Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2011, 17:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mulla oli Siroccot 31 x 10-50 kokoisena 2006-2007 välillä...

Kokemukset oli, että varsin kovaa seosta oli ainakin minun ykilöt, kalliopito siksi heikohko jopa kuivalla vaikka laski paineita.
Oisko Siroccojen kumiseos ollut silloin 2006-2007 kovempaa kuin tänäpäivänä, kun HRD kommentoi juuri sen suuntaista?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Omasta mielestä nykyisin alla olevat sirocot pitää talvella liukkallakin paremmin kuin saharat, tai ainakin uusina piti. Silloin kun nappuloiden reunat on vielä terävät, niin pitää, vähä kun pyöristyy, niin alkaa lipsua. Itse kumia en kovaksi sanoisi.
Jos Suikalla seos tuntuu pehmeältä, niin tuskin se painavemman auton alla muuttuisi kovemmaksi, vaan vieläkin pehmeämmäksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Piti kaivaa vanhoja kuvia in action, lumessa tuntuu ainakin toimivan... http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=322 Lunta oli kisassa jotain 70 cm ja yöllä oli suvikeli.

Nappulaa on melkein 30mm korkeena eli kulutuspintaa löytyy...
Hyvin tuntuu liikkuvan talvella, vaan miten sitten kesällä vaihtelevissa oloissa? Mitä olen nähnyt, niin ei rallirenkaita ole tullut vastaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Loistava juttu että nyymihuutelut puuttuu tästä keskustelusta, aihe huomioonottaen tunteet olisivat kovastikin pinnassa... Ainakin kun kattelee noita vanhempia vitjoja asiasta ja asian vierestä.
Ehkäpä tässäkin ollaan jo viisaampia, vaikka lievää "kuumenemista" on havaittavissa...

Tarkoitus on kuitenkin kaivaa esille kokemuksia ja faktaa kumien toimivuudesta eri olosuhteissa ja eri kulkupeleillä, mitä on tullutkin ihan kiitettävästi.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2011, 15:06
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Oisko Siroccojen kumiseos ollut silloin 2006-2007 kovempaa kuin tänäpäivänä, kun HRD kommentoi juuri sen suuntaista?

Jos Suikalla seos tuntuu pehmeältä, niin tuskin se painavemman auton alla muuttuisi kovemmaksi, vaan vieläkin pehmeämmäksi.
Omat sirocot olen ostanu vuonna 2007 ja sellanen leima niistä kans löytyy. Kai se sit on makuasia, tai paremmasta tiedon puutetta, mut en mä noita kovana pidä kumiltaan. On niitä kovempiakin renkaita nähty. On niistä joku milli hävinny ja päälle 15tonnia menty.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2011, 20:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hirmusesti "repii" tuollaiset nappularenkaat jopa asvalttia!!!!!

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2011, 07:50
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Hirmusesti "repii" tuollaiset nappularenkaat jopa asvalttia!!!!!
Missähän hapessa mahtaa renkaat olla tuon sudituksen jälkeen? Luulisi saman kuluman syntyvän paaaljon pidemmästä matkasta maastossa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2011, 18:54
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Pitkällisen harkinnan jälkeen hankittu "jokamaastorenkaiksi" Malatesta Kaimanit koossa 33/12,5-15. Näitähän ei Suomesta saa - ei ainakaan ihan helpolla - kuten ei muitakaan samankokoisia uusiokumeja. Jokainen rengasmyyjä valittaa samaa virttä: "... ei niihin saa runkoja...".

Tilasin kumit MZ Pneusin myyntikonttorista Ranskasta, mutta ne tulivat kuitenkin suoraan tehtaalta Italiasta. Rahtikirjassa luki hupaisasti "Electronic" (lieneekö sokeiden tullimiesten takia? ). Hintaa kaikille himppasen alle 1100€, joka piti maksaa etukäteen pankkisiirrolla. Vaikka ensin piti käydä luottokortilla, eipä käynytkään! Palvelu oli huonoa joka suhteessa, englanninkieltä ei osattu kovinkaan hyvin ja muutoinkin toiminta oli hidasta. Sähköpostivastauksien saaminen kesti pari kolme päivää siinä missä Suomesa on totuttu samaan tuntimäärään... No, renkaat tuli kahden viikon toimitusajalla nätisti omaan pihaan ja asennuksen jälkeinen ensimmäinen testi on suoritettu.

Maantietoiminta on hieman äänekkäämpää kuin Saharoilla, mutta ei mitenkään häiritsevää melutasoa. Ehkä pidemmän päälle - jos niillä ajaisi joka päivä +100km - voisi melu olla liikaa. Ohjaus kokonaisuudessaan vaatii enemmän voimaa ja kulutus suurempi. En edes viitsi mitata mutta veikkaisin luokkaa 20l/100km. Ehkä talven aikana tulee tehtyä yksi pidempi reissu tarkempia mittauksia silmällä pitäen jahka lunta on niin paljon ettei käyttiksellä uskalla lähteä (kuten viime joulun tienoilla). Silloin voisi tietysti laittaa alle maantielle sopivammat Saharat...

Maastossa pitoa riitti pehmeässä, kalliolla/kivikossa ja kaikessa sillä välillä. Kunhan taas tottuu näihin ja alkaa luottaa renkaiden / auton suorituskykyyn tietäen niiden rajat, niin kyllä se taas siitä!

Tässä hivenen näyttöä etenemisestä:

http://www.youtube.com/watch?v=Iv75y_YD77A
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2011, 17:07
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Malatestan Kaimanit taka-akselilla ja tyytyväinen olen ollut. Hyvin pitää maastossa ja kuvio on helposti puhdistuvaa mallia ja tarpeeksi karkea. Maantielläkään ei mitkään mahdottoman kovaääniset ole.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2012, 23:20
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kaimanit tuli sitten testattua Punkan paksussa lumihangessa ja ei voi kun kehua! Kun renkaat on maantielläkin hyvät (= ei irtoa paikat hampaista ja tärykalvot korvista), niin "jokamaastorenkaina" nämä on ihan ehdat.

Tarkempi selostus renkaiden toiminnasta lumikelissä löytyy täällä:
http://forums.offipalsta.com/showthr...593&page=8#197

Jarella / Tarella oli oma versio näiden renkaiden pidosta jokunen aika sitten olleista kisoista. Kun muut vinssasivat autojaan rinnettä vinottain ylös, oli meininki laittaa takavedolla ja hapella takapää sladiin ilman mitään vinssejä. Auto alkoikin KIIVETÄ PELKÄLLÄ TAKAVEDOLLA ja oliko niitä paineita nyt sitten niinkin paljon kuin 0,8bar...?! Poijjaat saavat itse kommentoida tarkemmin mitä siinä oikein tapahtui. Niin tai näin, niin ei ollut pidosta puutetta!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 19.11.2010 18:51
Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 44 05.11.2008 17:50
Mikä olisi hyvä rengas? illu2 Tekniikka & Jutustelu 25 08.01.2007 05:17
Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? SamiN Chit-Chat 32 24.12.2005 10:30


Sivu luotu: 04:12 (GMT +2).