Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2013, 07:45
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Kauanko teillä on noi possut röhkiny? Meillä ei tunnu mikään kestävän Heti kun saa uuden niin sitä vingutetaan hetki ja jauhetaan niin kauan että tulee hiljasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2013, 21:13
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Kauanko teillä on noi possut röhkiny? Meillä ei tunnu mikään kestävän Heti kun saa uuden niin sitä vingutetaan hetki ja jauhetaan niin kauan että tulee hiljasta.
Meillä on pikku hiljaa opittu ettei kannata pahoinpidellä lateksipossuja, tulee muuten hiljasta
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2013, 21:37
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No jotain tänäänkin saatu aikaseks...


Aamusta tuli jumpattua kaikki Irokit vanteille, kuulat sisälle, beadlockit paikoilleen ja ilmat sisään. Siellä ne ny varastossa oottelee tositoimia...

Sen jälkeen kopioin tuon jousipedin jousilautasineen tuonne vänkärin puolelle:

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-475.jpg
Views:	455
Size:	112,9 Kt
ID:	37181Click image for larger version

Name:	2013-05-18-476.jpg
Views:	434
Size:	107,0 Kt
ID:	37182

Tuo kun oli selvä pyöräytin banjon nurinkurin ja erinäisten mittausten ja virittelyiden jälkeen tekasin alatukivarsille kiinnikkeet:

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-477.jpg
Views:	428
Size:	106,8 Kt
ID:	37183Click image for larger version

Name:	2013-05-18-478.jpg
Views:	421
Size:	99,8 Kt
ID:	37184

Noista pitää vielä sheivata ylimääräset pois ja pyöristellä vähän. Samoten yläpuolen aukkoa pitää isontaa jotta tukivarren liikevara lisääntyy.

Sitten tulinkin sopivasti apukäsiä paikalla niin nostettiin etuakseli Jeepin alle ja alatukivarret kiinni:

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-479.jpg
Views:	430
Size:	109,5 Kt
ID:	37185Click image for larger version

Name:	2013-05-18-480.jpg
Views:	443
Size:	99,2 Kt
ID:	37186Click image for larger version

Name:	2013-05-18-481.jpg
Views:	407
Size:	100,1 Kt
ID:	37187

Pienen ruokatauon jälkeen päätin viritellä vielä noita ylätukivarsien kiinnityksiä, ylätukivarsille on jo aiemminkin vaihdettu puslien tilalle Johnny Jointit
joten sma jatkuu tässäkin akselissa. Kun ei oikein sopivaa neliöpalkkia tallista löytyny, tekasin banjon päälle tulevan kiinnikkeen kahdesta 10mm latan palasesta:

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-482.jpg
Views:	421
Size:	90,3 Kt
ID:	37188Click image for larger version

Name:	2013-05-18-483.jpg
Views:	439
Size:	79,4 Kt
ID:	37189Click image for larger version

Name:	2013-05-18-484.jpg
Views:	392
Size:	92,5 Kt
ID:	37190

Sitten taas mittailtiin ja ihmeteltiin tukivarsien kulmia, siihen se sitten tuli:

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-485.jpg
Views:	399
Size:	74,9 Kt
ID:	37191Click image for larger version

Name:	2013-05-18-486.jpg
Views:	432
Size:	64,5 Kt
ID:	37192

Paremman puutteessa vänkärin puolikin tuli tekastua samalla metodilla ja vielä viimosena ponnistuksena panhardin kiinnikekkin valmistu:

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-487.jpg
Views:	419
Size:	105,8 Kt
ID:	37193Click image for larger version

Name:	2013-05-18-488.jpg
Views:	398
Size:	84,7 Kt
ID:	37194

Nyt kun kiinnikkeet oli heftattu alustavasti paikoilleen, akseli pois alta ja tämmönen se ny ois tässä vaiheessa:

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-490.jpg
Views:	418
Size:	94,2 Kt
ID:	37195Click image for larger version

Name:	2013-05-18-491.jpg
Views:	372
Size:	102,8 Kt
ID:	37196Click image for larger version

Name:	2013-05-18-492.jpg
Views:	419
Size:	89,9 Kt
ID:	37197Click image for larger version

Name:	2013-05-18-493.jpg
Views:	429
Size:	96,5 Kt
ID:	37198

Sitten tuli jo mallailtua tukisysteemejä tuolle toiselle 'tornille':

Click image for larger version

Name:	2013-05-18-494.jpg
Views:	467
Size:	86,8 Kt
ID:	37199Click image for larger version

Name:	2013-05-18-495.jpg
Views:	450
Size:	77,9 Kt
ID:	37200Click image for larger version

Name:	2013-05-18-496.jpg
Views:	407
Size:	90,5 Kt
ID:	37201Click image for larger version

Name:	2013-05-18-497.jpg
Views:	430
Size:	85,8 Kt
ID:	37202

Jos se tuollee pysys paikoillaan?

