![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
 Lainaus: 
	
 Lainaus: 
	
 Lainaus: 
	
 Lainaus: 
	
   Tarkoitus on kuitenkin kaivaa esille kokemuksia ja faktaa kumien toimivuudesta eri olosuhteissa ja eri kulkupeleillä, mitä on tullutkin ihan kiitettävästi. 
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Raha ja romut rauhottaa.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
   On niistä joku milli hävinny ja päälle 15tonnia menty.
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Hirmusesti "repii" tuollaiset nappularenkaat jopa asvalttia!!!!! 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Raha ja romut rauhottaa.  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Pitkällisen harkinnan jälkeen hankittu "jokamaastorenkaiksi" Malatesta Kaimanit koossa 33/12,5-15. Näitähän ei Suomesta saa - ei ainakaan ihan helpolla - kuten ei muitakaan samankokoisia uusiokumeja. Jokainen rengasmyyjä valittaa samaa virttä: "... ei niihin saa runkoja...". 
		
		
		
		
		
		
			Tilasin kumit MZ Pneusin myyntikonttorista Ranskasta, mutta ne tulivat kuitenkin suoraan tehtaalta Italiasta. Rahtikirjassa luki hupaisasti "Electronic" (lieneekö sokeiden tullimiesten takia?  ). Hintaa kaikille himppasen alle 1100€, joka piti maksaa etukäteen pankkisiirrolla. Vaikka ensin piti käydä luottokortilla, eipä käynytkään! Palvelu oli huonoa joka suhteessa,   englanninkieltä ei osattu kovinkaan hyvin ja muutoinkin toiminta oli hidasta. Sähköpostivastauksien saaminen kesti pari kolme päivää siinä missä Suomesa on totuttu samaan tuntimäärään... No, renkaat tuli kahden viikon toimitusajalla nätisti omaan pihaan ja asennuksen jälkeinen ensimmäinen testi on suoritettu.Maantietoiminta on hieman äänekkäämpää kuin Saharoilla, mutta ei mitenkään häiritsevää melutasoa. Ehkä pidemmän päälle - jos niillä ajaisi joka päivä +100km - voisi melu olla liikaa. Ohjaus kokonaisuudessaan vaatii enemmän voimaa ja kulutus suurempi. En edes viitsi mitata mutta veikkaisin luokkaa 20l/100km. Ehkä talven aikana tulee tehtyä yksi pidempi reissu tarkempia mittauksia silmällä pitäen jahka lunta on niin paljon ettei käyttiksellä uskalla lähteä (kuten viime joulun tienoilla). Silloin voisi tietysti laittaa alle maantielle sopivammat Saharat... Maastossa pitoa riitti pehmeässä, kalliolla/kivikossa ja kaikessa sillä välillä. Kunhan taas tottuu näihin ja alkaa luottaa renkaiden / auton suorituskykyyn tietäen niiden rajat, niin kyllä se taas siitä! ![]() Tässä hivenen näyttöä etenemisestä: http://www.youtube.com/watch?v=Iv75y_YD77A 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Raha ja romut rauhottaa.  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Malatestan Kaimanit taka-akselilla ja tyytyväinen olen ollut. Hyvin pitää maastossa ja kuvio on helposti puhdistuvaa mallia ja tarpeeksi karkea. Maantielläkään ei mitkään mahdottoman kovaääniset ole.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Kaimanit tuli sitten testattua Punkan paksussa lumihangessa ja ei voi kun kehua!  
		
		
		
		
		
		
			![]() ![]()   Kun renkaat on maantielläkin hyvät (= ei irtoa paikat hampaista ja tärykalvot korvista), niin "jokamaastorenkaina" nämä on ihan ehdat. ![]() Tarkempi selostus renkaiden toiminnasta lumikelissä löytyy täällä: http://forums.offipalsta.com/showthr...593&page=8#197 Jarella / Tarella oli oma versio näiden renkaiden pidosta jokunen aika sitten olleista kisoista. Kun muut vinssasivat autojaan rinnettä vinottain ylös, oli meininki laittaa takavedolla ja hapella takapää sladiin ilman mitään vinssejä. Auto alkoikin KIIVETÄ PELKÄLLÄ TAKAVEDOLLA   ja oliko niitä paineita nyt sitten niinkin paljon kuin 0,8bar...?!   Poijjaat saavat itse kommentoida tarkemmin mitä siinä oikein tapahtui. Niin tai näin, niin ei ollut pidosta puutetta!  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Raha ja romut rauhottaa.  | 
![]()  | 
	
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Mikä hyvä ½" pulttipyssy? | Jallu | Tekniikka & Jutustelu | 136 | 29.08.2015 19:26 | 
| Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 19.11.2010 18:51 | 
| Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 05.11.2008 17:50 | 
| Mikä olisi hyvä rengas? | illu2 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 08.01.2007 05:17 | 
| Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? | SamiN | Chit-Chat | 32 | 24.12.2005 10:30 |