Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2013, 22:02
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Halpaa?


Mulla on hiluksi joka leimattu huoltoautoksi,ja sillon laskennallisesti vero putos joku 7€/vuosi ja todellisuudessa ei sitäkään. YN110 hiluksin kokonaismassa tais olla jotain 2230 kg,ainaki alle 2300.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2013, 07:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mulla on hiluksi joka leimattu huoltoautoksi,ja sillon laskennallisesti vero putos joku 7€/vuosi ja todellisuudessa ei sitäkään.
Laskennallisesti ja todellisuudessa ne on sentilleen samat mitä ennenkin. En ymmärrä ollenkaan. Kattokaa ny noita Trafin verosivuja uudestaan (linkki ed. sivulla) ja sanokaa sit muuttuuko ne vai ei. No, laitetaan vielä tähänkin:
Lainaus:
Uudemmat ajoneuvot verotetaan CO2-tiedon ja vanhemmat ajoneuvot kokonaismassan perusteella

Ajoneuvoveron perusvero perustuu auton valmistajan ilmoittamiin CO2-päästötietoihin. Jos autolla ei ole ajoneuvoliikennerekisterissä päästötietoa, vero perustuu auton kokonaismassaan.

Paketti- ja kaksikäyttöautojen veroperuste määräytyy käyttöönottovuoden perusteella seuraavasti:



Vakuutusmaksut taas täysin eri asia, ne voi noustakin.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.08.2013 07:38
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2013, 08:36
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Pitäs olla aika selkee kahtoo tailukosta.
Vm 84 hilun kokonaispaino on 2410.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2013, 19:22
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Eikö ln110 ekstra hytillä ollut bensakoneella takana kova penkki ja vyöt ja rekisteriotteessa luki henkilömäärä 2+2? Vai muistanko aivan pieleen?

Sama kääpiöille tarkoitettu tila diiselissäkin on ja tulpatut reiät vöille. Pakettiautoonhan ei vanerijakkaroita pysty rekisteröimään, jos ei niitä alun perin ole ollut. Mutta mitäs jos onkin huoltoauto?

Joskus olisi kätevä kuskata ihan laillisesti ylimääräistä kyytiläistä, ettei tartte lattialla makuuttaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2013, 20:10
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Eikö ln110 ekstra hytillä ollut bensakoneella takana kova penkki ja vyöt ja rekisteriotteessa luki henkilömäärä 2+2? Vai muistanko aivan pieleen?

Sama kääpiöille tarkoitettu tila diiselissäkin on ja tulpatut reiät vöille. Pakettiautoonhan ei vanerijakkaroita pysty rekisteröimään, jos ei niitä alun perin ole ollut. Mutta mitäs jos onkin huoltoauto?

Joskus olisi kätevä kuskata ihan laillisesti ylimääräistä kyytiläistä, ettei tartte lattialla makuuttaa.
Juu ei onnistu. Mut vieläkös pakettiautossa saa olla kyydissä kuorman lastaukseen ja purkuun tarvittavaa talkooväkeä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2013, 20:38
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Juu ei onnistu. Mut vieläkös pakettiautossa saa olla kyydissä kuorman lastaukseen ja purkuun tarvittavaa talkooväkeä?
Tuosta pykälästä en edes tiennyt, että mahdoton sanoa, miten on. Talkoohommaa se on tyhjäntoimittaminenkin, eikö niin?

Viimeinen kyytiläinen sanoi, että ei se lattialla ronottaminen mitään, mutta kun kardaanikyttyrä hakkaa kyljen mutkalle.

Käskimmekin sen oitis lavalle ressun alle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2013, 20:40
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Pakettiautoonhan ei vanerijakkaroita pysty rekisteröimään, jos ei niitä alun perin ole ollut. Mutta mitäs jos onkin huoltoauto?
Pakettiauto (N-luokan ajoneuvo) se huoltoautokin on.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2013, 21:23
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mulla on hiluksi joka leimattu huoltoautoksi,ja sillon laskennallisesti vero putos joku 7€/vuosi ja todellisuudessa ei sitäkään. YN110 hiluksin kokonaismassa tais olla jotain 2230 kg,ainaki alle 2300.
Siis onko tuo YN110 se n.1990 nelivetoinen sillä reilun 2 litran bensa koneella?

Jos on, niin omapino taitaa pyöriä noin 1600-1700 kg, ja siten kokonaispaino on todennäköisesti yli 2300 kg.

Mutta jos nimenomaan olet rekisteriotteesta tarkistanut, niin sitten uskon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.08.2013, 21:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis onko tuo YN110 se n.1990 nelivetoinen sillä reilun 2 litran bensa koneella?

