Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2013, 19:59
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
No ihan varmasti täytyy samalla tavalla duunailla kiinnikkeitä, oli mitkä akselit hyvänsä!

Hilux on lehtijousilla, ja ei taida osua jousipedit oikeille kohdille, ja LJ on taas kierrejousilla(tai onhan niitä vissiin myös lehdilläkin jotain malleja), joten jousipedit joutuu rakentamaan niihinkin samalla tyylillä, ja vielä poistamaan mahdolliset tukivarsien korvakkeet. Ja iskareille uudet kiinnitykset yms. Pinjoneihin on olemassa spacereitä ja laippoja joilla onnistuu suzukin omien kardaaneitten kiinnitys suoraan tojotalaisiin.

Eli mistään bolt-on akseli swapeista on turha kyllä haaveilla!
Lähinnä mietitytti1.kardaaninkulmat,hiluxin akselissa vissiin keskellä murikka ja lj:n ei olis keskellä(eli parempi suzukin kantilta)
2.hiluxin ja lj:n akseleiden painoerot(ja kenties kestävyys erot)
Ja tarkoituksena olis riisua akseli ihan puhtaaksi ja rakennella kiinnikkeet kunnon tavarasta joten sen ei väliä
ja toihan on hyvä tietää että on jotain sovitelaippaa olemassa(pystyy tekeen ite nekin)
3.joku sanoo vielä et täytyyköö katsastukseen olla jotain ihmeellistä vai riittääkö niille a.samurain leveys+b.hilux/lj leveys ja se et se osuu tohon +100mm skaalaan vai?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2013, 20:19
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Lähinnä mietitytti1.kardaaninkulmat,hiluxin akselissa vissiin keskellä murikka ja lj:n ei olis keskellä(eli parempi suzukin kantilta)
Hiluxissa käsittääkseni vain taka-akselissa on murikka keskellä, mutta en tiedä miten paljon tuo vaikuttaa mihinkään jos on kardaanissa vähän sivuttais heittoa...
Lainaus:
2.hiluxin ja lj:n akseleiden painoerot(ja kenties kestävyys erot)
Ja tarkoituksena olis riisua akseli ihan puhtaaksi ja rakennella kiinnikkeet kunnon tavarasta joten sen ei väliä
Akselimassoihin en ole perehtynyt, mutta uudemmissa LJ:ssä on kaiketi vähän järeämpää sisuskalua etuakselissa ainakin.
Lainaus:
ja toihan on hyvä tietää että on jotain sovitelaippaa olemassa(pystyy tekeen ite nekin)
Jep. Sovitespacerit saattavat vain olla liikaa kardaanin välissä, ellei akseleita sovita paikoilleen kardaanin pituuden mukaan. Tuo pinjonin laipan korvaava soviteosa taas ei tuo lisää pituutta, joten sinänsä parempi. Sitä kyllä ei iha jokainen kotiseppä rakentele boorituksineen yms! Vastaavaa laippaa on olemassa myös jakiksen lähtöihin, joissa taas toyotan jako, jos haluaa käyttää toyotan järeämpiä kardaaneita suzukin omien sijaan.
Lainaus:
3.joku sanoo vielä et täytyyköö katsastukseen olla jotain ihmeellistä vai riittääkö niille a.samurain leveys+b.hilux/lj leveys ja se et se osuu tohon +100mm skaalaan vai?
Akselimassat kiinnostaa, mutta kaikissa akseleissa on enemmän kuin tarpeeksi kantavuutta suzukikäyttöön. Eikä siinä muuta tarvitse kuin Samurain akselista leveys, koska alla olevat akselithan saa mittailtua konttorilla. Ja kannattaa muistaa, että järeämmät akselit VÄHENTÄVÄT auton kantavuutta pykälien mukaan, niin älyttömältä kuin se kuulostaakin, joten saattaa joutua rekisteröimään kaksipaikkaiseksi.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2013, 05:53
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ja kannattaa muistaa, että järeämmät akselit VÄHENTÄVÄT auton kantavuutta pykälien mukaan, niin älyttömältä kuin se kuulostaakin, joten saattaa joutua rekisteröimään kaksipaikkaiseksi.
Eihän tuo ole älytöntä, on siinä rungolla enemmän rasitusta hanskata painavamman akselin liikkeitä.

Tämä taitaa olla ainut asia mikä pistää itellä vastaan, koska akselimassa on jo lähellä maksimia ja en jaksa alkaa jumppaamaan osia irti joka leimalle.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 20:34 (GMT +2).