Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2013, 17:57
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Vähän puntarilla rupee olla koko akselien vaihto jos siinä kerta tollanen show pitää vetää katsastukseen joka vuosi ja kerta tuli vedettyä parin sadan euron vaimennusmatotkin koko autoon,niin pahalla tuurilla joutuis nekin repimään pois sen paino asian kantilta(butyyli/bitumi iki purkkaa,pakkasessakin joustavaa)
Jos panostais noikin rahat vaikka arbin lukkoon eteen ja karpiolan vetareihin ja sit eteen toi olis vissiin aika passeli toi garyn rockin linkin tg!pitää vissiin hakea pankista visa-kortti ja alkaa opettelemaan toi muualta maailmasta tilaaminen(kerran kävin helsingissä ja siinäkin oli pitkäks aikaa sulattelemista)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2013, 07:25
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Kierrejousia tekis vieläkin mieli ja akselirempan yhteydessä vois tehdä kiinnikkeet ja pedit valmiiksi.

Mitäs tukivarsia kannattaa käyttää?
Defenderin, rangen, land cruiserin vai joku muu?

Onko käytännössä merkitystä runkoon tulevalla päällä se, että onko se tappi vai lenkki? Ituitio sanoo tapin tuntuvan paremmalta vaihtoehdolta, mutta käytönnössä ei kokemusta.

Huollon helppouden kannalta olis kiva jos kaikki neljä olis samanlaisia, eli voiko taakse tehdä tosta noin vaan vastaavat kuin rangessa yms. on edessä ja vielä leimakelpoisena? Miten se vaikuttaa ajettavuuteen jos verrokkina on nelilinkki tms.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2013, 08:40
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Kierrejousia tekis vieläkin mieli ja akselirempan yhteydessä vois tehdä kiinnikkeet ja pedit valmiiksi.

Mitäs tukivarsia kannattaa käyttää?
Defenderin, rangen, land cruiserin vai joku muu?

Onko käytännössä merkitystä runkoon tulevalla päällä se, että onko se tappi vai lenkki? Ituitio sanoo tapin tuntuvan paremmalta vaihtoehdolta, mutta käytönnössä ei kokemusta.

Huollon helppouden kannalta olis kiva jos kaikki neljä olis samanlaisia, eli voiko taakse tehdä tosta noin vaan vastaavat kuin rangessa yms. on edessä ja vielä leimakelpoisena? Miten se vaikuttaa ajettavuuteen jos verrokkina on nelilinkki tms.
Omani tein neljästä lj-70 takatukivarresta.

Yritin etsiä rangentukivarsia joissa rungonpää on lenkki, ajatuksena että sillä saisi paremmat joustot, mutta en sellaisia löytännyt.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2013, 10:21
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Kyllä mun kokemuksien perusteella tappipää joustaa paremmin kuin lenkki. Omassa SJ:ssä edessä rangen varret, ja takana jonkun pajeron lenkkipäät, ja kyllä takapää joustaa tosi huonosti verrattuna etupäähän. Lenkkipäästä loppuu kiertymisvara tosi äkkiä. Voi kyllä olla että jos akselin päässä olisi pehmeämmät puslat niin venyis paremmin, kun nyt tuntuu että ne ei paljon periksi siellä anna...

Jimnyn alusta on myös lenkkipäillä tottakai, mutta ei ole tullut tutkittua että mikä siellä ekana alkaa rajoittamaan joustoa...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2013, 16:30
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Miten tuollanen alusta käyttäytyy maantieajossa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2013, 16:46
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Miten tuollanen alusta käyttäytyy maantieajossa?
Karmeehan se on ajaa , varsinkin noilla 33" pitbulleilla.

Tosin napoja en ole omastani kääntännyt joten en ole paras puhuja.

Edit. ja korotettukkin on vähintään se 3"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2013, 22:11
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Jakarituennassa näkisin että akselinpään puslien etäisyys toisistaan vaikuttaa enemmän ristijoustoon kuin rungonpään puslien malli.
Kun siellä akselissa puslat joutuvat puristumaan kasaan joustossa.

Eli joustoja jakareista haettaessa mahdollisimman isot ja toisiaan lähellä olevat puslat toimii.
toki tämä sitten aiheuttaa akselin kiertymisherkkyyttä jarrutus/kiihdytystilanteessa.

Tiivistettynä. suzukiin rangen jakarit jos jotkut laittaa, niissä on puslien väli lyhyimmästä päästä ja muutenkin lienevät Jimnyn jakareiden jälkeen seuraavana kokovertailussa.

Lenkkipää imo joustaa paremmin kuin tappi, mutta tappipäässäkin jousto riittää mainiosti kunhan se on kohdistetty oikein eikä pusla ole jo lähtötilanteessa purituneena ääriasentoon tai lähelle sitä.
Itse vielä parantelin tappipäätä lyhentämällä rungon korvakon sisälle jäävää osuutta
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2013, 22:15
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Vähän puntarilla rupee olla koko akselien vaihto jos siinä kerta tollanen show pitää vetää katsastukseen joka vuosi ja kerta tuli vedettyä parin sadan euron vaimennusmatotkin koko autoon,niin pahalla tuurilla joutuis nekin repimään pois sen paino asian kantilta(butyyli/bitumi iki purkkaa,pakkasessakin joustavaa)
Jos panostais noikin rahat vaikka arbin lukkoon eteen ja karpiolan vetareihin ja sit eteen toi olis vissiin aika passeli toi garyn rockin linkin tg!pitää vissiin hakea pankista visa-kortti ja alkaa opettelemaan toi muualta maailmasta tilaaminen(kerran kävin helsingissä ja siinäkin oli pitkäks aikaa sulattelemista)
Perutaan nää puheet sittenkin,Vissiin ei oo tullut snickerssiä syötyä kun mieliala vaihtelee kun jollakin pahaisella pikku-tytöllä..
Eli ne toyotalaiset sinne alle vaikka katsastusmiestä uhmaten/uhkaamalla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2013, 11:10
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Ln-65 akselit tuli haettua ja muutama kysymys heti alkuun?

