![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nykyisten rakennusmääräysten mukaan autotallissa/ autosuojassa oleva lattiakaivo vaatii AINA öljynerotuksen -> varsin syvä monttu siis tarvitaan alle ja itse kaivokin on aikalailla kallis (öljynerotuskaivo n. 500€, tavallinen lattiakaivo n.25€). Siksi en itselle edes mitään lattiakaivoa uuden talon autotalliin halunnut, vedän betonin päälle sopivan kestävän sileän ja tasaisen pinnoitteen, lattia hyvin loivalla kaadolla kohti ovea niin saa vaikka lastalla paskavedet veks mitä tarvitsee. Tosin eipä siellä käyttöautoa kuitenkaan säilytetä vaan on rakennustilana ![]() Mitä nosturiin tulee, niin toi vannetukun versio on ihan asiallisen oloinen normikorkuiseen talliin. Henkilöauton saa nostettua ylös asti, ja jos ei ihan älyttömän korkea maasturi ole niin sitäkin saa edes 20-30cm korkeammalle. Tuollainen kiikkuramppi- viritelmä tuntuu lähinnä itsemurhalta.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa mennä jo ot.
Mut öljyneroituskaivo kaikki kauhistelee. Mut vuosi sitten rakensin tallin ja iso öljynerkkari maksoi 250€. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta kyllä noi kiikkukeinut kuuluu lasten leikkipuistoon! Vähän tietysti riippuu mitä sille autolle pitää tehdä, mutta ensinnäkään toi keinu ei nosta kovin korkealle, ja toiseksi siinäkään ei sivulta pääse auton alle, kun menee putkea ristiin ja rastiin sivuilla. Tollaset perus öljynvaidot pitäis onnistua kotikonstein ihan normi kolmijalkapukeilla, kiinteillä piharampeilla tai vastaavilla. Ja jos pitää enemmänkin aikaa viettää auton alla (esim. hitsailla pohjaa tai pudottaa laatikoita irti) niin kyllä melkein pitäis saada auto ihan kunnon nosturille, siinä säästää jo ajassakin kun ei tarvii turata missään kyykky/istuma/makuuasennossa auton alla. Tai jos kalusto kestää niin kääntää sen kärryn vaikka kyljelleen niin on ainakin hyvä tehdä pohjahommat... ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
pari vuotta sitte ostin konin nelipilari silta nosturin. keventimellä. on kyllä paras nostureista tollanen silta nosturi.
eka nosturi oli just tollanen vannetukun lainen lelu. kylhän sillä auto saa ilmaan mutta jos jotain hommia pitäs tehdä aika äheltämistä. ensin ajan auton päälle ja sitten katot nosto palikat sopivaan paikkaa helmaan ja nostat auton ylös. ja tietty toiveena on ettei auto oo madallattu. tai sitte pitäs nosturi olla upotettuna maahan. ei siinä oikee muuta hommaa tehä ku jarruja, niveliä jne. pakoputki ja hitsaus hommat on aika hankalaa. tietty sellanen 2-pilari tassu nosturikin on ihan ok mutta siinäkin pitää ne tassut aina asettaa sopiviin kohtiin. silta nosturille voi ajaa vaan suoraan ja nostaa ylös. tais mennä vähä ot:ks ![]() mielestäni sellasista ramppi viritelmistä ainut järkevä on sellane mitä on monessa maatalon pihassa. jostain rinteestä lähtee juoksut ja niitte toisessa päässä jotku tukit pystyssä. siihen auto päälle ja alla mahtuu seisoo. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Terve taas. Rahamiehet ostelee nostureita ja muut kuolevaiset joutuu soveltamaan jotain muuta. Kiireisen remontin takia nyt joutuu soveltamaan, onko se sitten itsemurhakiikkuramppi, pitkä ramppi vai joku korkea pukkiviritelmä, jää nähtäväksi.
Laitan toki projektikuvaa miten etenee, jos nyt nosturimiehiä moinen kiinnostaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kiinnostaa toki. omaa hima pihaan oon suunnitellu jotain tän tapasta
![]() kun välillä pitäs vaan vilasta alta päin mikä siellä pitää meteliä, kuinka paljo hitsuu hommia, tai ihan vaan pistää pakoputki takas kumeihinsa.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jooh elikkäs. Kaiken uhalla tuollaisen harrastekiikun tempasin.
