Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 17.08.2013, 22:11
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Jakarituennassa näkisin että akselinpään puslien etäisyys toisistaan vaikuttaa enemmän ristijoustoon kuin rungonpään puslien malli.
Kun siellä akselissa puslat joutuvat puristumaan kasaan joustossa.

Eli joustoja jakareista haettaessa mahdollisimman isot ja toisiaan lähellä olevat puslat toimii.
toki tämä sitten aiheuttaa akselin kiertymisherkkyyttä jarrutus/kiihdytystilanteessa.

Tiivistettynä. suzukiin rangen jakarit jos jotkut laittaa, niissä on puslien väli lyhyimmästä päästä ja muutenkin lienevät Jimnyn jakareiden jälkeen seuraavana kokovertailussa.

Lenkkipää imo joustaa paremmin kuin tappi, mutta tappipäässäkin jousto riittää mainiosti kunhan se on kohdistetty oikein eikä pusla ole jo lähtötilanteessa purituneena ääriasentoon tai lähelle sitä.
Itse vielä parantelin tappipäätä lyhentämällä rungon korvakon sisälle jäävää osuutta
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
 

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 07:48 (GMT +2).