Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF
Kumpaa suosittelisit ja miksi? Suomen ja ruotsinkin tarjonta on aika suppeaa noiden mallien mutta saksasta näyttäisi löytyvän. Budjetti pyörii n. 10-13 Ke nurkilla, sillä näyttäisi saavan gen3 pajeron tai vähän vanhemman toyotan.
Itseä miellyttää enemmän Pajero, toyota näyttää todella vanhanaikaiselta siihen verrattuna, mutta tekniikaltaan Toyota tuntuisi luotettavammalta.
Tietenkin jos on muita malleja ja merkkejä joita kannattaisi harkita niin kertokaa ihmeessä. Toyota 4Runneria miten yhtenä mutta tuohon hintaluokkaan ei kyllä sopivia ehdokkaita oikein löytynyt.
|
Oma puolueellinen kanta liputtaa 90-sarjalaisen Toyotan puolesta tietysti, gen3 Pajerossa ei oo edes runkoa enää. Muutenkin Toitsu on huolettomampi pitää, Pajeroon saa olla vaihtamassa osia jo ennen sataa tonnia, ruostuukin joutuummin. Täällä puitiin joku aika sitten aihetta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76648
Pajeron hinta ja nykyaikaisempi moottori tietysti tasoittaa vaakaa. Molemmissa omat hyvät puolensa, loppumetreillä makuasia.
Suomeen tuodut 4Runnerit ovat uusimmillaan vuosimallia -92/93, joten ne on jo vanhoja, ruosteisia, ahtaita sisältä jne. Yksittäin tuotuja on uudempiakin, mutta samaa korimallia kaikki, Eurooppaan ei ole tuotu gen3:sta eikä uudempia, eikä niitä dieseleinä ole tehtykään (vasemmalta ohjattavia). Gen2:n teknikka pohjautuu Hiluxiin eli ei ole jatkuvaa nelivetoa, eikä abseja ja airbägejä myöskään. Ja trailerin vetoon kärrymassa jää aika nihkeeks (2000 kg, 3.0TD: 2200 kg).