Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.04.2011, 09:54
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä on menny vikaan että ilmaputsarin ja turbon välille pystyy ylipäätään muodostumaan jäätä?

Vai koneen huohotusko tuota aiheuttaa?
Itse olen Toyotan merkkikorjaamolla asentajana, joten kyllä on näitä ihmeellisiä vikoja on tojotissakin!

LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.

Ja mitä noihin LC:turboihin tulee niin 1kpl olen tuollasen vaihtanut, muut ovat olleet Hiace&Hilux. Tähän vikaan on parannusta kehitetty jo pari/muutama vuosi. Turboon kiinni suoraan reiänsuulle laitetaan kivenseulonta verkkoa, mikä estää jään pääsyn suoraan turboon.
Imuputkistoon kondensoituu suurien ja nopeiden lämpötilavaihteluiden takia vettä ja talvella se jäätyy. Huohottimen letkua ja liitoskohtaa on eristetty mutta se ei joka tapauksessa ole auttanut.

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon...

Kaikkea muutakin pientä on mutta tossa nuo kamalimmat mitkä aiheuttaa helposti kalliit remontit.

Ja jos joku haluaa ostaa 250Ja251 koppasen avensiksen putsattuja/toimivia EGR:venttiileitä tai edellä mainittuja viallisiaturboja(hiace&hilux) niin halukkuutensa voi ilmoittaa Yv:llä.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2007 15:53

Sivu luotu: 16:54 (GMT +2).