Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 27.11.2012, 13:47
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Miksei muka ? Eikös katsastajaa kiinnosta vain se, mitä auton pakoputkesta tulee E
Eihän tuollainen voi olla mahdollista suomilandiassa. Kaikki pitää tehdä niin hemmetin vaikeesti kun on autosta kyse.

Eli hommahan menee niin että auto on kaasuttimella ja se on vähäpäästöinen. Tarkoittaa että siellä on katti. No nyt halutaan autoon ruisku. Helpointahan olisi laittaa ruisku tuohon kiinni ja menoksi. Ei onnistu täällä. Vaan nyt autoon pitää liittää saman mallisarjan ruisku jos sen haluaa helpolla leimaan. No sellaista ei ole. Toinen vaihtoehto on ottaa toisesta autosta ruisku, mutta sen jälkeen se ei ole enää helppo homma. Silloin sun pitää saada siihen päästötodistus ja sen saa joltain luokituslaitokselta. Maksaa varmaan muutamia tuhansia tai kymmeniä tuhansia. Toinen vaihtoehto on ottaa koko moottori toisesta autosta, jonka jälkeen todistukset on siitä toisesta autosta. Toki mahdollista, mutta sen jälkeen ongelmana on se ettei markkinoilla ole pieniä nelivetoisia autoja, mistä tuon moottorin siirtäisi. Mulla olisi tuohon laitteeseen Daihatsu Charaden 1.3 monipisteruisku moottori. Nelipyttyisenä se vaan ei sovi tuonne, eikä sen myötä ole nelivetoa. Mulla on sinne myös Subaru Legacyn 1-pisteruisku kaikkineen kilkkeineen ja sen meinasin sinne tuupata. Vaatii vain sovitelaippaa niin voisi osat pulttaa kiinni. Ruiskun myötä tuo laitetaan toimiin myös RE85 bensalla. Siihen tuo Legacyn ruisku on myös hyvä että se on isommasta moottorista niin varmasti pystyy tarpeeksi syöttämään soppaa 1.2 koneeseen. Tuohon löytyisi myös muita moottorivaihtoehtoja. Subaru Leonen 1.8 turbo ja Legacy 2.2i moottori. Olisi tuolla jopa Subaru Impreza GT moottori, 2-litrainen turbo. Justyn moottoreita on myös 2kpl ylimääräisenä. Yhdessä olisi tuollainen vähän vanhempi kaasari, missä ei ole kuin pari alipaineletkua. Jos tuota nykyistä ei saa millään toimiin niin kokeilen tuota toista kaasaria. Alkuperäinen kaasari oli ihan kaput ja osia ei saa mistään. Vähän kyllä näyttää siltä että tuo homma siirtyy keväälle. Viitsi tuolla kylmässä mitään tehdä.

Niin ja jos tuo ei olisi vähäpäästöinen niin senkus laittaa ruiskun kiinni ja leimaa sen.

Tuo toinen Justy ei ole liikenteessä. Broidin kanssa suunniteltiin että laitetaan siihen Legacyn akselistot, voimansiirto ja tuo Leonen 1.8 turbo. Alkaa Justy hieman kulkea kun painoa on 700kg. Legacystä siihen tulee voimansiirron myötä jakolaatikko hitaalla alueella.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
th400 säätöä peedro Tekniikka & Jutustelu 8 16.04.2012 14:14
kaasuttimen paineentasaus juice Tekniikka & Jutustelu 1 01.06.2008 13:03
SJ410, kaasuttimen korjaus sarja/korvaus kaasutin? Lehis Tekniikka & Jutustelu 3 12.11.2007 21:43
Syötön säätöä puuhapate Tekniikka & Jutustelu 11 11.04.2007 16:18
Syötön säätöä Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 15 18.10.2006 21:17


Sivu luotu: 11:29 (GMT +2).