Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.08.2013, 17:38
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Jos korinoikaisutunkki löytyy joltain tutulta niin sillä vaan puskemaan takas.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.08.2013, 20:33
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Jos korinoikaisutunkki löytyy joltain tutulta niin sillä vaan puskemaan takas.
Ei taida löytyä sellasta tutuilta. Vois koittaa normi tunkilla ja lankuilla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2013, 15:09
SuzukiSJ SuzukiSJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.06.13
Sijainti: Hki
Viestit: 33
Perusasetus

Eipä ole vikaa vielä löytynyt. Tuo kylmän moottorin sammuminen ei niinkään haittaa, kun antaa pari min lämmitä niin pelaa nätisti. Ainut mikä häiritsee on se, että kuumalla moottorilla tyhjäkäynti laskee jonnekin 500-600rpm tienoille ja sammuu usein, tämä siis vain kuumalla moottorilla, mikä siis lie? Ja kuinka tuo lämppärinkenno puhdistetaan? Onko mitään tarkempia ohjeita olemassa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2013, 19:08
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Onkos tyypit askarrellut rangen alustoja suzukeihin. Etupään ei pitäisi olla mahdoton prokkis, mut entäs takapää? Askarruttaa takatukivarsien asemonti, riittääkö tila, yms. Linkit kyseisiin projekteihin olisi ihan tervetulleita.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2013, 20:07
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Onkos tyypit askarrellut rangen alustoja suzukeihin. Etupään ei pitäisi olla mahdoton prokkis, mut entäs takapää? Askarruttaa takatukivarsien asemonti, riittääkö tila, yms. Linkit kyseisiin projekteihin olisi ihan tervetulleita.
Kyllä se takapääkin sinne menee
Etupäässä ei ole rangen jakareita vaan kolmilinkki, toimiipi paremmin.

__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2013, 20:20
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Hävittäny sähköt tuulilasin pyyhkijöiltä, mut kaikki sulakkeet näyttäs ehjiltä? Piuhojen päästä ei tuu kuin haamuvirtaa, olisko katkaisija mennyt vai missä vika?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.08.2013, 15:51
BillyJoe BillyJoe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.07.10
Sijainti: Turku
Viestit: 158
Perusasetus

Varaosa-auto harkinnassa


Mitäs mieltä olette? Tuli halpa Suzuki vastaan ja aloin harkitsemaan varaosa-auton hankintaa. Suzuki Samurai vm. -89 ajettu ilmoituksen mukaan 140 000 km. Hintapyyntö on 1200€. Ilmoituksen ja myyjän mukaan ruiskukoneella. No eipä ollut kun katsoin konepellin alle...

Kävin katsomassa ja hyvin pienen koeajonkin kävin tekemässä. Pienen koska ajaminen oli yhtä tuskaa. Pellit oli aivan reikiä täynnä ja lommoilla, mutta suunnitelmissa olikin ottaa autosta vain akselit, vaihde, jakolaatikko, kone, ikkunat ja jotain ovenkahvoja ym. nippeleitä.

Kone kävi epätasaisesti (taitaa olla aika loppu muutenkin) ja pakosarjassa ja -putkessa reikiä joten piti hieman ääntäkin. Bensaa öljyn seassa, ajaminen todella nykivää ja saatuani nelivedon päälle ei se enää irroittanut. Myyjä laski hintaa 1000 euroon. Uskaltaako tuohon sekaantua? 600€ tarjosin ja myyjä sanoi näkemiin.
__________________
Suzuki SJ 413 -87
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.08.2013, 19:43
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Hävittäny sähköt tuulilasin pyyhkijöiltä, mut kaikki sulakkeet näyttäs ehjiltä? Piuhojen päästä ei tuu kuin haamuvirtaa, olisko katkaisija mennyt vai missä vika?
Itse itselleni muistiinpanoksi, moottorin siniseen ja sinipunaiseen johtoon kun tarjoaa sähköä niin moottori kyllä pyörii.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.08.2013, 19:57
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuzukiSJ Näytä viesti
Eipä ole vikaa vielä löytynyt. Tuo kylmän moottorin sammuminen ei niinkään haittaa, kun antaa pari min lämmitä niin pelaa nätisti. Ainut mikä häiritsee on se, että kuumalla moottorilla tyhjäkäynti laskee jonnekin 500-600rpm tienoille ja sammuu usein, tämä siis vain kuumalla moottorilla, mikä siis lie? Ja kuinka tuo lämppärinkenno puhdistetaan? Onko mitään tarkempia ohjeita olemassa?
Onko venttiilinvälykset ok(ettei kanna)?pitäis kyllä ilmetä just toisin päin eli kylmänä hankaluuksia ja lämpösenä pitäis alkaa toimimaan paremmin.
-Toimiiko sähköryyppy oikein???

RAsia poralla reikä mankan takaa(kennon yläpuolelle) ja imurin letku sisään ja alapuolelta puhaltaa paineilmaa,kuitenkin kohtuudella ettei rivat mee vinoiks...
ja lopuks liimaa lätkän siihen koloon...

HAULLA varmaan löytyy tarkat ohjeetkin!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.09.2013, 12:19
SuzukiSJ SuzukiSJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.06.13
Sijainti: Hki
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuzukiSJ Näytä viesti
Eipä ole vikaa vielä löytynyt. Tuo kylmän moottorin sammuminen ei niinkään haittaa, kun antaa pari min lämmitä niin pelaa nätisti. Ainut mikä häiritsee on se, että kuumalla moottorilla tyhjäkäynti laskee jonnekin 500-600rpm tienoille ja sammuu usein, tämä siis vain kuumalla moottorilla, mikä siis lie? Ja kuinka tuo lämppärinkenno puhdistetaan? Onko mitään tarkempia ohjeita olemassa?
Löytyhän se vika tuohon tyhjäkäynti ongelmaan, oli pari alipaineletkuu rikki. Seokset viturallaan, 0,2 oli arvo. Lämppärinkennokin oli näppärä puhdistaa englanninkielisten ohjeiden mukaan.

