Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200
E: kyllä muuten noissa kaikissa lavureissa alkaa ulkonäkö olla se tärkein seikka, miettikääs ny jotain koneyrittäjää joka rämpii lavurilla syksyllä räntäsateessa korvessa 500l löpötankki lavalla, sitäkin ihan taatusti kiihottaa kiiltavät muovipuskurit ja kromisäleikkö kun se koittaa kihnuttaa sillä autollaan koneen kupeeseen löpöä viemään ja rasvaamaan työkaluaan (siis metsäkonetta/kaivuria tms).
Mä vähän luulen että se koneyrittäjä vissiin ilolla tervehtisi mitä tahansa lavuria jossa lavalle saisi lyödä 1,5 tn romua, olisi kelpo maavara ja tilava hyvä ohjaamo, kunnolla suojattu tekniikka ja etenemiskykyä muuallakin kuin asvaltilla....
ja hinta ei kirvelisi seuraavaa 6 vuotta....
|
Tuohon pitää yhtyä sen verran että kyllä olisi käyttöä sellaisille pick-upelle millä oikeasti sais kuljettaa tavaraa ilman kiinnijäämisen pelkoa (virkavallan kiinnostuksen takia, ei etenemiskyvyn loppumiseen) kun oon muutaman kerran nähny kun kaveri on vieny Taron lavalla täyden 1000litran maastosäiliön, ja on mulle kerran tuotu yli 1000kiloa painava kynsikauha samaisen Taron lavalla työmaalle ja kerran ois menny Scanian V8 koneistamolle etelä-suomeen mutta kukaan ei uskaltanut lähteä viemään sitä auton lavalla.
Tälläisia kuljetuksia kun tehdään niin auton arvo oli se ostettaessa mikä tahansa niin putoaa murto-osaan oli se hiluxi, navara, amarok tai kottikärry. Eikä insinöörit tehtailla osaa kuvitella millaisia kuljetuksia esimerkiksi täällä Suomessa syvällä metsissä tehdään. Eikä valtaosa varsinkaan noiden kalliimpien versioiden ostajista tee mitään radikaaleja kuljetuksia.
Ja Nerdolle
Joo, en todellakaan pidä Hiluxin ajoasennosta, joku vuosi sitten suunnittelin ostavani liikkeestä uuden Hiluxin mutta myöhemmin ajettuani noilla työpaikan Hiluxeilla totesin että oli vaan hyvä etten ostanut. Ja tämä tuli sitten Toyota-harrastajan suusta ja suoraan sydämestä...