Jos on, niin omapino taitaa pyöriä noin 1600-1700 kg, ja siten kokonaispaino on todennäköisesti yli 2300 kg.

Mutta jos nimenomaan olet rekisteriotteesta tarkistanut, niin sitten uskon.
En ny viittti lähtee papereita tutkiin mut muistaakseni oli kokonais massa 2210kg,ja omapaino 1540kg. Koneena oli alunperin 4Y joka siis 2.2 litranen pensakone. Vuosimalli on-89 ja nelivetoisista puhutaan. Dieselissä tais olla enemmän kokonais painoo,ja painavampi konekin,pensa koneen paino oli140kg kun turbodieselin(2L-t) 222kg. Eri hiluissa koneen ja vuosimallin mukaan on pikku heittoja,uudemmissa pensa koneisissa oli eri painoja kun konetyyppikin oli 4Y-e ja ainakin ln-65 oli enemmän veto painoo ja muistaakseen myös kokonaispainoo,jarrullista vetopainoa melko huvittavat 3050kg siis ln65 ja YN110 vain 1500kg!!
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2013, 21:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
jarrullista vetopainoa melko huvittavat 3050kg siis ln65 ja YN110 vain 1500kg!!
Nyt menee ristiinkytkentämassat ja valmistajan sallimat massat sekaisin. Diisselissäkään valmistajan sallima ei ainakaan yli 2000 kg ole.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.08.2013, 00:00
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Nyt menee ristiinkytkentämassat ja valmistajan sallimat massat sekaisin. Diisselissäkään valmistajan sallima ei ainakaan yli 2000 kg ole.
En viittis sateeseen lähtee kattomaan mut LN65 otteesta olin lukevinani 3050kg,ja eikös siinä lukenu justiinsa jarrullisen kärryn suurin kokonaismassa,muistaakseni myös Lj tojossa oli lähelle samat vetopainot. Lukeekos siinä otteessa mitään ristiinkytkentä massoja? Siinä tyyppikilvessähän lukee vaik mitä mut poliisi ei niihin ota mitään kantaa,siks en niitä ota huomioon. Siitä on mulla kans käsitys et uudemmissakaan hiluissa ei oo ku parisen tonnia jarrullista painoo.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.08.2013, 00:09
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Otteessa nyt saattaa lukee ihan mitä sattuu.

Itellä oli RJ:ssä otteessa jarrullisen vetomassa 2000kg, samoin on tossa runnerissa, sekä vanhassa takapotku hiacessa.

Sen sijaan monella kaverilla on huoltoauto-LJ:ssa jarrullisen kärrin vetomassa otteessa 3500kg
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.08.2013, 09:29
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
En viittis sateeseen lähtee kattomaan mut LN65 otteesta olin lukevinani 3050kg,ja eikös siinä lukenu justiinsa jarrullisen kärryn suurin kokonaismassa,muistaakseni myös Lj tojossa oli lähelle samat vetopainot. Lukeekos siinä otteessa mitään ristiinkytkentä massoja? Siinä tyyppikilvessähän lukee vaik mitä mut poliisi ei niihin ota mitään kantaa,siks en niitä ota huomioon. Siitä on mulla kans käsitys et uudemmissakaan hiluissa ei oo ku parisen tonnia jarrullista painoo.
Mun LN46:ssa oli 3000kg jarrullisen kärryn vetomassa. Omamassa oli 1450kg, kokonaismassaa en muista...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.08.2013, 10:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Jos ne massat on siinä otteen etusivulla O.1 ja O.2 -kohdissa niin ne on valmistajan sallimat, mut jos erikoisehdoissa "Tieliikenteessä sallittu suurin perävaunumassa jarruin" niin silloin ne voivat olla ristiinkytkentäkatsastuksessa aikoinaan 1,5x kokonaismassaan asti hyväksyttyjä painoja ta muuten vaan jonkin muun seikan rajoittamia. Ja näitä entisaikaisia 1,5x ylimassoja ei enää oo aikoihin voinut lisätä jos niitä ei oo aiemmin ollu merkattuna, vaikka autot olis identtisiä. Kaikkien LJ:den valm.sallima on 2000 kg vaikka otteessa 3500 kg.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hilu-x j.mustola O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.01.2012 20:54
Ostetaan paku huoltoautoksi larrylawn O/M/V Ajoneuvot 0 02.09.2008 17:29
Huoltoautoksi Savis Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2006 14:10
M:Hilu-X Nalle O/M/V Ajoneuvot 3 06.05.2006 19:24
M:Hilu-X Nalle O/M/V Muut 8 11.12.2005 21:53


Sivu luotu: 19:04 (GMT +2).