Pari vikaa ois vielä selvitettävänä.
1) Kylmän koneen pitää antaa lämmetä ennen kuin pystyy lähtemään liikkeelle, muuten sammuu, onko se näiden kaasaripelien ominaisuus? Venttiilivälykset ok.

2) Kaasun kun junttaa pohjaan, niin tuntuu et tukehtuu, mut lähtee kumminkin vetämään sen jälkeen ihan hyvin. Tyhjäkäynnillä, kun laittaa kaasun pohjaan, ottaa kiekkaa iha hyvi. Voisko kaasarissa olla töhnää? Kiihdytyspumppu kunnossa. Kannattaako niitä bensan sekaan laitettavia puhdistusaineita kokeilla?

3) Onko normaalia, kun kylmän koneen käynnistää kytkin pohjassa ja kytkimen päästää ylös, niin auto vähän nytkähtää eteenpäin ja takaperästä kuluu pieni pamaus?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.09.2013, 12:38
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

3 = Ominaisuus taitaa tuo olla. 20graatia ku pakkasta niin tuntuu et karkaa naapurin pihalle kytkintä nostettaessa. Mulle neuvottiin laittamaan lootaan atf:ää normi ölpän tilalle mut ei ole tullut vielä tuossa kokeiltua.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.09.2013, 15:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuzukiSJ Näytä viesti
Löytyhän se vika tuohon tyhjäkäynti ongelmaan, oli pari alipaineletkuu rikki. Seokset viturallaan, 0,2 oli arvo. Lämppärinkennokin oli näppärä puhdistaa englanninkielisten ohjeiden mukaan.

Pari vikaa ois vielä selvitettävänä.
1) Kylmän koneen pitää antaa lämmetä ennen kuin pystyy lähtemään liikkeelle, muuten sammuu, onko se näiden kaasaripelien ominaisuus? Venttiilivälykset ok.

2) Kaasun kun junttaa pohjaan, niin tuntuu et tukehtuu, mut lähtee kumminkin vetämään sen jälkeen ihan hyvin. Tyhjäkäynnillä, kun laittaa kaasun pohjaan, ottaa kiekkaa iha hyvi. Voisko kaasarissa olla töhnää? Kiihdytyspumppu kunnossa. Kannattaako niitä bensan sekaan laitettavia puhdistusaineita kokeilla?

3) Onko normaalia, kun kylmän koneen käynnistää kytkin pohjassa ja kytkimen päästää ylös, niin auto vähän nytkähtää eteenpäin ja takaperästä kuluu pieni pamaus?
1-2=se oma kaasari on aika perseestä sen jälkeen kun se rupeaa kiusaamaan!
Toimiihan se automaatti ryyppy oikealla tavalla,Ei varmaan vielä näillä keleillä pitäis olla läpän edes kiinni aamuisin?(jos kiinni,niin jumita se auki asentoon ja kokeile sillaattiis)
WEBER dgv 32/32-36 ois hyvä valinta jos saa edullisesti,Mutta toisaalta swiftin ruiskun saa melkein samaan hintaan...
Jonkun vanhan corollan kaasari käy suoraan jaoltaan ja voi käyttää suzukin omaa ilmanputsaria ja rakenteeltaan simppelimpi olikos se k-koneista !
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.09.2013, 18:49
SuzukiSJ SuzukiSJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.06.13
Sijainti: Hki
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
1-2=se oma kaasari on aika perseestä sen jälkeen kun se rupeaa kiusaamaan!
Toimiihan se automaatti ryyppy oikealla tavalla,Ei varmaan vielä näillä keleillä pitäis olla läpän edes kiinni aamuisin?(jos kiinni,niin jumita se auki asentoon ja kokeile sillaattiis)
WEBER dgv 32/32-36 ois hyvä valinta jos saa edullisesti,Mutta toisaalta swiftin ruiskun saa melkein samaan hintaan...
Jonkun vanhan corollan kaasari käy suoraan jaoltaan ja voi käyttää suzukin omaa ilmanputsaria ja rakenteeltaan simppelimpi olikos se k-koneista !
Pitää tuo automaagiryyppy vielä testata, jos sillä tokenis. Kannattaako sitä bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta kokeilla?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.09.2013, 09:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuzukiSJ Näytä viesti
Kannattaako sitä bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta kokeilla?
En suosittele. Ota kaasari pöydälle ja pura atomeiksi, lopputulos on parempi. Ei noi putsausaineet ihmeitä tee, ja osa ei yhtään mitään Paitsi tietty keventää sun lompakkoa.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.08.2013, 19:49
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 224
Perusasetus

Minkäslaisia paineita olette pitäneet renkaissa?

Alla samuraissa insa sahara turbo 235/75r15 ja paineita oli 1.5bar kun ostin auton. Olen laskenut paineita vähitellen ja nyt on paineet 0.6bar kylmänä. Ajossa nuo lämpiää ja paineet nousee 0.1-0.2bar.

Asfaltilla joku 0.9 tuntui paremmalta, mutta metsäautoteillä/hiekalla tuo 0.6 tuntuu paremmalta. 0.9 renkaan sivut eivät vielä edes pullistuneet, nyt ne sentään pullistuvat hieman.

Miten alas nuo uskaltaa laskea? Vanteissa on beadlock eli renkaat varmaankin pysyvät aika hyvin vanteilla vaikka painetta ei ole paljoa?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 12 (0 jäsentä and 12 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 03:35 (GMT +2).