![]() Vähän vaiheessa vielä, mutta piti saada maaliin ja ulkosäilytykseen pois tieltä kesäloman ajaksi. Korkeutta tuli 120 cm, leveyttä noin 40 cm ja pituutta viitisen metriä. Kolmen millin tavarasta ja päällä oleva vaneri 35 mm paksua viirapintaista, luulisi kestävän. Pultilla kiinnitettävät väliputketkin löytyy, voi vaihdella paikkoja tarvittaessa jos ovat tiellä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ehdottomasti videota kehiin ensimmäisestä päälle ajosta...
![]() Vaan siistiä työtä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tänään oli viimein itsemurhakiikun neitsytajo!
Ei ihan mennyt kuin elokuvissa.. Ei kipannut auton painolla vaan piti trukilla nostaa keinua vaakatasoon. Mikä lie suunnitteluvirhe. :O Vähän vetokoukkukin raapi lattiaa.. Videota ehkä joskus ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jatkoa joutuu tekemään vähän joka tapauksessa painopisteen takia, täytyy sitten harkita miten toimii parhaiten. Muutamaa vinoreevaakin kaipaisi, ainakin jos vähänkin epätasaisemmalla alustalla meinaa yrittää ylös.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Heti video näytille!
![]()
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tulee hiton pitkä tuosta jos ympäri kääntää..
TOISAALTA olisi voinut tehdä tuosta 20cm matalamman, elikkäs noin metri lattiasta, niin olisi saanut tuon nousukulman pienemmäksi. Nyt tuonne ei ihan joka maasturilla välttis pääse, kun tuostakin tosiaan koukku raapi lattiaa. En kyllä jaksa tuota rälläköidäkään.. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
tuossa on aika nokkela ratkaisu nostimelle. http://www.nettikone.com/muu-merkki/...t-3000/1000006 voi olla että jos tuolla innostuu nostelemaan niin joutuu pian toisen kyljen uusimaan.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Oot kyllä rohkeempi jätkä kuin minä.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#18
|
|||
|
|||
![]()
mun mielestä aika kätevä,,,ja tommosen tekee ihan itsekin, takuulla vaarallisen ;-)
http://www.nordlift.fi/web/index.php?id=21 TT |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ...ja tarkoitan yleisesti noita yksipilarinostureita valmistajasta riippumatta |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Kolme kertaa olen yksipilarinosturin alla hommia tehnyt. Ensimmäisen, ainoan ja viimeisen. Auto heilui niin järkyttävästi että pelotti olla siellä alla. Lisäksi auton alle tulee palkki joten paljon hankalampi työskennellä kuin kaksipilarinosturin kanssa. Itse en edes harkitsisi yksipilarinosturia.
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mahtaa olla aika mielenkiintoinen offiharrastajan käytössä. ![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja noita halvimpia nostureita kannattaa karttaa, mieluummin käytetty "oikea" |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tällasen katupirssin eli vanapiioffirottelon kanssa kuitenkin ihan toimiva laitos, pitkä pajero nousee hyvin 2000kg nordliftillä ja putkihommat sekä lootan irrotus onnistuu. Eihän tossa ole poikittain kun yks n. 150mm levee palkki ja se sattuu aika lailla samaan kohtaan kun pajeron rungon kiinteä poikkipalkki. Tää nostokone löyty viimeviikolla tuolta myyntipalstalta ja on kyllä aika luksusta entiseen verrattuna kun on tunkkien ja kaikenmaailman pukkiviritysten kanssa touhuttu. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Duunissa on tollanen lattiatunkki, on kyl pirun kätevä. Ja jos tarvii akselia irrottaa tms niin pukit alle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#25
|
||||
|
||||
![]() Katotaan mitä tulloo
Kiikku ramppeja aloin värkkäämään, pitkän osan pituus 3500mm + 1500mm rampit (saa nousukulmaa loivemmaksi)
Korkeus noin. 850mm (tämä voi vielä vähän elää) Lisänä keskelle olisi vielä tarkoitus tehdä akselikevennin ![]() Ensi viikonloppuun mennessä pitäisi valmistua koska ajattelin V70 Jakopäärempan tehdä uudella rampilla ![]()
__________________
-82 Vihreä camo patrol -82 Hopea 2+3 projekti patrol -82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Missä helsingissä olisi auton lastaukseen soveltuva ramppi? | peltone | Chit-Chat | 6 | 31.03.2012 18:35 |
Ostettu Ajosilta saxi nosturi | Killer-Wo | O/M/V Muut | 2 | 31.10.2010 21:29 |
Ajosilta | Urkki | Tekniikka & Jutustelu | 43 | 15.06.2005 10:38 |
ajosilta ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 07.06.2005 08:36 |
RTI-ramppi | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.05.2004 13:26 |