![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Edit. Tuolta löytyy mittoja http://www.suzukiclubuk.co.uk/index....hp&f=12&t=2801
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 12.09.2016 14:03 |
|
#2
|
|||
|
|||
Noviisi vailla apua.
Moi.
Ostin joku aika sitten kauan haaveilemani Suzuki Samurain vuosimallia -89. Auto on alkanut pitämään laahaavaa/rohisevaa ääntä ajaessa, enkä ole onnistunut paikalistamaan mistä ääni johtuu. Onko kokeneemmilla alan harrastajilla vinkata pajaa/asiantuntevaa harrastajaa jonka luona voisi suzukia käyttää arviossa mikä on rikki ja mitä kaikkea mahdollisesti kannattaa korjata? ![]() -Ville |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#4
|
||||
|
||||
|
^ Kiitos 4WD jakolaatikon momenteista!
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB "Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös" |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Samuraissa ei oo kardaani käppäriä,Vaan ne on pyörissä.
Ota pyörä kerrallaan ilmaan ja pyörittele niin kyllä se sieltä löytyy. Jos ääni pahenee jarruttaessa,Niin on pinta jostain loppu. Jos menee käsi kädessä nopeuden kanssa,Niin kääntyisin pyöränlaakerin puoleen. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ei liity jarruihin sen verran tutkin. ääni alkaa tasaisesti kun lähtee liikkeelle ja jarruttaessa ei pahene. Mites tuo pyörienlaakereiden vaihtaminen? Ei taida ilman prässiä onnistua? Ajattelin vaihtaa/vaihdattaa eteen ja taakse samalla kertaa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
.-Hiljeneekö ääni jos kääntää jompan kumpaan suuntaan ajossa? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ilmeni pienoisia ongelmia tuon jakolaatikon kanssa. Keppi jumi vapaalle, pienen väkivallan jälkeen alko vaihteet taas löytyä, siirtäjät loppu? Vai pystyykö niitä säätämään? Viimeksi muokannut Jiiäffä : 12.09.2016 19:27 |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kun pyöritit uudemman akselin pinjonia niin pyörivätkö molemmat takavetarit saman verran (1 kierroksen)? (Eikös vanhassa olllut kemppi ja uudessa ei)
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Joo vanhassa kemppi. Eipä tullu tuota aateltua. Mutta kuitenkaa kardaani ei sovi paikoilleen.
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Tervehdys! Aloitetaanpa forumille kirjoittelu kysymyksellä. Olisiko kenelläkään kokemuksia -98 Grand Vitaran rengaskokoon liittyen. Mikä mahtaa olla suurin koko, joka sopii pyörimään 2" jousikorotuksen kanssa. Aikomuksena korottaa autoa jimnybitsin procomp 2" lift kitillä ja laittaa alle vähän karkeampaa rengasta.
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Saako lämppärin kennon irti nätisti? Vai pitääkö purkaa koko koelauta?
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Koko kojelaudan joutuu purkamaan ja lämmityslaitesysteemin kanssa jos haluaa kennon vaihtaa. Loppupeleissä ei ole niin iso homma kun voisi kuvitella.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#16
|
||||
|
||||
-JakolaatikkoLainaus:
) niin olet varmaan nostanut keppiä samalla ko vaihtanut nii lähti paikalta. Onnistuu päältäpäin meisselillä laittaa siirtäjät(kö?) kohille. Itse käytin laatikon irti ja kepin puolen avasin.
|
|
#17
|
|||
|
|||
|
Sain tuon vuosi sitten säkissä ostamani sj410 katsastettua ja auto pelaa kuin kello muuten paitsi voimansiirto ääntää aivan jumalattoman kovaa.
Onko näissä ollut takaperissä/ jakolaatikoissa ongelmia? Uudet öljyt on vaihdettu joka paikkaa. Takaperä oli ainut missä oli harmaat öljyt. Ääni alkaa heti liikkeelle lähtiessä ja kovenee vauhdin mukaan. Takaperästä tuntuisi kuuluvan, mutta voiko olla myös jakolaatikko? |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#19
|
|||
|
|||
|
Tein äsken tuossa vikaselvitystä ja viaksi paljastui oikea takapyörän laakeri. Jakolaatikko ja takaperä ihan hiljaisia, päälaatikko ääntää vähän 1-3 vaihteilla eli pitäs jossain vaiheessa sekin aukaista
Viimeksi muokannut Matti_ : 24.09.2016 16:13 |
|
#20
|
||||
|
||||
SJ410 kaasutinkysymys
Alkaa katsastuksessa vanha kulunut Aisin kaasutin tuottaa ongelmia päästömittauksessa.
Vaihtoehdoksi on tarjottu korvauskaasutinta Zenith-Stromberg 125:ttä. Tämä kuulemma parantaa hieman vääntöä alakierroksilla mutta vaati melkoisen paljon sovitustöitä. Onko jollakin palstalaisella kokemusta ko. kaasuttimesta ja sen sovitustöistä?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |