Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2013, 22:09
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuinkas paljon sulla tulee tuolla vermeellä maantiekilsoja? Jos on vielä akselia käännetty edessä niin että pinioni töröttää kohti jakoaskia (kuten pitäisi olla sikälimikäli sulla on tuplaristikollinen kardaani) -> pinionin öljynkierto taaemmalle laakerille muutenkin huono -> mahdollisia ongelmia voi tulla.

Kannattaa todellakin sitten täyttää vähän liikaa, ja toisaalta toivoa että ylitäytöstä ei toisaalta seuraa ongelmia. Jos vain mitenkään mahdollista niin kyllä se peltilätkä siellä kannattaisi high pinion akselissa pitää, varsinkin jos on alunperin sellainen siellä ollut. Ei tuo nyt välttämättä leivo kiinni, mutta vituttaa pikku lätkän takia alkaa laakereita ja mahdollisesti välitystä vaihtamaan kun pinioni kyrvähtää siinä laakerien palamisen yhteydessä.
Ei noita maantiekilsoja kauheasti kyllä vuodessa tule, sen verran mitä pelipaikoille siirtymiset nyt vuodessa vaatii.

HP Dana 30:sen vastaavan peltilätkän heitin mäkeen samasta syystä, sen kanssa ei ainakaan ollu ongelmia.
Ylitäyttöä on tullu harrastettua jo jonnin aikaa, vielä ainakin isommitta ongelmitta, mutta käytännössähän tuon nyt sitten näkee...

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.05.2013, 23:03
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Joskus koitin pienessä mielessä miettiä mitä haittaa tuosta ylitäytöstä on, epäonnistuin. Kertokaa nyt tyhmälläkkin mihin se voi johtaa?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2013, 15:24
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

ainakin löytyy helpommin vuotavat stefat, se on tullu todettua
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.05.2013, 15:59
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Joskus koitin pienessä mielessä miettiä mitä haittaa tuosta ylitäytöstä on, epäonnistuin. Kertokaa nyt tyhmälläkkin mihin se voi johtaa?
Öljy alkaa vaahtoamaan ja lämpeää normaalia enemmän.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2013, 21:06
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikku hiljaa...


Ens hätään piti vielä tuota etulukon paineilmaohjausta herkistellä kun jäi eiliseltä vaivaamaan... No mutta nyt pelaa herkemmin.

Sitten pääsikin jo eteenpäin eli perämurikka paikoilleen banjoon. Siitä sitten Kardaanin etuosa irti ja sovitelaippa prässillä paikoilleen.
Kardaanin pätkä takas kohilleen ja eiku pultteja paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20130529_002.jpg
Views:	275
Size:	65,6 Kt
ID:	37525Click image for larger version

Name:	WP_20130529_001.jpg
Views:	267
Size:	97,4 Kt
ID:	37524

Kuten kuvasta näkyy, panssarin kanssa on tuolla sylkyn suojalla ahdasta, pitää ottaa molemmista ylimääräset pois että mahtuu olemaan.

Tuota ohjausta ihmetellessä meni aika iso osa iltaa, eikä päätöksiä päässyt syntymään edelleenkään...

Mutta sitten pienenä iltapalana lonkkarit nippuun, vetarin stefat vaihtoon ja tikut paikoilleen. Samalla tuli uusittua kaikki muutkin tiivisteet.

Click image for larger version

Name:	WP_20130529_003.jpg
Views:	269
Size:	90,3 Kt
ID:	37526Click image for larger version

Name:	WP_20130529_004.jpg
Views:	279
Size:	89,9 Kt
ID:	37527Click image for larger version

Name:	WP_20130529_005.jpg
Views:	252
Size:	92,9 Kt
ID:	37528

Ja hoomenna jatkuu taas töitten jälkeen...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2013, 21:28
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Etujarruista...


Etujarrujen putket ja letkut ajattelin tehdä niin että satulalta menee letkulla akseliin kiinnikkeeseen,
siitä putkella iskaria myöten ylös korin tasalle, siihen jonninlainen kiinnike josta letkulla koriin ja alkuperäiseen putkeen kiinni.
Näin minusta ei tartte sika pitkää letkua satulalta koriin ja joustot ei rajoitu. Samalla kaikki pitäs olla paremmin
suojassa risuilta ja muilta haavereilta.

Paintilla hahmoteltuna iän vanhaan kuvaan:

Click image for larger version

Name:	jarrut.jpg
Views:	339
Size:	189,7 Kt
ID:	37529

Luulis että tuo kelpaa konttorillakin?
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2013, 21:49
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ape importista teräspunosletkua niin ei tartte montaa liitosta tehdä.

ja onnistuu maastossa tehä uus letku jos letkua ja helmiä mukana.

Edit. uskoisin että kuvatusti tehtynäkin on katsastuksen kannalta ok.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.05.2013, 21:56
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Ape importista teräspunosletkua niin ei tartte montaa liitosta tehdä..
Vieläkö tuo liike on olemassa?

Sehän oli siinä toppilassa siilojen vieressä ja oli joidenkin puheiden mukaan aikonut lopettaa, jos kiinteistö puretaan ja sehän on hakattu maan tasaan jo aikoja sitten...
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.05.2013, 11:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Etujarrujen putket ja letkut ajattelin tehdä niin että satulalta menee letkulla akseliin kiinnikkeeseen,
siitä putkella iskaria myöten ylös korin tasalle, siihen jonninlainen kiinnike josta letkulla koriin ja alkuperäiseen putkeen kiinni.

Luulis että tuo kelpaa konttorillakin?
Miksipä ei toimisi, jos vain kiinnikkeet on asialliset? Mulle joskus marmatettiin kun oli paksuilla nippusiteillä jarruletkut kiinni sellaisissa "kehdoissa" mihin letku/ putki menee mukavasti, ja mistä saa kehdon alapuolelta nipparin läpi. Ei kelvannut..

Itse joskus mietin että olisi laittanut menemään ylätukivarren päällä, ja pätkä teräspunosletkua sinne tukivarren korinpuoleiseen päähän ja siitä koria pitkin pääsylinterille. Niinhän se itse asiassa menee ainakin Grand Cherokeessa taka-akselilla ihan tehtaan jäljiltä. Tulee vähän pidemmät letkut edessä tuolleen, mutta onpahan pois tieltä enkä näe mitään haittaa kasvaneesta letkun/ putken pituudesta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.05.2013, 16:52
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

http://www.ape-import.com/

Tuolta löytyy yhteystiedot, kysymällä selviää loput.

Edit: Ape-import on pystyssä, samaten ku kiinteistökin
Kolmen kuukauden irtisanomisaika kuulemma, eikä ollut ainakaan eilen irtisanomisilmoitusta tullut
Kannattaa soittaa ennen asiointia, ei ole säännöllisiä aukioloaikoja.
__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 06.06.2013 22:01
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.05.2013, 21:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Öljy alkaa vaahtoamaan ja lämpeää normaalia enemmän.
Juuri tämä. Liika on liikaa.. On se öljy sitten vaahtoa ja/ tai liian kuumaa, niin se ei voitele eikä suojaa oikein.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 02:55 (GMT +2).