Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
...ja Sirocco taas ei soveltuisi niin hyvin kadulle => pehmeämpi...? Tää on nyt tietysti täyttä olettamaa, mutta Siroccoa jokamaastorenkaaksi miettiessäni en olisi erityisen mielissäni jos sen seos olisikin kova. Kaikki kommentit, jotka on Siroccosta tullut tässä keskustelussa ja joita olen myös livenä kuullut, eivät ole tuosta maininneet...
|
Mulla oli Siroccot 31 x 10-50 kokoisena 2006-2007 välillä, ja ajoin illä yhden talven täällä pk. seudulla, ja tuli heitettyä yksi reissu Helsingistä Åreen ja takaisin kaveriporukalla samaisilla renkailla. Metsässäkin tuli toki ajettua.
Kokemukset oli, että varsin kovaa seosta oli ainakin minun ykilöt, kalliopito siksi heikohko jopa kuivalla vaikka laski paineita. Muuten kyllä olivat metsässä hintaansa nähden ihan oivalliset renkaat.
Myös huomioitavaa oli, että pito kovemmalla lumella tai jäällä oli täysin olematon tien päällä, ja metsässä myös jos ei saanut kaivettua maahan asti pitoa. Onnistuin mm. joksus kaveria hakiessa nuoskalumisateessa liukumaan noin sadan metrin matkan hyvin loivan mäen juureen kun koitin kävelyvauhdista pysähtyä talon eteen - sinne mäen yläpäähän

Ei tarttenu kuin hipaista jarrupedaalia niin luisteli kuin viimeistä päivää. Voin sanoa että niillä renkailla ihan oikeasti pelotti ajaa talvella, ja monta kertaa jäikin siksi auto kotiin. Creepyillä tai BFG:n M/T KM2:lla luistelu ei ole ollut mitään verrattuna niihin, BFG ollut yllättävänkin hyvä lumella niin tiellä kuin metsässä.