Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 13.06.2012, 22:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä jättäisin alkuperäisen kierron syyläriin ja siitä syyläriltä palaavaan linjaan lisäjäähy. Ei automaattia oikein saa käymään liian kylmänä, kyllä sitä lämpöä aina senverran muodostuu.

Eli paluulinjaan mahdollisimman iso jäähy, syylärin eteen hyvään ilmavirtaan, niin että moottorin flekti imee myös sen läpi. Lämpömittari on myös hyvä olla niin näkee että homma kunnossa. Eli huomaa vaikka jos muta tukkinut jäähyä ja loota meinaa sittenkin lämmetä. Anturi vaikka suoraan öljypohjaan.
Juu, tuolla systeemillä olen itellekin aina laatikon jäähyt tehnyt. Tosin edellisessä autossa jätin syylarikierron kokonaan pois, ja silloin ainakin maantieajossa talvella oli laatikko toisinaan ehkä turhankin viileä.. ei aina näyttänyt lämpömittari kuin jotain 30-40 astetta (anturi oli siinä vehkeessä jäähdytykselle menevässä tuubissa).


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies Näytä viesti
Eikös se anturi kannattas laittaa jäähylle lähtevään linjaan? Näkis minkä lämpöstä ölppää sieltä tulee.
Eikös yleensä paluulinja tule öljypohjaan ja näin ollen mittari näyttäs todellista pienempiä lämpöjä.
Anturin paikoista tuntuu olevan paljonkin mielipiteitä (ylläri ), mulla on ollut joko jäähylle lähtevässä linjassa tai sitten öljypohjassa. Jäähylle lähtevän linjan anturi on sinänsä hyvä että siitä näkee kuinka kuumana laatikko käy sillä hetkellä. Jos lämmöt pysyy koko ajan korkealla niin tietää että on syytä himmata hetkeksi. Tuntunut kohtuu luotettavalta omasta mielestä. Tosin riippuu tietysti myös laatikon rakenteestakin että mihin nuo linjat on kytketty.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Automaattivaihteiston muutokseen apua! Topi1982 Tekniikka & Jutustelu 32 26.05.2012 08:36
Automaattivaihteiston täyttö - ongelmia JERKKU Tekniikka & Jutustelu 6 13.04.2010 17:32
Pajeron automaattivaihteiston ilmiöitä HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 5 17.07.2005 16:46


Sivu luotu: 20:04 (GMT +2).