tökkii
- uuet etupenkit olis tiedossa (mekaanisella säädöllä)
- etupuskuria haluttais muuttaa
- shackle relocation bracketeilla takapäätä ylöspäin..
- safaritelinettäki tekis mieli ja ehkä sitte sopis sisälle pari istumapaikkaa lisää.

Nämä olis käsitelty tältä erää:
- Käsijarru toimintakuntoon = säädetty ja toimi ainaki hetken
- Nopeusmittarin vaijerin vaihto (uus löytyy) = tehty
- Ohjaustehostin vuotaa (uus pumppu ja käytetty simpukka löytyis varalta) = vaihettu
- Vaihelaatikon jäähdytin vuotaa (uus löytyis) = vaihettu.
- Tuulilasin pesuri ei toimi (vika varmaan katkasiassa) = uus nappi laitettu

Perhana. Tää lista vaan jatkuu ja tällä minun vauhilla uutta tulee enempi ko vanhoja poistuu
Nyt on onneksi päässy ajamaanki, nii motivaatiota olis paremmin.. Vielä ko löytyis aikaa ja rahhaa
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.09.2014, 22:30
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Jeepillä tullu tänä kesänä ajettua ainaki enempi ko viimekesänä.. Ainaki tuntuis siltä.
Jotaki pientä tullu myöskin rakennettua.

Takaluukun "ovipahvi" tuli tehtyä uusi vanerista ja poistin siitä kaiuttimet, niin pysyy paremmin auki. (tai sitte ei )
Taakse sivuikkunoiden kohdalle tuli tehtyä tuollaiset kaiutin / tavaraboksit. Rakentaminen tuli tehtyä enempiä suunnittelematta ja siinä meinas tulla mittaillessa ongelma, kun tein viiston etureunan ja takareunan. Kaiken lisäksi ikkunan etureuna on eri kulmassa, kun takareuna, niin meinas tulla liikaa erilaisia mittoja, mutta kyllä sen sinne sai asettumaan viimeistään ku ruuvas tuon kasaan.




Tuli tehtyä myös skuuppi konepellin reiän päälle. Oikein kierrätysmateriaalista made by Hoover Helkama. Rosterisen astianpeskoneen luukusta Skuupin alla on vaihelaatikon jäähytin ja toiselta reunalta pääsee vapaasti nousemaan ilma konehuoneesta, joten siihen piti tehä myös väliseinä ettei ala ilma kiertämään ympyrää... Hyvin tuntuis toimivan. Ei vaikuttanu lämpöihin ollenkaan, mutta ei ainakaan enää pakosarjan päällä käryä havunneulaset niin paljoa



Viimeinkin sain laitettua myös työvalot paikoilleen. Johan ne on vuoden päivät ollukki tuola tallin kaapissa jemmassa. Katkaisijat tuli kellon yläpuolelle mittariston viereen. Valot on jotku halvat työvalot xenon muutossarjalla ja mielestäni ihan onnistunu sijoituspaikka oli tuo..



Katolle tuli paiskattua tuo KZJ:n katollakin ollut terassi ja sinne sopi varabensat ja lifti vallan mainiosti.
Kuvassa näkyy myös Bushwackereiden tilalle laitetut TJ Wranglerin orkkislevikkeet. Oli muuten materiaaliltaan paljon joustavampaa ku edelliset levikkeet ja tuli ihan läpipulteilla kiinni, niin pitäs pysyä mukana



Ja snorkkeliin tuli laitettua vapaavirtaus suodattimen tilalle tuollainen Jeepin orkkis ilmanputsarinkotelo vähän madallettuna. Tämäkin ootti vissiin vuoden inspiraatiota Pitäis vielä putken liitokset tehä jollaki muulla tavalla, kun tukkii snorkkelin pään, niin vetää ilmaa noista liitoksista.




