![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei oo mitään varsia pyöräytelty ympäri ![]() Tuohon on nyt laitettu paikolleen sekä vasemmanpuolen ohjauksella olevan raidetanko/ohjaushärpäke JA oikeanpuolen ohjauksella olevan vastaava mutta peilikuva tuon alkuperäisen pelkän raidetangon varren tilalle Tällä välttyi pyöräyttämästä noita 'varsia' (mikä tuon osan virallinen suomenkielinen nimi oikein on??) ympäri ja saan raidetangon eteen. Samoten raidetanko nousi ylemmäs ja lähemmäs suhteessa banjoon. En tiedä onko tuolla nyt vaikutusta ohjaukseen eli käykö tuossa samalla tavalla kuin jos olisin pyöräyttänyt nuo ympäri, mutta sen näkee sitten käytännössä...
|
|
#2
|
||||
|
||||
Ennen aamupalaa jotain touhuttu...
Heti aamusta talliin ja sisäänjoustonrajoittimien tekoon etuakselille, mitat otin vanhasta akselista ja iskarin 'tornista'. Putkee muutama pätkä,
motonetin pohjaanlyöntikumit ja miggiliimaa + maalia ja tällaset tuli tällä kertaa eikä tällä kertaa tullu käytettyä jääkiekkoja apuna: Katotaan miten nuo toimii ja riittääkö tuo nyt isommilla renkailla, säädetään tarvittaessa rälläkällä ja sähköliimalla. Nyt tuo taitais olla valmis rullattavaks alle eikä sitä pitäs enää tarttea sieltä pois ottaa...? Käännönrajotukset teen kunhan saan ohjauksen kasaan ja Irokit eteenkin alle. Samaan nippuun sitten varmaan tuo ohjausiskari kun näkee tuon liikeradan ja muut. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
sitä aattelin että miten toi kuskinpuolen varsi on tehty kuu siinä on toi kynkkä eteenpäin, mutta oikeenpuoleisella ohjauksella olevasta mallistahan saa "sopivan".
juuri noita jounin tarkottamia ackerman kulmia meinasin että jos on raidetanko akselin takapuolella niin tarttee raidepäät olla kapeemmalla ku olka-akseli ja jos edessä niin tarvis olla leveemmällä... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No, pitää laittaa akseli alle ja ihimetellä joskos se raidetanko mahtus tuolla takana olemaan. Jos ei niin sitten joko annetaan olla tai pistetään mietintämyssy päähän seuraavaa ratkaisua ettimään...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No, etuakseli meni alle ja näyttäähän se vielä nätiltä Akseli on vielä sentin vinossa, pitää säätää tukivarsilla suoraan.Aika paljonhan tuo auto taas korottui nuilla jousipedeillä ja Irokeilla... |
|
#7
|
||||
|
||||
Laiskaa puuhastelua...
Tämä päivä meni tallia siivoillessa ja pikku hiljaa laiskasti puuhastellessa.
Taka-akseli alkas oleen valmis, pari jarruputken pätkää pitäs tekasta enää ja öljyt sisälle. Käsijarrun virittelen sitten ennen konttorille menoa ![]() Onhan nuo aika valtavat nuo hodarin jarrut, tuli ainakin pysäytysvoimaa lisää. Jos sitä huomenna shimmais tuon etuperän loppuun kun se Nitron laippa tulee ja sitten kattelis tuon ackermanin kuntoon niin sais niputtaa lonkkarit ja jarrut eteen paikoilleen. Samoten sais etukardaanin muuttaa ja pultata kiinni. Etujarruille pitää kattoa ratkaisut, vaihtaako jostain pitemmät letkut vai miten tekee... Oisko se todo-lista sen jälkeen: - mittaa raidetanko + ohjauksen tanko väliaikaisilla tangoilla ja tiedot sorvarille - mittaa käännönrajoitus paikolleen - ohjausiskarille kiinnikkeet - paineilmalinjat + solenoidit ja muut sähköt paikoilleen Sitten taitais olla testiajoa ja -venyttelyä ohjelmassa että näkee mikä toimii ja mikä ei. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ei huonolla mallilla ollenkaan , 18 päivää aikaa reissuun
![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
| XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
| xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
| O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
| xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |