Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 24.01.2012, 21:07
JonzQ JonzQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Jotenkin tuossa laatikossa on ilmeisesti mahdollista laittaa 5 tai pakki ja sitten 1 tai 2 vaihde yhtä aikaa päälle. 3, 4, 5 ja R vaihteet oli täysin hukassa kun tuo vitonen oli jäänyt silmään. (ilmeisemmin vitonen oli päällä, renkaan pyörimisnopeudesta päätellen)
Eli siis 5 vaihde oli jatkuvasti päällä kun vaihteisto oli vapaalla, ja kytkettäessä 1 tai 2 päälle vaihteisto meni täysin jumiin.
Epäilen että 5 ja pakkivaihteen tanko oli liikkunut koppaa asentaessa. Pakkivalon kytkimen reiästä sai meisselillä vääntämällä sen vapaalle.

En muista näkyikö vaihdekepin reiästä booreja.

En suosittele ehkä ajamaan tuommosella lootalla joka tuntuu olevan osaksi jumissa. Joku paikka sieltä laukeaa mitä luultavimmin jossain vaiheessa.
Veikkaatko että akseli ei ole suora kun pykälittäin pyörii, vai mitä tarkoitat? Luulis sen akselin linjauksen sopivan uudenkin laakerin kanssa siihen mikäli akseli on suora, kun niin se uutenakin siinä on ollut timmin laakerin kanssa.
Itse käyttäisin varmuuden vuoksi vielä auki sen laatikon, vaikka siinä oma hommansa onkin ährätä se takaisin paikalleen. Mut pienempi työ kuin se että hajotat laatikon ja joudut ostamaan uuden tilalle ja kuitenkin asentamaan sen.
Eiku joo kylläpä se on mahdollista, että paikalleen laittaessa tuo pakki tai viitonen menis silmään vaikka siirtäjä muljahtaisiki paikalleen. Periaatteessa 3 ja 4:kin voi mennä jos se tanko osuu johonkin sopivaan paikkaan..

Uusitko muuten laakereita tonikki sinnekkin puolelle josta se pakki ratas oli sulla mennyt? Ainakin sen näkyvän laakerin pystyy helposti uusimaan..
Varmaan muistat sen ison mutterin (38mm lista avain käy), eli se vitosvaihde on kiinni tällä mutterilla, niin en tiedä tämän tiukkuutta vaan tiukkaan sen laitoin koska tiukassa se oli aukaistakkin, mutta tätä kyseistä mutteria kun löysytti toisessa laatikossa niin se pykälien tuntuminen kytkinakselia pyöritettäessä loppui. Vaan eipä sitä mutteria kyllä löysällekkään oikein varmaan voi jättää vaikka se lyömällä varmistetaan että pysyy samassa kohti. Siis sellainen hahlo akselissa ja mutterissa huulosta sen verran että sitä saa lyötyä sinne hahloon niin lukittuu paikalleen.

Joo jotenkin ajattelin, että akselin linjaus on jostain syystä nytten pielessä, en tiedä mitenkä se on edes mahdollista vaan eipä tässä muutakaan tule mieleen.

Akselin linjaus kun heittää vähänkin niin alkaa tökkimään toisella lootalla samallalailla! Eli rattaat eivät ole oikeassa kulmassa tavallaan, eli olisiko hammaskosketus nyt jotenkin pielessä, perissähän sitä pitää säätää jos purkaa vaan laatikossa ei varmaan pysty/tarvitse??

Uudetkin laakerit ovat varmasti oikean kokoisia kun tuli ne mitattua ja eipä sinne vääränkokoisia saa mahtumaankaan..
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 12:33 (GMT +2).