Kyllä, tiet rapautuvat vain ja ainoastaan maastureiden takia enkä välitä siitä juuri paljoakaan.
Itse asiassa pyrin lisäämään teiden kulutusta ajamalla kesäisin nastarenkailla ja talvisin käytän jääketjuja. On tietysti sanomattakin selvää, että pidän kaikki lukot päällä kelillä kuin kelillä.
Onko nyymimme ymmärtänyt, miksi maastoautoissa on usein vinssejä ja auraus ja hiekoituslaitteistoa? No tietenkin akselimassan lisäämisen takia, jotta renkaat linkussa tehdyissä käännöksissä nasta/ketju kaivautuu mahdollisimman syvälle tiehen ja saa aikaan mahdollisimman paljon tuhoa.
Ajan tietenkin kaikki ajoni maastoautolla ja koska nyky polttoaineet ovat niin puhtaita sekoitan dieselin sekaan (joka on ostettu venäjältä) raskasta polttoöljyä ja sen lisäksi jos raskas polttoöljy on loppu, lisään jäteöljyä sopivan kitkerällä sekoitussuhteella polttoainetankkiin.
Tuo kyllä ihmetyttää, että naapurisi tyhjäkäyttää autoaan lämmittämisen vuoksi puoli tuntia ennen liikkeellelähtöä

Tapanani on jättää auto käyntiin talviajaksi, jolloin vanhat vaihteistoöljyt hyväilevät mukavammin loppuun kulutettuja synkronirenkaita.
Nytkin se tuolla mökkitiellä raksuttaa/savuttaa kun oli parisen senttiä satanu lunta ja oli ikävästi kinosta, sinne jäi. Katkasin pakoputken alkutalvesta pakosarjan jälkeen ja pistin käyrän alaspäin, jolloin empiiristen tutkimusten mukaan se sulattaa itsensä irti noin puolessatoista vuorokaudessa... kierroksia pitää silloin olla tasan 2012, jolloin savunmuodostus on paras.
Hauskaa alkukesää vaan kaikille samanmielisille ja eiköhän laiteta ilmastonmuutosta taas pienhiukkaspäästön verran eteenpäin...