![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En ole hirveästi perehtynyt vääntösauva jousitukseen. Mutta täytyis kiristää pajerosta kun ei ole kun cm sisään joustoa. Niin muuttuuko pyörän kulmat kun olin jostain lukevinaan niin?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muuttuuhan ne, mut lie parempaan suuntaan noin lässähtänees tapauksessa...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itse tässä muutaman kerran ajellut offia kallioisessa maastossa pitkällä Pajella, autossa vain kevyt korotus perässä, vääntösauvoja vähän kirrattu edestä joku 5-7cm niin että auton seistessä etuvetarit on n. 15-20 asteen kulmassa alaspäin, molemmat kallistuksenvakaajat poistettu, ja edestä pohjaanlyöntikumit pois ja renkaina 31x10,5 ja helmapalkit sekä vinssi. Hyvin etenee, välillä saa pulkkailla keulalla ja helmoilla, mutta hyvin pääsee menemään, helmapalkit ja panssarointi pohjaan on ihan ehdoton.
Alkuperäiset etupanssarit toimii hyvin, menee mutkalle mutta kestää koviakin vääntelyitä teräviä kiviä vasten, ainoa ongelma itsellä on jakolaatikon palkki joku on niin solmussa että pitää ruveta jo uutta metsästämään, seuraava palkki tarkoitus vahvistaa paksulla latalla ja valaa täyteen todella kovaa uretaania, jotta kestäis kasassa eikä vääntyisi, ehkäpä myös lisäpanssarointia pohjaan. ![]() Joustaa kyllä ihan tarpeeksi normaalin offailuun, ristiriipunnat ovat vaan risukeulan pahin ongelma, kikkailulla siitäkin selviää. Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 08.09.2013 17:37 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Easterbunny vainaa oli tehty melkein samalla reseptillä. Vääntösauvat kirrattu tappiin, ja takana nopeasti jatketut riiput. Kallistuksen vaimentimet pois, vaihdelaatikolta taakse päin pakoputki pois, ja polttoaine tankki pois. Renkaat 33" korkeat Insat (edellisellä omistajalla 39.5", siksi lokarit...), ja helmat jääneet metsään. Hyvin maavaraa, eikä alustassa tarvinnut varoa oikein mitään, paitsi takakardaania kivikossa. Keula meni mistä vaan yli, mutta taka-akselin murikka otti tietysti kiinni. Surkeat joustot, mutta kitkalukko otti pienellä kaasulla hyvin kiinni. Välitykset riittivät juuri ja juuri kivikossa, joskus kone sammui pahassa paikassa ryömiessä. Kone siis 2.5TD, ja välitykset 4.875.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa pätkässä ei kans muuta kepakot säädetty ihan tappiin.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mun toteutus sellanen että molemmat vakaimet heitetty mäkeen. Edessä 120mm korin korotus ja takana vakio. Vääntösauvat alkuperäsessä asennossa. Takana alkuperästen kierrejousien yläpäässä 120mm korotus eikä korin korotusta. Näin kori suorassa mutta runko etukenossa ja alkuperäset joustot, eli notkee ja hyvä. 35x14,5 renkaat. Takana oma alkuperänen paineilmalukko ja edessä Kaiser lukko. Tuplajakis on rakenteilla ja tulevan talven pimeinä iltoina siirtyy paikalleen. Tuplajakis aiheuttaa näillä näkymin 160mm etukardaanille pidennystä. Takakardaanin pidän vakiomitassa ja siirrän taka-akselia 160mm taaksepäin. Jos välitys onnistuu niin rengastusta olis tarkotus vielä vähän isontaa (38"-40"). Meneehän toi nytki ihan jees, mutta harrastaa pitää
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
pistäppä kuvia minkä näkönen tuo sun pajeros on tommosella "vinolla" korikorotuksella.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Remmiahin eli mekaaninen ahin, offi käytössä? | opelman | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 22.04.2011 00:46 |
eberi offi käytössä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.08.2009 13:27 |
Vakuutusten hinnat ja toimivuus | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.03.2008 21:59 |
Alustan toimivuus ja akselit | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.07.2005 21:02 | |
Arb-lukon toimivuus? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.03.2004 21:34 |