![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jooh elikkäs. Kaiken uhalla tuollaisen harrastekiikun tempasin. ![]() Vähän vaiheessa vielä, mutta piti saada maaliin ja ulkosäilytykseen pois tieltä kesäloman ajaksi. Korkeutta tuli 120 cm, leveyttä noin 40 cm ja pituutta viitisen metriä. Kolmen millin tavarasta ja päällä oleva vaneri 35 mm paksua viirapintaista, luulisi kestävän. Pultilla kiinnitettävät väliputketkin löytyy, voi vaihdella paikkoja tarvittaessa jos ovat tiellä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ehdottomasti videota kehiin ensimmäisestä päälle ajosta...
![]() Vaan siistiä työtä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo voihan tuossa pumppu hakata ekalla koeponnistuksella. ![]() Tarvii varmaan tikkaatki tuohon vielä askarrella, että pääsee autosta yläilmoissa poiskin.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Entäpä jos korottaa alustaa sen verran, että mahtuu hommailemaan siellä auton alla...
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Harmi että noin kaukana.....
Siis tuo ensimmäinen AsennusAsentoon auton ajo olisi kiinnostavaa katseltavaa! ja jos olisi minun suunnittelemat, niin nuo 120cm korkeat taittopiste-, ja tukipiste olisi rampin sisältä "ristirevattu", vaikkakin varmaankin kestää ilman "revausta", niin siinä vaiheessa kun jotain repii alla, niin jo parin sentin huojuminen häiritsee; ainakin minua.
ja tuo tikapuiden puute; voi hyvin korjata hitsaamalla poikkipuolat 35 cm välein tuohon toiseen pukkiin: Jos ei osaa käyttää turvavyötä/ohjauspyörää/penkkiä tukipisteenä, niin ei kannata päästää ajamaan k.o rampille! ja vaikka 5 cm kourua tuohon ajoramppiin, niin pysyisi varmemmin rampilla? kattoturvatuotteista kävelyrampit on ok noiden vaneerien tilalle, pitää toki tukea lisää.... p.s kannattaskohan kasata "jonkin verran" vanhaa ha-rengasta tuonne rampin kippauspuolelle pehmikkeeksi, voi olla että säästää jarruja (siis kun lähtee kippaamaan, niin jarru on varmasti pohjassa, ja kunnolla?) maastotunkilla voi sitten ottaa nuo pehmennyskumit pois. p.ss tuommoiset mekaaniset jutut kiinnostaa pikkupoikia, onhan lukon takana, ettei kuskaa pyörän tarakalla toiselle puolen kylää ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Näin rakennusinsinöörin roolissa
Siistin näköset pukit!
Komppaan BJ-40/76:tä. Laitahan vielä varmuuden vuoksi jostain 10mm (3mm vahvat?) leveestä lattaraudasta ristit noiden korkeiden putkien osalle. Riittää varmaan kun laittaa "päimmäisiin" eli noi keskijalat ei kaivannee. Vielä selkeytyksen vuoksi niin ristit siis tosiaa suunnassa niin että kun katsot pukkeja edestäpäin niin näet 2kpl pientä X:ää ja yhden isomman X:n siinä keskellä mikä sulla tulee pulteilla kii. Ei liika varmuus tapa ja kypärä päässä kun ajat ekan kerran ![]() Vielä kun nuo sais saranalla "maahan" kiinni tosta kippauskohdasta jottei lähäre liikkeelle ku tulee iskee etupään maahan mutta joo, jotkut iskunvaimentimet sinne alle eli ne vanhat kumekset niin on varmaan paremmat.. Käytännössä sulla on koko auton kuorma hetken aikaa noilla ensimmäisillä korkeilla putkilla joten ne on syytä ainakin tukea ristiin vaikket muuta tukisikaan. Ja jos vielä niin niihin viimmesiin eli etupäässä oleviin voisi laittaa keskelle poikkiputket kun sinne taas tulee se auton paino kertaa x määrä liikkeen pysäytyksestä tulevaa voimaa niin kun laitat keskelle vaakakapulat niin ei taaskaan pelota niin paljoa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jaa että tukisi nuo pukit toisiinsakin isolla X:llä? Menee kulkuväylä tukkoon edestä, mutta estäisipä ainakin mahdollista huojumista.
Itse pukkiin en vinoreevoja laittanut, kun onhan tuossa jo itsessään kolmiorakenne tukemassa tuota päädyssä olevaa suorakaidetta. Taas ne pikku äxät jäi päätyihin laittamatta, kun arvelin ettei noin kapea pukki tarvi, vaakatukia niin paljon muutenkin. Mutta voihan noita sitten lisäillä jos tuntuvat huterilta. Autonrenkaat pehmusteena on kyl hyvä idis. Ei irtoa hampaat suusta kun mäsähtää. Tietysti jos raasisi vaneroida myös tuon pohjapuolen, niin pukkia voisi käyttää kummin päin vaan. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Missä helsingissä olisi auton lastaukseen soveltuva ramppi? | peltone | Chit-Chat | 6 | 31.03.2012 18:35 |
Ostettu Ajosilta saxi nosturi | Killer-Wo | O/M/V Muut | 2 | 31.10.2010 21:29 |
Ajosilta | Urkki | Tekniikka & Jutustelu | 43 | 15.06.2005 10:38 |
ajosilta ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 07.06.2005 08:36 |
RTI-ramppi | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.05.2004 13:26 |