Listaa tekemättömistä oman muistin virkistämiseksi.
- Pientä paikkausta pohjaan = osittain paikattu.. Ei vieläkään oo kukaan tehny
- Peräkontin välipohjan uus versio = vaiheessa... vähän edenny
- Paineilmajärjestelmän parantelua = ei oo tullu mitään tehtyä
- Akuille / sähköille uus kotelo = ei vieläkään
- Vetopisteitä edelleen...takapuskuri = takapuskuri on jo kiinni kunnolla
- Työvaloja = Eteen laitettu, mutta lisää olis varastossa
- kattoverhoilu ja sisustusta muutenki. Äänieristystä ja keskikonsoli myös = ei mitään edistystä
- ovien lukkojen huoltoa (takkuilee) = vieläkin...
- apparin sähköikkuna tökkii = käsikäyttönen sähköikkuna...
- uuet etupenkit olis tiedossa (mekaanisella säädöllä) = hommattu, mutta sopiiko??
- etupuskuria haluttais muuttaa = ei mikään kiireellisin homma
- shackle relocation bracketeilla takapäätä ylöspäin = hintaa ja saatavuutta tiedusteltu...
- safaritelinettäki tekis mieli ja ehkä sitte sopis sisälle pari istumapaikkaa lisää. = teline ois, mutta nuo istumapaikat??
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2014, 16:55
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Jakolaatikon huoltoa..


Alkoi "koeajo" reissulla jakis pitämään ääntä itsestään, niin tuli se puotettua pois ja hommattua siihen laakeri & tiivistesarja.

Siinä osia ootellessa tuli myös vaihelaatikon suodatin ja öljyt vaihdettua. Jonkin verran oli magneeteissa metalli "pölyä", mutta se on ilmeisestikki normaalia ja öljyt oli kuitenki ihan hyvän näköset ja hajuki oli normaali. Tokihan ne tuli vaihettua viime kesänä, kun laatikko päätti itte ittensä tyhjentää ja syksyllä sama toistui uudelleen.

Samalla odottelulla tuli käytettyä takajouset irti ja putsattua / rasvattua, kun takapää jysähtää ikkävästi montuissa. Meno notkistuikin jonku verran, mutta yhä edelleen takapää pamahtaa monttuun ajaessa. Pitäs hommata uuet puslat jousen takapäihin, kun entiset oli osittain jo murentunu, jos se vaikuttais asiaan ja uuet iskaritki kannattais varmaan hommata.




Tuli siinä jousten rasvauksen ohessa rälläköityä ostamastani volvon penkistä kiskoja ja todettua, ettei se sovi samaan autoon Jeepin keskitunnelin kanssa.

Jakolaatikon "korjaussarja" saapui ja purkasin laatikon osiksi, niin ekana tuli vastaan ulosoton rattaassa kummallinen jälki, mistä ei oikein ota selvää mistä son tullu ja pyörittelin nuita osia ja näytti ettei tuosta mitään haittaa oo, niin takaisinkin se meni samanlaisena.



Seuraavaksi irtosi jakolaatikon häntä, jossa oli tuommosta metallihilettä sisällä jonku verran...



Lopputuloksena kuitenkaan ei löytyny rattaista / laakereista mitään näkyvää vikaa, joten aivan hyvin se vissiin on toiminu katollaanki. Etuvedon hammasrattaan akselin takapään laakeri jäi vaihtamatta, kun en keksinyt, että millä sen sais jakiksen kopasta irrotettua kotikonstein. Lisäksi laakerisarjan mukana tuli irtonaisia laakerineuloja, joille en löytäny paikkaa ja yksi tiiviste jäi käyttämättä, kun tuossa on tuo ulosotto takakardaanin lähdön välissä ja sen paikka olis ollu jossakin jakiksen takapäässä.

Tuossa vielä kuvatus tuosta jakiksen öljypumpun asennostakin. Vähän alemmaksi taisi asettua tuo putken pää todellisuudessa, kun laatikon laittoi kasaan.



Toissapäivänä tuli asenneltua työvalot myös katolle, että näkee pimiässäki paremmin

__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep XJ Cherokee XJ Cherokee O/M/V Ajoneuvot 5 15.02.2011 15:12
Myyty Jeep Cherokee XJ tolone O/M/V Ajoneuvot 8 04.06.2010 18:24
Ostettu Jeep Cherokee Xj pastirolli O/M/V Ajoneuvot 2 25.05.2010 13:41
Myyty Jeep Cherokee XJ Jeeper O/M/V Ajoneuvot 5 29.11.2008 09:53
Jeep Cherokee (XJ) markkinat??? Jare Tekniikka & Jutustelu 29 26.01.2006 08:53


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).