Miten on porukka toteuttannut ohjauksen toyotan akseleilla?

Lowrange tarjoaa käypän näköistä pakettia:

http://www.lowrangeoffroad.com/index...steer-kit.html

Tulee vaan aika kalliiksi kotiovelle rahdattuna.

Erottaako akselista muuta kuin purkamalla murikan onko se turbollisesta vai vaparista?

Perän laakereissa se ero ilmeisesti?

Laitetaanko Pajares kimppatilaus Lowrangelle vetämään?

Edit. Ei säästä rahdeissa vaikka tilaisi 10 kerralla.

Viimeksi muokannut SptV : 18.08.2013 11:12
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.08.2013, 11:34
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SPTV Näytä viesti
Ln-65 akselit tuli haettua ja muutama kysymys heti alkuun?

Miten on porukka toteuttannut ohjauksen toyotan akseleilla?
.
Itsellä on rojektissa hiluksin omat kääntövarret, oikean puolen raidetangon pää on hj:iin, johon tulee simpukalta tuleva vetotanko kiinni.
Miksi näin? Katselin kyllä kanssa noita high steering kittejä ja tulin siihen tulokseen, että sisäänjousto kärsisi liikaa muuttamatta runkoa, kun nuo ohjausvarret nostaa tangot niin ylös, että osuvat äkkiä runkoon. Riippuu tietty minkä korkuista kippoa on tekemässä.
Toki nyt tietty ohjaustangot menee alempana, mutta eiköhän ne jotenkin saada suojattua.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.08.2013, 12:57
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

TG:n varsilla tuli juurikin tuota ongelmaa vastaan että raidetanko on jo liian ylhäällä ja piti sisäänjousto rajoittaa sen mukaan.
No tuo nyt on muutenkin melko tönkkö ja pienet joustot joten parin sentin menetys ei varmaankaan vaikuttanut mitään,.

Ln65 ei ole kuin vaparia. Ja jos orggis murikat niin 4.56 välitys jos sitä hait. Laskemalla selviää onko joku välityksen vaihtanut.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.08.2013, 14:43
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
TG:n varsilla tuli juurikin tuota ongelmaa vastaan että raidetanko on jo liian ylhäällä ja piti sisäänjousto rajoittaa sen mukaan.
No tuo nyt on muutenkin melko tönkkö ja pienet joustot joten parin sentin menetys ei varmaankaan vaikuttanut mitään,.

Ln65 ei ole kuin vaparia. Ja jos orggis murikat niin 4.56 välitys jos sitä hait. Laskemalla selviää onko joku välityksen vaihtanut.
Lockrightin meinasin tilata. Amerikan sivulla puhutaan turbollisen ja turbottoman lukosta..

http://www.summitracing.com/parts/pw...ew/make/toyota

http://www.summitracing.com/parts/pw...ew/make/toyota
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.08.2013, 12:06
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

http://www.fourwheeler.com/how-to/12...-axle-upgrade/

Tuolla sanotaan perien eroksi pikkurattaiden lukumäärä. Tehty joko kahdella tai neljällä rattaalla.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.08.2013, 12:08
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Itsellä on rojektissa hiluksin omat kääntövarret, oikean puolen raidetangon pää on hj:iin, johon tulee simpukalta tuleva vetotanko kiinni.
Miksi näin? Katselin kyllä kanssa noita high steering kittejä ja tulin siihen tulokseen, että sisäänjousto kärsisi liikaa muuttamatta runkoa, kun nuo ohjausvarret nostaa tangot niin ylös, että osuvat äkkiä runkoon. Riippuu tietty minkä korkuista kippoa on tekemässä.
Toki nyt tietty ohjaustangot menee alempana, mutta eiköhän ne jotenkin saada suojattua.
Käykö HJ:n oikeanpuolen pallo suoraan hiluxin raidetankoon? Onko sama kartio kuin hiluxin omassa?
Mikä kierre on hj:n raidetangolta simpukalle lähtevässä pallossa?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.08.2013, 15:36
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SPTV Näytä viesti
Käykö HJ:n oikeanpuolen pallo suoraan hiluxin raidetankoon? Onko sama kartio kuin hiluxin omassa?
Mikä kierre on hj:n raidetangolta simpukalle lähtevässä pallossa?
Kyllä se siihen tuntu passaavan.
Siitä ei itsellä ole täyttä varmuutta, mut oiskos siinä vetotangossa se "pienempi" eli 21x1,5 ?
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.08.2013, 20:15
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Täällä oli aiemmin keskustelua vanteiden käännöstä, mutta mites keskittyy tai kestää kun väärällä puolella ei ole kartioita?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 07:39 (GMT +2).