Seuraavaks sitä vois huomenna hitsailla nuo kunnolla paikoilleen ja sheivailla ylimääräset pois haitoilta.

Jos sitä uusis sisäänjouston rajottimet tässä vaiheessa niin akselin voiskin sitten uittaa Jeepin alle ja käyttää jouset ja iskarit paikoillaan.
Jos kaikki näyttäs olevan ok, pinionin kulman tarkistuksen jälkeen vois katella noita kääntöpäiden kulmia ja kääntöpäiden hitsailua...

Eiköhän tämä tästä... Otinpa tämän päivän kunniaks kaljan, omasta mielestä sen ansainneena
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 18.05.2013 21:39
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.05.2013, 23:00
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

No on sulla melkonen vauhti ja hyvä työn jälki!
Tsemppä projektiin!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2013, 12:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
No on sulla melkonen vauhti ja hyvä työn jälki!
Tsemppä projektiin!
Kiitoksia, eihän nuo nättejä oo mutta jos noista toimivat ja kestävät sais
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2013, 12:22
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Miggiliimaa...


Tämän päivän aikaansaannoksena kiinnikkeet hitsattu paikoilleen ja jotain tuentoja lisätty. Tommonen siitä ny sitten tuli:

Click image for larger version

Name:	2013-05-19-498.jpg
Views:	474
Size:	143,7 Kt
ID:	37217Click image for larger version

Name:	2013-05-19-499.jpg
Views:	464
Size:	190,5 Kt
ID:	37218Click image for larger version

Name:	2013-05-19-500.jpg
Views:	434
Size:	192,0 Kt
ID:	37219Click image for larger version

Name:	2013-05-19-501.jpg
Views:	461
Size:	144,2 Kt
ID:	37220Click image for larger version

Name:	2013-05-19-502.jpg
Views:	429
Size:	182,7 Kt
ID:	37221Click image for larger version

Name:	2013-05-19-503.jpg
Views:	401
Size:	170,3 Kt
ID:	37222

Seuraavaks joku ilta akseli Jeepin alle, tukivarret, jouset ja iskarit paikoilleen ja keulan paino akselin varaan.
Siitä sitten pinionin kulman tarkistus ja kääntöpäitten asemointi, jos näyttää hyvältä niin ei muuta kuin
neuloo miggiliimalla kiinni ni pääsee kasaamaan kääntöpäät ja saa käyttää tassuja alla

Voi olla että jos maltan, pidän lopun päivää tänään vapaata näistä hommista
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2013, 17:36
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No eihän sitä malttanu...


Piti sitten käydä illan päälle vielä etuakseliin ylätukivarsien nivelet kasaamassa paikoilleen ja siinä samalla uittaa akseli Jeepin alle:

Click image for larger version

Name:	2013-05-19-509.jpg
Views:	528
Size:	100,3 Kt
ID:	37232Click image for larger version

Name:	2013-05-19-510.jpg
Views:	494
Size:	106,3 Kt
ID:	37233

Sitten piti vaihtaa taakse uudet renkaat ja vanteet paikoilleen jotta sai keulan lopulliselle korkeudelle kääntöpäiden asemointia varten:

Click image for larger version

Name:	2013-05-19-507.jpg
Views:	583
Size:	113,3 Kt
ID:	37234Click image for larger version

Name:	2013-05-19-508.jpg
Views:	572
Size:	114,3 Kt
ID:	37235Click image for larger version

Name:	2013-05-19-506.jpg
Views:	569
Size:	92,5 Kt
ID:	37236

Voi olla että offsettiä pitää säätää jos vain renkaat mahtuu olemaan sisemmällä, 216cm leveä tuolla offsetillä.

Ja vertailukuva vanhat pampersit (35/15.5-15) vs. 'uudet' Irokin (37/14-16):

Click image for larger version

Name:	2013-05-19-504.jpg
Views:	591
Size:	149,6 Kt
ID:	37237

Seuraavaks varmaan kääntöpäiden asemointi ja paikoilleen sähköliimaus.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 22:20 (GMT +2).