![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Meneekös TML/ARBin takalukko eteen jos käyttää esim. täällä olevia ensimmäisen setin tikkuja? Eikö perät oo muuten aika samat edessä ja takana, paitti boorit erit tikkujen päissä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jo nuo trail gearin edelliset vetarit ja murrokset olivat todella kestävää kamaa, ja nuo uudet luultavasti vielä paremmat. Ihan varmasti kestää huoletta ajella 33" renkailla kun nuo laittaa! Kestää vielä 35" renkaitakin järkevällä käytöllä. ![]()
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TML:n lukot vielä heikoimmaksi lenkiksi ja kun ne antautuu, niin arbista varaosaa tilalle |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vähän puntarilla rupee olla koko akselien vaihto jos siinä kerta tollanen show pitää vetää katsastukseen joka vuosi ja kerta tuli vedettyä parin sadan euron vaimennusmatotkin koko autoon,niin pahalla tuurilla joutuis nekin repimään pois sen paino asian kantilta(butyyli/bitumi iki purkkaa,pakkasessakin joustavaa
![]() Jos panostais noikin rahat vaikka arbin lukkoon eteen ja karpiolan vetareihin ja sit eteen toi olis vissiin aika passeli toi garyn rockin linkin tg!pitää vissiin hakea pankista visa-kortti ja alkaa opettelemaan toi muualta maailmasta tilaaminen(kerran kävin helsingissä ja siinäkin oli pitkäks aikaa sulattelemista ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kierrejousia tekis vieläkin mieli ja akselirempan yhteydessä vois tehdä kiinnikkeet ja pedit valmiiksi.
Mitäs tukivarsia kannattaa käyttää? Defenderin, rangen, land cruiserin vai joku muu? Onko käytännössä merkitystä runkoon tulevalla päällä se, että onko se tappi vai lenkki? Ituitio sanoo tapin tuntuvan paremmalta vaihtoehdolta, mutta käytönnössä ei kokemusta. Huollon helppouden kannalta olis kiva jos kaikki neljä olis samanlaisia, eli voiko taakse tehdä tosta noin vaan vastaavat kuin rangessa yms. on edessä ja vielä leimakelpoisena? Miten se vaikuttaa ajettavuuteen jos verrokkina on nelilinkki tms. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yritin etsiä rangentukivarsia joissa rungonpää on lenkki, ajatuksena että sillä saisi paremmat joustot, mutta en sellaisia löytännyt. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mun kokemuksien perusteella tappipää joustaa paremmin kuin lenkki. Omassa SJ:ssä edessä rangen varret, ja takana jonkun pajeron lenkkipäät, ja kyllä takapää joustaa tosi huonosti verrattuna etupäähän. Lenkkipäästä loppuu kiertymisvara tosi äkkiä. Voi kyllä olla että jos akselin päässä olisi pehmeämmät puslat niin venyis paremmin, kun nyt tuntuu että ne ei paljon periksi siellä anna...
Jimnyn alusta on myös lenkkipäillä tottakai, mutta ei ole tullut tutkittua että mikä siellä ekana alkaa rajoittamaan joustoa...
__________________
-Pauli- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli ne toyotalaiset sinne alle vaikka katsastusmiestä uhmaten/uhkaamalla ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ln-65 akselit tuli haettua ja muutama kysymys heti alkuun?
Miten on porukka toteuttannut ohjauksen toyotan akseleilla? Lowrange tarjoaa käypän näköistä pakettia: http://www.lowrangeoffroad.com/index...steer-kit.html Tulee vaan aika kalliiksi kotiovelle rahdattuna. Erottaako akselista muuta kuin purkamalla murikan onko se turbollisesta vai vaparista? Perän laakereissa se ero ilmeisesti? Laitetaanko Pajares kimppatilaus Lowrangelle vetämään? Edit. Ei säästä rahdeissa vaikka tilaisi 10 kerralla. Viimeksi muokannut SptV : 18.08.2013 11:12 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miksi näin? Katselin kyllä kanssa noita high steering kittejä ja tulin siihen tulokseen, että sisäänjousto kärsisi liikaa muuttamatta runkoa, kun nuo ohjausvarret nostaa tangot niin ylös, että osuvat äkkiä runkoon. Riippuu tietty minkä korkuista kippoa on tekemässä. Toki nyt tietty ohjaustangot menee alempana, mutta eiköhän ne jotenkin saada suojattua.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#11
|
|||
|
|||
![]() Gurut hoi.
Nonni. Pitäs saaha tietoa että mitäkä eroja on 410 ja 413 akseleissa. Ostin varmuuella 410 taka-akselin koska edellinen omistaja oli hitsannu kempin tuoho edelliseen. Vanhassa akselissa kardaanin laippa 45mm ja uudessa 42, raideleveydessä vanha akseli n.1cm lyhyempi. Jarrurummut samankokoset mutta erimalliset. Vanhassa jarrukilpi,tai mikälie paljon isompi ja välissä joku irrotettava renkula. Uudessa akselissa tätä ei ole. Onko siis tämä vanha akseli ja kardaanit peräisin 413 suzukista. Auto on 89vm 410. Kardaanin paksun osan halkaisija 51mm. Kardaanin laippojen pulttijako vanhassa 78mm ja uuessa 74.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
-89 410 ? Jokin ei nyt täsmää
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Sori 88. Ainaki käyttöönottovuosi
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit. Tuolta löytyy mittoja http://www.suzukiclubuk.co.uk/index....hp&f=12&t=2801
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 12.09.2016 14:03 |
#16
|
|||
|
|||
![]() Noviisi vailla apua.
Moi.
Ostin joku aika sitten kauan haaveilemani Suzuki Samurain vuosimallia -89. Auto on alkanut pitämään laahaavaa/rohisevaa ääntä ajaessa, enkä ole onnistunut paikalistamaan mistä ääni johtuu. Onko kokeneemmilla alan harrastajilla vinkata pajaa/asiantuntevaa harrastajaa jonka luona voisi suzukia käyttää arviossa mikä on rikki ja mitä kaikkea mahdollisesti kannattaa korjata? ![]() -Ville |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
||||
|
||||
![]()
^ Kiitos 4WD jakolaatikon momenteista!
![]()
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB "Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös" |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ilmeni pienoisia ongelmia tuon jakolaatikon kanssa. Keppi jumi vapaalle, pienen väkivallan jälkeen alko vaihteet taas löytyä, siirtäjät loppu? Vai pystyykö niitä säätämään? Viimeksi muokannut Jiiäffä : 12.09.2016 19:27 |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Kun pyöritit uudemman akselin pinjonia niin pyörivätkö molemmat takavetarit saman verran (1 kierroksen)? (Eikös vanhassa olllut kemppi ja uudessa ei)
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys! Aloitetaanpa forumille kirjoittelu kysymyksellä. Olisiko kenelläkään kokemuksia -98 Grand Vitaran rengaskokoon liittyen. Mikä mahtaa olla suurin koko, joka sopii pyörimään 2" jousikorotuksen kanssa. Aikomuksena korottaa autoa jimnybitsin procomp 2" lift kitillä ja laittaa alle vähän karkeampaa rengasta.
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Saako lämppärin kennon irti nätisti? Vai pitääkö purkaa koko koelauta?
|
#25
|
||||
|
||||
![]() -JakolaatikkoLainaus:
![]() |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |