![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kauanko teillä on noi possut röhkiny? Meillä ei tunnu mikään kestävän ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() No jotain tänäänkin saatu aikaseks...
Aamusta tuli jumpattua kaikki Irokit vanteille, kuulat sisälle, beadlockit paikoilleen ja ilmat sisään. Siellä ne ny varastossa oottelee tositoimia...
Sen jälkeen kopioin tuon jousipedin jousilautasineen tuonne vänkärin puolelle: Tuo kun oli selvä pyöräytin banjon nurinkurin ja erinäisten mittausten ja virittelyiden jälkeen tekasin alatukivarsille kiinnikkeet: Noista pitää vielä sheivata ylimääräset pois ja pyöristellä vähän. Samoten yläpuolen aukkoa pitää isontaa jotta tukivarren liikevara lisääntyy. Sitten tulinkin sopivasti apukäsiä paikalla niin nostettiin etuakseli Jeepin alle ja alatukivarret kiinni: Pienen ruokatauon jälkeen päätin viritellä vielä noita ylätukivarsien kiinnityksiä, ylätukivarsille on jo aiemminkin vaihdettu puslien tilalle Johnny Jointit joten sma jatkuu tässäkin akselissa. Kun ei oikein sopivaa neliöpalkkia tallista löytyny, tekasin banjon päälle tulevan kiinnikkeen kahdesta 10mm latan palasesta: Sitten taas mittailtiin ja ihmeteltiin tukivarsien kulmia, siihen se sitten tuli: Paremman puutteessa vänkärin puolikin tuli tekastua samalla metodilla ja vielä viimosena ponnistuksena panhardin kiinnikekkin valmistu: Nyt kun kiinnikkeet oli heftattu alustavasti paikoilleen, akseli pois alta ja tämmönen se ny ois tässä vaiheessa: Sitten tuli jo mallailtua tukisysteemejä tuolle toiselle 'tornille': Jos se tuollee pysys paikoillaan? Seuraavaks sitä vois huomenna hitsailla nuo kunnolla paikoilleen ja sheivailla ylimääräset pois haitoilta. Jos sitä uusis sisäänjouston rajottimet tässä vaiheessa niin akselin voiskin sitten uittaa Jeepin alle ja käyttää jouset ja iskarit paikoillaan. Jos kaikki näyttäs olevan ok, pinionin kulman tarkistuksen jälkeen vois katella noita kääntöpäiden kulmia ja kääntöpäiden hitsailua... Eiköhän tämä tästä... Otinpa tämän päivän kunniaks kaljan, omasta mielestä sen ansainneena ![]() Viimeksi muokannut mparty : 18.05.2013 21:39 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No on sulla melkonen vauhti ja hyvä työn jälki!
Tsemppä projektiin!
__________________
Jeep ISORY |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Miggiliimaa...
Tämän päivän aikaansaannoksena kiinnikkeet hitsattu paikoilleen ja jotain tuentoja lisätty. Tommonen siitä ny sitten tuli:
Seuraavaks joku ilta akseli Jeepin alle, tukivarret, jouset ja iskarit paikoilleen ja keulan paino akselin varaan. Siitä sitten pinionin kulman tarkistus ja kääntöpäitten asemointi, jos näyttää hyvältä niin ei muuta kuin neuloo miggiliimalla kiinni ni pääsee kasaamaan kääntöpäät ja saa käyttää tassuja alla ![]() Voi olla että jos maltan, pidän lopun päivää tänään vapaata näistä hommista ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() No eihän sitä malttanu...
Piti sitten käydä illan päälle vielä etuakseliin ylätukivarsien nivelet kasaamassa paikoilleen ja siinä samalla uittaa akseli Jeepin alle:
Sitten piti vaihtaa taakse uudet renkaat ja vanteet paikoilleen jotta sai keulan lopulliselle korkeudelle kääntöpäiden asemointia varten: Voi olla että offsettiä pitää säätää jos vain renkaat mahtuu olemaan sisemmällä, 216cm leveä tuolla offsetillä. Ja vertailukuva vanhat pampersit (35/15.5-15) vs. 'uudet' Irokin (37/14-16): Seuraavaks varmaan kääntöpäiden asemointi ja paikoilleen sähköliimaus. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |