Mun mielestä lukot ei välttämättä ole ihan siellä hankintojen kärkipäässä, laitat ne sitten kun sulla on pyörät, alusta, ilmanotto, vinssi(t), panssarit jne kondiksessa.
Omien kokemuksien perusteella tankin panssarointi on ihan niitä ykkösjuttuja ennen metsään menoa. Toki joku osaa varmast ajaa vaikka missä louhoksella ilman naarmuakaan tankissa mutta minä ainakin jouduin vaihtamaan tankin parin mettäreissun jälkeen
Tuost lukkojen tarvittavuudesta voisin olla eriävää mieltä Ainaki jos vertaan omaa RJ:tä ja kaverin lukotonta Jeep Cherokeeta (molemmissa 33" maastofillarit ja alustan panssaroinnit), niin kyl RJ kaipaa mones kohtaa lukkoja jo, verrattuna mist Jeeppi kuitenki meni ilman. Nyt ei tosin olla käyty ajaas sen jälkeen, ku madalsin hiukan alustaa ja muutin toiset takaiskarit.....Oli meinaan aivan turhan korkee tuo mun RJ. Lukot maksaa, mut kyllä ne sit monessa kohtaa pirusti auttaakin, eli ARB:t molempiin päihin.
Mut ehkä se hyvä vinssi olis se ihan eka hankinta, varsinkin jos meinaa yksin ajella ja testailla. Niin ja tietty just toi alustan suojaaminen!!!
Lukkoja kun hankit, niin hommaa samalla ehdottomasti tiuhemmat perävälitykset!! En tiedä millainen kytkimen polttaja tuollanen RJ olis ajaa vakio välityksillä ja 33 fillareilla, ku tuppaa nytkin stumppaileen kivikossa ja kannokossa, vaikka mun autoon on jo edeltäjä vaihtanu 5,29:1 välitykset.
Akselithan kestää mun mielestä ihan hyvin....tosin omaani laitoin suoraan longfieldin cromo murrokset. Murroksia ja napalukkoja saanu aikojen saatossa rikki. Tukivarren puslia tuntuu takapäässä menevän. Jakolaatikkohan on vahva, jos vaan laakerit on kunnossa=ei ujella maantiellä.
Raidetangot on alkupereiseltään mun mielestä heikot ja taipuu/katkee turhan helpolla maastossa möyriessä.
RJ kone tosin on mun mielestä todella hengetön kapistus......tosin edellinen J-70 cruiseri piti sisällään 4,3L Chevy V6 koneen, joka mun mielestä oli melko sopiva
Tuollainen tassun nostelija oli ennen jousituksen muokkaamista matalemmaks.....ihan hyvä, että autossa on kaaret sisällä kaiken varalle: